Alla inlägg den 2 januari 2011

Av Lina - 2 januari 2011 23:09

Så jäkla skönt det är att träna!

Speciellt efteråt, när det verkligen känns som att man har låtit kroppen arbeta ;)
För mig är det bäst att planera in mina träningspass och inte bara hitta på hips vips att jag ska fara och träna (ok det funkar ju så klart också ibland men jag gillar att planera ;D), av den enkla anledningen att jag tänker mer på vad jag stoppar i mig om jag vet att jag ska träna.

Tycker ändå att jag känner min kropp gode bra vid det här laget, vilken mat man får bäst energi av osv.

Sen är det väl lite psykiskt också, om man har tryckt i sig 3 paltar bara nån timme innan träning så känner man nog på sig att det inte kommer att gå så bra :P

Men idag kände jag mig riktigt motiverad och det gick jävligt mycket bättre än väntat, med tanke på att träningen tyvärr har blivit lite bortprioriterad de senaste veckorna. Har inte alls hunnit träna så mycket som jag velat..men vardagsmotion gör ju mycket också :) och så är det tur att man har ett fysiskt tungt arbete!


Men så här såg mitt träningsupplägg ut idag iaf:

  • Började så klart med att promenera till gymet.
  • Cykel 20 minuter
  • Styrka: Axlar och rygg
  • Rodd 11 minuter
  • Styrka: Mer ryggträning
  • Löpband 15 minuter
  • Promenerade hem och stretchade.

Härligt! :D

Av Lina - 2 januari 2011 17:41

Om någon lyckas missa det - jag har nu lagt upp en bild på bloggen, så ni ser vem som sitter bakom datorn! ;)


Just nu sitter jag och ska kolla upp lite saker angående sjuksköterske-utbildningen där jag kommit in, på Göteborgs universitet (nöjd!).

Imorgon ska jag ringa och prata med en studievägledare där, och se om jag kan få göra som jag har tänkt.

Jag vill ju börja plugga, men är sjuksköterska rätt för mig?

Känns som att alla pluggar till det nu.. Det är dock väldigt många som säger att jag skulle passa såååå himla bra som det, det är ju kul att höra :)

Men det är så svårt, för det är så mycket jag skulle vilja prova på och göra innan jag betämmer mig för vad jag verkligen vill och brinner för.


Och så finns det ju så klart alltid andra saker, som man inte kan styra över, som påverkar valet man gör. Jag vill men samtidigt vill jag inte börja plugga i Göteborg om ett par veckor. Av personliga skäl..

Det är ju även många saker runt omkring som ska fixas om jag flyttar till Göteborg, jag har ju då inte råd att betala två hyror till exempel.

Men det löser sig! Man måste ju vara positiv :)


Nu ska jag återgå till det, och så ska jag käka lite raw fruktpaj (kom på "receptet" själv, ok den är inte 100 % raw men kanske 97 %), ska iaf bli spännande att se om jag lyckades :)

Sen kl 19 blir det gymet med Em!


Trevlig kväll :)

Av Lina - 2 januari 2011 12:00

Fast jag har knappt haft någon julkänsla i år så för mig kvittar det,

ska bara bli skönt att plocka bort alla julsaker. Och när jag ändå håller på så ska jag även göra en storstädning i min lilla lägenhet :)

Det tar ju inte så lång tid. Och det är väl ungefär det enda positiva med att bo i en liten etta på 36 kvadrat, hehe.


Jag har faktiskt lärt mig massa saker om mig själv förra året..

Bland annat så har jag alltid trott (och sagt) att jag inte har någon favorit-årstid, utan att alla årstider har sin charm och bla bla bla.

Det är ju iofs sant men jag har kommit fram till att jag HATAR verkligen hösten.

Vintern är också trist men då har man iaf fler saker att se fram emot och det blir ljusare när snön kommer osv.

Men hösten alltså, fy vilken tråkig och mörk tid. Jag tror att jag hade en liten höstdepp nu senast..tur att man fick vara utomlands 2 veckor i september iaf, annars vettefan om jag hade överlevt :P


Men våren och sommaren är iaf de bästa årstiderna enligt mig, just nu.

Fast om ni frågar mig om några månader så kanske jag ger ett annat svar?

Haha, det är fan inte lätt! :)


Nu blir det musiken på max och trasan i högsta hugg!

Hasta luego ;)

Av Lina - 2 januari 2011 00:17

Tänkte skriva ett kort första inlägg innan jag går och lägger mig.

Har nu suttit ett bra tag och fixat och donat med bloggens utseende, observera att den är under konstruktion så ni får ha lite överseende ett tag framöver ;)


Som sagt så känns det verkligen som att det är på tiden att jag börjar blogga!

Jag älskar att skriva, det har alltid varit ett bra sätt för mig att "rensa hjärnan" eller vad man nu vill kalla det.

Så jag kommer nog att skriva om allt mellan himmel och jord (eh, klyscha!), om seriösa och mindre seriösa saker, mina tankar och min vardag med mera..


Åh jag har så mycket som jag skulle vilja skriva om redan nu men jag ska försöka hålla mig tills "imorgon".


Ett musiktips bara innan jag avslutar: Hinder.

Kan inte sluta lyssna på dom, utan tvekan favorit just nu!


Med det så säger jag godnatt! :)

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards