Alla inlägg under januari 2011

Av Lina - 13 januari 2011 21:12

Efter lite velande hit och dit bestämde jag mig för att fara på gymet en gång till (stolt! Men det känns som att man har fått in rutinerna nu, man prioriterar träningen på ett annat sätt än förut känner jag..) :D

Jag åt bara två paltar och kände mig inte så uppjäst efteråt (haha det där lät ju säkert bra :P), däremot har jag upptäckt att min mage inte är så förtjust i mjölmat (alltså tex palt, plättar osv...) men det är ju en annan sak :/


  • Så jag började med att promenera från Marie och David till gymet.
  • Blev iofs lite uppvärmd av det men körde 1 km på roddmaskinen också.
  • Helkroppsstyrka ca 45 minuter.
  • Promenad hem och stretch.

Nu sitter jag här och måste eftersvettas lite innan jag går i duschen..

Har druckit ett glas hälsoyoghyrt (tror det hette så? :P jaja..) men efter duschen blir det te och nåt annat gott till (ni kanske blir less på att jag tjatar om mat? Men det är viktigt för mig ;) för alla!)

Tycker så synd om dom som aldrig får stilla sin hunger till 100%..som inte har tillräckligt med mat för att äta när de är hungriga. Usch så orättvist..


Mer om det en annan gång, hejsvejs!

Av Lina - 13 januari 2011 18:15

Ja, det blev det idag.

Jag klämde nämligen in ett träningspass mellan 11.45 och 13.00

Hann även duscha efter träningspasset, och var på jobbet 5 minuter i ett ;)

Man hinner med det man vill, säger jag bara! ;)


  • Promenad till gymet
  • Cykel 20 minuter (120 meter längre än förra gången, alltid nåt! ;D)
  • Plankan
  • Promenad till jobbet

Funderar på att fara en sväng ikväll också..

Om man inte har för mycket paltschwimen ;)

Av Lina - 13 januari 2011 17:27

Nu kokar palten för fullt!

Fan vad hungrig jag är ;D


Bilder på mig in action (paltrullning) kommer sen! :)

Av Lina - 13 januari 2011 14:00

(Tidsinställt inlägg.)


Har många ideér och tankar nu, bäst att passa på att skriva ner dom! ;)


Alla pratar ju om OnePiece "en mjukisbyxa ihopsydd med en hoodie", och jag måste erkänna att även jag är intresserad av en sådan, det ser så mysigt ut!

Jag har kollat lite på deras hemsida (www.onepiece.se) men har inte hittat någon som fallit mig i smaken riktigt..

Jag vill ha en grön! ;)


Jag gillar som inte att beställa kläder, jag vill testa hur de ser ut på innan jag köper.

Men jag vet att det finns en OnePiece-butik i Göteborg, så jag kanske måste hålla ut tills jag far ner, får testa och eventuellt investera i en då. Känner på mig att den kommer användas flitigt i så fall ;)

Förhoppningsvis är den resan inte alltför långt bort..


Nån som äger en OnePiece som har något att säga om den? :)

Jag tycker att ni läsare är allmänt dåliga på att kommentera, skärpning - okej?! :)

Av Lina - 13 januari 2011 10:00

(Tidsinställt inlägg.)


Grattis till mig som blir 22 år och 1 månad idag! ;)


Men alltså fatta vad tiden går fort!

Är det verkligen mitten av januari redan?!

Vad gör man av all tid?

Man hinner ju inte vara med.


Men det är ju i och för sig bättre att tiden går fort än att det går långsamt..eller?

Ibland kunde den ju sakta ner iaf litegrann.


Nu går vi mot ljusare tider, det känns i kroppen!

Härligt! :D

Av Lina - 13 januari 2011 07:00

(Tidsinställt inlägg.)


Dom har ju rea till den 23 januari!
Jag måste dit i helgen med andra ord! :D

Lördag eller söndag, visst mamma!? :)


Godmorgon förresten! :)

Av Lina - 12 januari 2011 22:05

Jag är med och tävlar hos Isabell om en almanacka i samarbete med Personlig Almanacka. Var med här du också vettja! "



Av Lina - 12 januari 2011 21:45

Kom hem för ett tag sen, har hunnit duscha och käka lite mögelost på finncrisp. Fattar ni så gott det är?! :D

Och så kiwi- och mangojuice till det!

Det är en bra avslutning på dagen ;)


Är hemma som sagt..men ibland känns det då inte lönt att fara hem.

Ska ju vara tillbaka på jobbet om 9 timmar :O

Ibland skulle det vara skönt om dygnet hade fler än 24 timmar, för att hinna med allt man vill. Eller om man inte hade behövt sova typ 8 timmar för att vara riktigt utvilad.

Nångång i mitt liv vill jag klara mig på 5 timmar sömn per natt..utan att vara död och ta en timme på mig att stiga upp ur sängen.

Ja, det tar faktiskt så lång tid för mig! :O

Om jag börjar kl 7 så ställer jag ett alarm på 5.30 och ett på 5.40, för att jag inte ska stänga av det ena och försova mig :P

Dock har jag lyckats stänga av båda alarmen vid två olika tillfällen!

Dessa två gånger försov jag mig till jobbet, två gånger på 3 år!
Det är ändå bra gjort tycker jag :)
Men det lustiga var att dessa två gånger var inom loppet av 5 dagar..hm. Det var lite pinsamt, men som tur var så var det inte på samma avdelning båda gångerna ;)


Jag ställer alltså två alarm och sen ligger jag och snoozar så länge som möjligt. Var 4:e minut ringer ett alarm men jag lyckas ändå inte ta mig upp!

Nu har jag börjat tända min sänglampa men det hjälper då väldigt lite..

Det är ju så skönt att ligga kvar, och "jag ska bara snooza en gång till!". Hehe.

Och så är det extra jobbigt att ta sig upp nu under vintern, när det är så himla mörkt. Och så kanske man går och lägger sig lite för sent..

Man kan nog dra den slutsatsen att..man får skylla sig själv! :P


Nu lyssnar jag på Nelly Furtado - Vacación och drömmer mig bort till varmare länder ;)


Godnatt!

Ovido - Quiz & Flashcards