Alla inlägg under februari 2011

Av Lina - 27 februari 2011 22:45

 


.

Godnatt!


(Tidsinställt inlägg.)

Av Lina - 27 februari 2011 20:23

Bara för att jag har skickat iväg en beställning på www.hm.se!!!!! :D
Tyckte jag var värd lite nya kläder (igen, men man behöver ju sommarkläder, det kan man aldrig få för mycket av! Ok, man kan aldrig få för mycket kläder överhuvudtaget. Eller?) ;)

Hehe, längtar till vecka 11!


Brukar inte gilla att beställa, är ju roligare att fara till stan så man får prova direkt, då följer inget som man inte vill ha med hem :)

(Möjligtvis följer nånting som man egentligen inte behöver med hem...men det är ju en helt annan sak, hehe).

Känns lite besvärligt att skicka tillbaka ifall man inte gillar allt.

Men att handla på internet sparar ju iaf otroligt mycket tid, plus att man får prova allting hemma i lugn och ro! :)

Eller...sparar det egentligen tid?

Jag skulle kunna sitta i flera timmar och bara kolla igenom alla internetshoppar och jämföra dom med varann, hit och dit. (Men det gör jag ändå inte så ofta, känner aldrig riktigt att jag har tid med det. Men idag då jävlar :D).

Idag kom jag därför fram till att det är bäst att jag kollar en shop åt gången ;)


.

Men nu till nåt helt annat ;)

Jag har fastnat lite för den här låten!
Synd att han blev utslagen...

Kan det bero på hans...nä, jag säger ingenting.

Ni får tänka ut själva vad det kan bero på ;)

För låten är då fan inte dålig!

   Sebastian - No one else could


.

Jag fattar inte, Sverige!

Är The Playtones - The king verkligen bättre än Sebastians låt!?

Jag säger som Magnus Betnér: NÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄJEE! ;)
Man kanske måste tänka lite på vad som funkar i Eurovision sen också!


Skärpning till andra chansen nästa helg, OK!? :)

Av Lina - 27 februari 2011 18:12



Slog just ett öga på termometern: +2,6 grader!

Har våren kommit nu?

Hoppas verkligen det, är så less kylan.

Snön går väl an, men helst skulle jag vilja ha sommar nu!


Tänkte bjuda på lite bilder från Göteborg, blir mest bilder från tåget för jag tog tyvärr inte så många bilder annars...

Men här kommer en bildbomb!


.

Mina nya strumpbyxor ;) och två outfits :P

     


.

Om man har lite att göra på tåget kan det bli så här... Haha, lite roar små? :P

     


Eftersom vi hade bokat en hel sovkupé (vilket vi fick veta när vi klev på tåget - vi blev lite dumförklarade ;P) sov våra väskor på översta slafen. Och kul skylt vi hade i taket? På hemvägen hade vi dock H18 ;)

   


SeLest - som vi såg på Sticky Fingers! Förlåt för dålig bildkavlité...

 

.

Köpte ett nagellack i Göteborg (ok jag köpte två, men kan ju inte ha båda samtidigt?) och provade det igår: Förlåt än en gång för dålig bildkvalla...

Men fin färg va!? :) Bilder gör dock sällan rättvisa åt färger...

 

.

Till sist:




  Shinedown - Second change

Av Lina - 27 februari 2011 16:08

Jag är inte pigg idag :(

Har ont i halsen och huvudet.

Eller typ, när jag sväljer gör det ont i huvudet också :S

Konstigt.

Har sett skidor hela förmiddagen (synd för Anja att hon fegade ur - ja det är precis vad jag tror att hon gjorde. Och synd för Hellner att han var tvungen att slita så mycket i det klassiska så han inte höll riktigt hela vägen - jag tappade aldrig hoppet förrän där i slutet, dock.) och sen tog vi en promenad på ca 40 minuter.

När jag kom hem efter den var jag helt död!
Snurrade i huvudet och kändes inte alls bra.

Så jag slog på svtplay live där det var backhoppning, och har halvsovit ca en timme till det.

Skönt :)

Måste dock ta mig en värktablett nu känner jag...


Sov över hos p & A inatt, första gången på 5-6 år som jag sov i mitt gamla flickrum på Malmis, kändes lite konstigt :P Numera är väggarna inte gula, dock.

(Och tack gode gud för det, tänk er en liknande färg som Linda Bengtzing hade på sin Mello-klänning igår. Då fattar ni ungefär hemskheten i det. Usch den klänningen var verkligen ful! Syftar inte bara på färgen...)

Somnade kring halv elva igår och vaknade kl sju.

Jag är sjuk som sagt! ;)

Låg och lyssnade på musik ett tag i morse innan jag gick ner och satte på tevatten, min hals behövde verkligen det. Inte för att de blev så mycket bättre, men...

När jag slog på tekokaren så öppnades sovrumsdörren och ut kom två (till) morgonpigga knäppgökar :P de hade dock varit vakna sen halv sju...

Haha jase.


Men nu ska jag visa er vad vi åt till middag igår, ni behöver ju inte bli avis om ni inte vill ;) Men det var sjukt gott, alltihop! :D


Förrätt: Laxrullar med wasabi. Krustader med skagenröra. Renköttinlindad brieost med en oliv. Sallad. Dryck: Champagne! (Trodde inte den skulle vara så god som den var! Jag säger bara wow, tack B!)

 

Varmrätt: Helstekt oxfilé med grönpepparsås, pommes Anna, sallad. Dryck: Amaronevin (Är inte så mycket för rött vin...men det passade perfekt till maten!)

Eller så kan man ju göra som syrran och dricka mjölk ;) det funkar ju också, om man gillar det. Hehe ;)

  

Efterrätt: Pannacotta med daim och hallon. MUMS!

 


.

