Alla inlägg den 4 januari 2011

Av Lina - 4 januari 2011 22:45

Åh så sugen jag är på att fara och se iaf nån av Melodifestivalens deltävlingar!

Men förmodligen så är man väl försent ute.. Fast då finns ju alltid genrepen.

Måste nog kolla upp det där lite mer :)

Helst vill jag ju så klart fara och se deltävlingen i Göteborg den 12 februari. Hehe.

Alla som känner mig någorlunda bra behöver bara läsa några rader längre ner för att förstå varför! ;)
Nån gång i mitt liv ska jag i alla fall se honom in action! (Det där lät ju bra :P)
Fast..jag såg ju honom på Luleåkalaset ifjol (2010)..men vi kan säga att det inte räknas :P


Här kommer iaf samtliga bidrag från alla 4 städer, deltävlingarna:


LULEÅ 5/2

Le Kid - Oh my God
Danny - In the club
Dilba - Try again
Jenny Silver - Something in your eyes
Jonas Matsson - On my own
Rasmus Viberg - Social butterfly
Swingfly - Me and my drum
Pernilla Andersson - Desperados


GÖTEBORG 12/2

 Anniela - Elektrisk
Elisabeth Andreassen - Vaken i en dröm
Loreen - My heart is refusing me
Sanna Nielsen - I'm in love
The Moniker - Oh my God!
Christian Walz - Like suicide
Brolle - 7 days and 7 nights
Babsan - Ge mig en spanjor


LINKÖPING 19/2

Sara Lumholdt - Enemy
Shirley's Angels - I thought it was forever
Linda Sundblad - Lucky you
Sebastian Karlsson - No one else could
Eric Saade - Popular
Sara Varga - Spring för livet
The Playtones - The king
Simon Forsberg - Tid att andas


MALMÖ 26/2

Linda Pritchard - Alive
Julia Alvgard - Better or worse
Anders Fernette - Run
Linda Bengtzing - E de fel på mig
Lasse Stefanz - I Surrender
Nicke Borg - Leaving home
Melody Club - The Hunter
Love Generation - (titel ej fastställd)


Gissa vem som kommer sitta bänkad, antingen på plats eller så framför tv:n!?
(Jag älskar musik, vad skulle man göra utan det?)

Vem jag vill se som Melodifestivalens vinnare finns ingen tvekan om,

men vad tycker ni, alla läsare?! :)

Jag har allt sett att det är en och annan som har tittat in här, kommentera gärna!


Tänkte till sist även bjuda på två låttips! :)

Bästa låten med Brolle - Det är hon

Bästa covern med Brolle (original: Cornelis Vreeswijk) - Blues för Fatumeh


Lyssna och njut! :)

Av Lina - 4 januari 2011 14:45

Ja jag har hållit i en bebis idag :)
Pernillas lilla Ida, så himla söt!


För övrigt så är jag förbannad på den nya "enheten" i kommunen, det ska finnas regler...men det är tydligen bara vissa som ska följa dom. Och dessa regler går att förbise när det är "enheten" själva som säger det.

USCH säger jag bara, man börjar vara gode less.

Detta skulle ju bli en förbättring? För vem, kan man ju då fråga sig?

Jag har då bara märkt av försämringar de senaste månaderna.


Har även ringt och pratat med en på Göteborgs universitet, och det gick inte som jag ville så det blir inget plugg för mig nu i vår.

Jag blir kvar i Älvsbyn åtminstone ett par månader till, om jag inte får några andra bra idéer :)


Nä nu måste jag skynda mig att blåsa håret innan mamma kommer och hämtar mig, ska låna deras tvättmaskin ;)


Hoppas att ni har haft en bättre dag än vad jag hittills har haft.

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards