Alla inlägg den 23 januari 2011

Av Lina - 23 januari 2011 22:15

She did it again, yesterday!


= Em?


Em: "I veckan har jag då gjort Emmelie á la kycklingköttsoppa!"

Jag: "Eh. Vänta nu..du menar väl tvärtom va? Annars menar du att det är soppan som har gjort DIG och inte att DU har gjort soppan!? "

Em: "FAAAAAAN, det blev fel! Men du vet vad jag menar..."


            


Det får avsluta kvällen, haha.

Av Lina - 23 januari 2011 22:00

Igår:
Jag skrev ju bara ett inlägg igår. Väldigt ovanligt för att vara jag :P

Men orkade inte riktigt..hade (har) mycket att tänka på känner jag. Vill inte bli för personlig här.

Men...jobbade ju som sagt 10 timmar igår, och på timmarna gjorde jag bland annat detta (som ni kunde läsa igår):


Två små tacopajer. När jag gör pajskalen tar jag ½-1 dl grahamsmjöl istället för vetemjöl, känns lite nyttigare om inte annat. Gott också. Däremot blir det ju lite torrare, så då får man se till att ha en krämigare fyllning istället :)

Visst ser dom proffsiga ut? Haha, not. Men goda blev dom iaf :D

 

Ställde även i ordning lite i min nya myshörna ;) Hyllorna och blomman är nya. Vet inte än om jag ska ha blomman där, men den står bra där tills vidare iaf. Det följde med nå jävulskt med blomflugor med den, kan jag ju säga. Usch, så irriterande. Ps - ursäkta den dåliga bildkvalitén.

 


Och kolla på detta, me like a lot ;) Men bortse från den översta hyllan.

Bättre bild, på hela hyllan, kommer sen när jag har ställt i ordning allt där.

Ehm..jag har en och annan väska. För att inte snacka om skor! Jag har faktiskt fler skor än väskor nu, det kunde man inte tro för ett par år sen, då var jag ju värsta väsk-freaket. Men nu är det alltså mest skor som gäller ;)

 


Hehe, om ni vill veta vad jag gjorde igår efter jobbet så tycker jag att ni ska klicka här: http://embenz.blogg.se/2011/january/glass-och-nagelpyssel.html

Kul, kul ;)


Idag:

Jag vaknade först kring halv åtta av en jävligt jobbig dröm. Alltid när jag drömmer är det så verklighetstroget, så det blir gode känsligt. Vissa morgnar vaknar jag av att jag gråter och andra av att jag skrattar :P gode konstigt egentligen. Så har det varit i ett par år nu... Fast det är ju inte varje natt man drömmer :)


Steg upp halv tio, ringde Agneta och bad henne och syrran komma och smaka banan- och mangoglassen som jag och Em gjorde igår, innan vi skulle fara till Sunderbyn.

Sen tog jag en dusch, åt frukost, klädde på mig och sminkade mig osv innan de kom. Vi åt lite glass och sen kring halv tolv for vi.

Kom fram ca en timme senare, och stannade i Sunderbyn ca en timme också.

Så hem igen.

Då for jag och handlade sen åt jag middag.

Och sen har jag bakat i flera timmar :D


Semlor på gräddning - mums! :D

 

Alltså okej, dom är inte speciellt välformade (kolla t.ex på den högst upp till vänster HAHA), men det är ju insidan som räknas eller hur :D jag var ju så klart tvungen att smaka, och dom blev goda! :)

Fast..jag är inte 100% nöjd ändå.. Måste nog göra en omgång till nästa vecka eller nå, som man vågar bjuda på :P


Har även bakat Detoxbröd (tack för att du la ut receptet på din blogg Alice! :D)

och det blev jag faktiskt nöjd med :D
Synd att man ska ha så jävla dålig mixer, det tar ju hundra år att mixa alla nötter åde. En ny mixer SKA införskaffas när jag har fått lön. Ska ändå till Sunderbyn nån dag, kan ju ta en sväng in till stan då också. Får se, annars var jag sugen på att fara till Piteå nån dag, inte ofta man är där.


Fast till veckan är det då KÖRT med Piteå iaf, det kan jag ju säga.

Trodde jag skulle jobba två 12-timmars dagar men det visade sig att jag kollat fel så jag jobbar bara en :) det är ju då tillräckligt :P

Men så här ser den kommande veckan ut för mig:


  • Måndag. Sovmorgon! Träna. Ev. städa. Jobb Fyrklövern 15.15-21.15
  • Tisdag. Jobb Fyrklövern 6.45-11.45 Jobb Pärlugglan 13.00-21.00
  • Onsdag. Jobb Pärlugglan 7-16. Date med Marie ;) Ev. träna.
  • Torsdag. Sovmorgon! Träna. Jobb Solbacken 13-16. Tvätta 16-20.
  • Fredag. Ev. Sunderbyn och stan. Jobb Fyrklövern 15.15-21.15
  • Lördag. Jobb Fyrklövern 6.45-15.15
  • Söndag. Jobb Fyrklövern 14.00-21.15

Inte många lugna stunder, men jag gillar att ha mycket att göra faktiskt :)

Och speciellt om jag får planera det i förväg, annars kan jag som bli stressad.


En sista bild, på de runda (apsnygga! :D) korgarna jag köpte på IKEA förra helgen. Dom gör sig väldigt bra i mitt badrum måste jag säga ;)

 


Avslutar med ett låttips, grymt bra låt alltså!
Creed - Time


Sov gott allihopa :)


Av Lina - 23 januari 2011 20:11

Det är inte alla som ska äta en nybakad semla om några minuter ;)
Men det ska nämligen jag :D
Och gott ska det bli, hehe.

Förhoppningsvis   


Tänkte bara berätta att det stinker som fan i min micro!

Kan inte beskriva hur det luktar ens, men ni kanske klarar er utan den beskrivningen, haha. Men typ..surt..blandat med matlukt och nånting annat. Jag fattar noll.
Det är mycket konstigt, för typ två timmar sen när jag använde den sist, luktade det ingenting!

Måste nog undersöka det vidare..


Återkommer med lite bilder osv senare :)

Av Lina - 23 januari 2011 15:40

Har varit och hälsat på idag.

Det var så skönt att se dig, krama dig och prata med dig!

Lite ledsamt blev det när vi kom ut till bilen och skulle fara hem igen, men ska ta mig tid att hälsa på nån dag till veckan, trots att jag ska jobba så mycket. Prioriteringar kallas det :)

Det är jobbigt att se dig svag, du som annars är så stark. Men nu är det våran tur att finnas där för dig (känns fel att skriva "ta hand om dig" för det är ju inte riktigt det vi ska göra..), att ge igen lite av det vi har fått! Det är du värd, du som alltid har funnits där för oss. Våran styrka och stöttepelare. Älskade du.


Orkar inte blogga så mycket..vilket ni kanske har märkt..


Tror jag ska fara och handla lite, så jag kan baka semlor och bröd idag,

man måste ju hålla sig sysselsatt :P


Men först ett låttips:

Josh Groban - Hidden away

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards