Alla inlägg den 19 januari 2011

Av Lina - 19 januari 2011 23:27

Delar av denna text är tagen från en internetsida, och resten har jag skrivit själv.

Så ni vet.


Det är astronomen Paul Kunkle från USA som plötsligt ruskar om hela horoskopet. Tydligen är jordens rotationsaxel lite darrig – vilket betyder att stjärnhimlen ändras med tiden. Och att man måste peta in ett nytt tecken – Ormbäraren!
Vilka egenskaper Ombärare har är inte riktigt klarlagt
– men jag som är född den 13 december är alltså inte Skytt längre - utan just Ormbärare. Jag har inte bestämt mig än för vad jag tycker om det..


Kolla om du också hamnat i ett nytt tecken i den nya astrologiska kalendern:

Stenbocken: 21 januari till 16 februari.
Vattumannen:
17 februari till 11 mars.
Fiskarna:
12 mars till 18 april.
Väduren:
19 april till 13 maj.
Oxen:
14 maj-21 juni.
Tvillingarna:
22 juni till 20 juli.
Kräftan:
21 juli till 10 augusti.
Lejonet:
11 augusti till 16 september.
Jungfrun:
17 september till 30 oktober
Vågen:
31 oktober till 23 november.
Skorpionen:
24 november till 29 november.
Ormbäraren:
30 november till 17 december.
Skytten:
18 december till 20 januari.


Jaha, när börjar detta att gälla då?

Och varför?

Jag fattar verkligen inte meningen med det.

Allvarligt talat..hur många bryr sig?! Egentligen.


Det är ju som roligt med mig.

Jag är (eh..VAR?! :S Tydligen.) Skytt.

Skulle egentligen födas som Stenbock.

Och nu är jag ormbärare?

Men bestäm er för fan! ;)

Inte konstigt att man är snurrig ibland.   

Ps

Av Lina - 19 januari 2011 23:06


  • Marie - vadå ormbärare!? :P
    Upd. Har kollat runt lite nu. Alltså VADÅ ändra stjärntecken - skojar ni eller? Kan man göra så!? Ofta. Kan nån vara vänlig att förklara VARFÖR!?
  • Ingen har gett mig musiktips! Hallåååååå!? I'm still waiting! ;)

Av Lina - 19 januari 2011 22:53

M & J har som sagt varit här..

Jag bjöd på pastagratäng och det var uppskattat :)
Själv var jag inte helt nöjd, men huvudsaken är att gästerna tycker om det man bjuder på, tycker jag.

Hade tänkt hinna baka nåt innan de kom, jag har absolut inga sötsaker hemma nu ;P så jag och mamma for på Konsum och köpte lite gott ;)
Jag vill som alltid bjuda på nånting när de kommer främmande, själv äter jag väldigt sällan sötsaker hemma, även om de finns massor i frysen eller skafferiet.

Vi ska dock inte prata om vad man äter på jobbet. Haha, jag får nog skärpa mig lite.

Men snart ska jag ju göra semlor, har jag tänkt. Då måste jag nog passa på att fylla frysen med lite annat gott också ;)

Får se när man ska hinna med det.

Ska ta mig nån bak- och matdag snart, kanske på fredag eller lördag så man håller sig sysselsatt. Man tänker för mycket annars.


Men i alla fall: när vi hade ätit färdigt så började vi sätta upp hyllorna! :D
Det tog ett tag, men till slut så blev det färdigt.

Och det blev inte som jag hade tänkt mig från början,

det blev tusen gånger bättre! :D

Jag är så sjukt nöjd!!! :)

Bilder kommer imorgon, vänta och se ;)


Så nu har jag fixat och ställt i ordning lite grann, ska göra resten imorgon -

jobbar ju kväll då..


Har även hunnit prata med syrran och Agneta i telefon nu ikväll.

Vi ska vara starka, och det kommer att gå bra - jag känner det på mig.