Nä, en huvudvärkstablett var det va?


Prosit.


Återkommer...



Av Lina - 26 februari 2011 14:56

Har varit på gymet och tränat en timme :)

Försökte att inte köra så jättehårt, har fortfarande ont i halsen men ingefärste med honung lindrade i några timmar :)


  • Promenad till gymet
  • Cykel 30 minuter
  • Axlar och triceps
  • Lite stretch
  • Gick inte hem idag, fick skjuts av Em ;)

Nu sitter jag här och äter en banan och keso.

Ska duscha, fixa mig och sen fara till p & A och äta lyxmiddag! ;)

Ni ska få se menyn sen!

Måste se Mello ikväll också, och förhoppningsvis sjunga lite Singstar ;)


Så härligt väder idag förresten, just nu står min termometer på + 7,1 grader!! :D


Av Lina - 26 februari 2011 06:41

Eh, godmorgon!

Nu kanske ni undrar varför jag bloggar den här tiden på morgonen?

Det undrar jag också!


Så här är det.

Jag ska jobba.

Var just på väg till jobbet (för ca 10 minuter sen) när jag tänkte att det kanske är bäst att dubbelkolla i almanackan så jag har ställt in mig på rätt tid (tänkte det redan igår kväll, men ides inte kolla då.).

Och det hade jag ju så klart inte. Surt.

Trodde jag skulle börja 6.45 men börjar inte förrän 7.30

Herregud, jag hade ju kunnat sova en halvtimme till! :P

Men det gjorde inte så mycket, för nu hinner jag äta frukost hemma i lugn och ro innan jag går till jobbet.

Eller frukost och frukost, vet inte om jag får i mig så mycket mer än en tekopp med massa honung, har så himla ont i halsen!

Har till och med vaknat några gånger inatt av att det gjort ont :/
Inte okej! Hehe.


Har känt på mig att en förkylning är på väg för det har kliat och gjort ont i mina öron, vilket det alltid gör innan det bryter ut.

Men jag är typ aldrig sjuk, och så länge det inte är magsjuka så är jag nöjd!


En till sak.

Det är nästan skämmigt att berätta vilken tid jag somnade igår,

en fredag kväll!
Halv tio.

Japp. Hade kunnat somna ännu tidigare, men såg Magnus Betnér på kanal5play och tvingade mig själv att hålla mig vaken - han är ju kung! :P


Angående rubriken förresten.

Är det inte ganska ironiskt, just idag, att låten jag har som väckare börjar med de tre orden? :P


I was wrong.


Ha dee! :)

Av Lina - 25 februari 2011 18:19

Jag funderar på att gå på Konsum och köpa en godispåse ;)

Det händer inte ofta kan jag säga.

Fast det kanske inte är världens bästa idé just idag, fick så ont och oroligt i magen efter jag ätit tidig middag...

Eller så är det, just därför, en jävligt bra idé att köpa godis just idag! ;)

Fast jag fryser som tusan, så jag gruvar lite för att gå ut...

Jag har stora problem som ni hör :P


Men nog vet jag varför magen protesterar!

Min mage behöver regelbundna måltider, och jag åt typ en banan till lunch.

Det är INTE OKEJ (haha, ni ska bara veta historien jag har till det uttrycket, men jag ids inte berätta nu...).

M & m ringde när jag var i Luleå och frågade om jag ville luncha med dom, men jag sa nej för att jag inte var hungrig då.

Har ni hört den va!? Jag! Inte hungrig?
Ja, jag blev lika förvånad själv.


Jag brukar alltid vara noga med att äta regelbundet, och jag märker ju vad som händer när jag inte gör det, en enda dag!


Alltså jag ids inte fara på gymet.

MEN inte ligger jag på latsidan för det! ;) Hehe. För nån vecka sen när jag och syrran var i Luleå köpte jag 2 böcker som var på rea.

En om pilates och den andra om yoga.
Har kört lite pilates nu på mitt väldigt osköna golv :P

Alltså jag kanske körde en kvart men jag blir förvånad om det inte känns imorgon. Så himla effektivt :D
Sen prenumererar jag ju på Fitness Magazine också, och dom har alltid bra träningsprogram - som man lika gärna kan köra hemma som på gymet typ.

Det är ju inte alltid man ids pallra arslet dit.

Ibland är man mer sugen på att köpa en godispåse på Konsum ;)


Ehe.

Av Lina - 25 februari 2011 16:05

Då var man hemma igen då.

Kom mig inte iväg till Luleå förrän halv tolv,

men det gjorde inte så mycket för jag hade ju egentligen bara ett ärende och det tog inte så lång tid. Jag fick reklamera resväskan, fick lägga mellan en tusing dock.

Men nu har jag en helt ny resväska, även på denna är det 5 års garanti (gilla!).

Och den är med dragkedja, så hoppas det funkar bättre :P


Tänkte även hitta mig nån ny, sportigare vinterjacka på rea, och kanske nå nya träningskläder. Men det fanns inget jag fastnade för,

så det enda som fick följa med hem idag var (förutom resväskan) två kollegieblock och beiga benvärmare :P


Hade även fått Partylite-grejorna som jag beställde på ljuspartyt för nån vecka sen. Så nu måste jag tänka till lite ;)


Jag blev just lite deppig,

känner inte ens för att fara och träna.
Känner egentligen inte för att göra nånting ikväll,

är bara trött och "stressad" över att inte ha nåt att göra,

är så van att ha fullt upp så det känns konstigt när man inte har nånting på g.

Det blir nog en lugn kväll.

Men förhoppningsvis så tar jag mig till gymet :P

Eller så far jag och hälsar på nån (nu när jag har bil för en dag och slipper gå ;) hehe). Får se hur det känns senare.


  


Ovido - Quiz & Flashcards