Godnatt :)

Av Lina - 19 januari 2011 16:07

Tänkte bjuda er på en text om mitt stjärntecken..i brist på annat? Typ :P

Nä men det är faktiskt ganska intressant..vissa saker stämmer perfekt och andra inte alls. Jag tycker att det mesta som står här nedanför inte stämmer in på mig.. Men jag skulle ju egentligen ha varit Stenbock så jag kanske har vissa personlighetsdrag som är typiska för såna också :P


Skytten - Sagittarius (22 nov - 21 dec) Element: Eld


Skyttens energi är utåtriktad, energiskapande och vidgande. Skyttens symbol kan ses som en symbol för utsändande av ideologisk kunskap. Skytten söker ständigt efter den optimala sanningen, om människor, kulturer, filosofi och religion. Han har stort intresse för den sociala ordningen - hur ett samhälle uppstår och fungerar. Själv vill han ha full frihet. Skytten är ivrig, energisk och otålig.

Positiva egenskaper:

Gemytlig, optimistisk, smidig och snabb, öppen, lätt att anpassa sig, gott omdöme och en filosofisk, frihetsälskande syn, ärlig och uppriktig, pålitlig och samvetsgrann.


Negativa egenskaper:
Benägen för överdrifter, ytterligheter, taktlös, rastlös, vårdslös, blint optimistisk, bullersam, ansvarslös, nyckfull.


Karaktär:
Inget annat tecken har en sådan psykisk och fysisk lust att röra på sig. Skytten behöver förändring, ständig utveckling, nya miljöer och vidgade perspektiv. Stitje är hans fiende. Skytten är evigt optimistisk och är fullt övertygad om att livet just nu är så bra som det någonsin har varit, och att det som ska komma är ännu bättre. (Haha men läskigt, tänk på mitt bloggnamn! :O)

Skyttar är ärliga älskare utan en ond tanke i huvudet. Men ändå kan de såra dig med sina uppriktiga och taktlösa uttalanden, allt i vänskapens och sanningens namn. De kan inte ljuga, så det de säger till dig är vanligtvis precis vad de tänker. Om du tål att höra alla sanningar, så är ett liv med en Skytt en enda stor fest, ett underbart äventyr. Skyttar vägrar att ta livet för allvarligt. Skulle olyckan vara framme, är Skytten expert på att ta smällen för att sedan gå vidare.


De stora, fria, atmosfäriska perspektiven passar Skytten bäst, att titta ut bland stjärnorna och flyga högt över marken, fjärran från krav och rutin. Ut i det okända. Men det är inte så mycket för nyfikenhets skull, även om Skytten älskar omväxling och att resa vida omkring, utan det är för den andliga friheten. Aldrig sitta fast, aldrig vara tvungen. Skytten behöver förnyelse för jämnan och ständigt vara i rörelse. Han slår aldrig rot. Skytten säger ofta "En annan gång, kanske".

Det finns dock ofta hos honom ett tydligt spår av eldens element. Han kan kämpa, och då visar han den allra otåligaste iver. Skytten har anlag för fanatism, så länge visionerna är tillräckligt omvälvande och långsträckta.


Skytten trivs bäst i ett yrke där han får mycket eget utrymme och ständigt nya utmaningar.
Han är inte duktig på detaljer utan ser mer på helhetsbilder och kan lösa problem på det sättet. Skytten är rättvis och kan ha svårt att säga nej, vilket kan innebära att han ibland tar sig vatten över huvudet.


Färg: Lila • Växt: Nejlika


Nu kommer jag ju inte ihåg vars jag hittade den här texten, det finns ju tusen olika sidor som handlar om stjärntecken och horoskop m.m


Nu ska jag plocka undan lite här hemma så man vågar släppa in m & J :P

Av Lina - 19 januari 2011 15:45

Jag känner mig lite trög..

Nån som kan förklara hur man ändrar storlek på rubrikerna?
Så rubrik-texten blir större än övrig text.


Anyone? :P


Och ja mycket riktigt, jag har en grym träningsvärk.

Både skönt och inte skönt på samma gång, haha.

Av Lina - 19 januari 2011 09:00

(Tidsinställt inlägg.)


Mest troligt så har jag en jävulsk träningsvärk, speciellt i ryggen, idag,

och har jag inte det så blir jag grymt förvånad.

I will let you know :P


Jag jobbar på, 8.00-15.30 idag :)

Sen hem och sätta pastagratängen i ugnen så den är klar när m & J kommer :)

Längtar mest tills hyllorna är på plats, så jag får placera mina värdefulla ägodelar där ;) Jag lovar att visa er sen, hehe.

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards