Alla inlägg under maj 2011

Av Lina - 31 maj 2011 21:32

...är gott! ;)
Var tvungen att fara förbi Konsum när jag slutade jobba,

då jag fick ett akut sug efter just jordgubbar! :)
Egentligen skulle man kunna säga att det var Ems fel,

eftersom hon började prata om körsbär...

Hehe.

Och förresten Em, det finns körsbär på Konsum också! ;)


Fast det kliar lite på hakan och käk-kanten,

så jag kanske är allergisk mot jordgubbar!? :(

Skulle inte förvåna mig om jag har nån korsallergi,

eftersom jag är allergisk mot pälsdjur och alla luftvägsallergener :(

Men det skiter jag i för jordgubbar...är gott! ;)

Av Lina - 31 maj 2011 12:00

Det var inte lätt att stiga upp kl åtta kan jag ju säga!
När man varit ute och ränt till mellan 02 och 05 de andra dagarna (eller nätterna)... Hehe.

Men det är väl så det ska vara när man är utomlands? ;)

Jag steg iaf upp kl åtta och duschade, packade ner det sista, åt lite frukost och sen var vi redo att checka ut!
Eller redo och redo...jag hade ju inte klagat om vi hade fått vara kvar men ;)

Det gick smidigt och smärtfritt :P
Och sen gick vi in till stan och Placa Catalunya,

där vi klev på flygbussen som skulle ta oss till...

...ja precis flygplatsen!

Logiskt värre :P


Planet lyfte från Barcelona kring 12,

vi mellanlandade i München och var framme i Göteborg igen ca 17.25

Inga problem what so ever med incheckningar, flygningar, bagage.

Allt gick bara helt otroligt bra,

så nästa gång kommer väl allt som kan gå fel gå fel :P


Fick iaf bagaget rätt snabbt och så tog vi flygbussen från Landvetter in till Nils Ericson Terminalen,

och vidare därifrån hem till Sandra :)
Lämnade bara av alla våra saker och så for vi och handlade,

blev tacos till middag - enkelt och gott!
Bahar kom på besök och vi såg Big Brother,

var ju tvungna att ta igen lite av det vi missat de dagarna vi varit borta...


På många sätt är det så grymt skönt att åka utomlands,

de flesta vet att man är bortrest och man är inte tillgänglig på samma sätt.

Man behöver inte följa med i alla nyheter och tv-program,

det behöver man väl inte annars, när man är hemma, heller.

Men det blir på ett helt annat sätt iaf.


Har redan börjat fundera på nästa utlandsresa,

som kommer att äga rum till hösten! :D

Har ni nåt tips så får ni gärna dela med er,

kära bloggläsare! :P

Sen så är jag nyfiken på vilka som läser...

Jag vet ungefär vem hälften av mina läsare är,

men resten...tell me, tell me, tell me! :P


Jo, det här var ju sista "avsnittet" om Barcelona...

Hoppas ni har njutit av texterna och bilderna! :)

Av Lina - 30 maj 2011 22:23

Över mig själv alltså ;)
För det var den enda personen jag tävlade mot :)

50 sekunder bättre än ifjol!
Och då har jag inte kunnat träna så mycket löpning i år,

så jag är sjukt nöjd!
Men det var mycket på ren envishet ;)

Hade inte några känningar i knävecket eller benhinnorna - och det är jag evigt tacksam för! Däremot mjälthugg i 4 km av 5, inte det roligaste.

Men det gick ju det också :)


Nu är jag hemma,

har just duschat och lagt en ansiktsmask (självklart från Mary Kay ;D),

funderar om man skulle ha ätit nånting innan man lägger sig,

är lite småhungrig trots picknicken vi hade när alla kommit i mål.

Alla som har 6 eller fler deltagare i sitt lag får ju en picknickkorg!


Imorgon blir det Piteå! :)
Och sen kvällsjobb på Nyberga.


Ha dee!

Av Lina - 30 maj 2011 16:01

Nu är det nära!
Ska bara käka middag - lax och wokgrönsaker -

och kl tio i fem ungefär ska vi träffas utanför Nyberga!
Tur man har nära dit... ;)


Håll tummarna för att det går bra för mig idag,

att jag inte får ont i baksidan av knät eller benhinnorna...

Men, jag har säkert sagt det förr, om jag känner mig själv rätt så springer jag ändå hela loppet. Om inte annat bara på ren envishet.

Sån är jag :P

Tyvärr får man ju lida för det sen...


Äh, 5 km är ju ingenting ;)


Lycka till alla andra tjejer som ska delta i VårRuset i Luleå ikväll! :)

Av Lina - 30 maj 2011 12:00

Sista dagen i Barcelona,

kändes lite vemodigt...

Jag tyckte att vi sov alldeles för länge,

man måste ju utnyttja tiden till annat än sömn när man är utomlands,

och speciellt när man är i Barcelona! ;)


Jag ville visa Sandra området jag bodde i när jag var där för 3 år sen,

och i samma område ligger Antoni Gaudís Park Güell.

Huset där han bodde är numera ett museum, tyvärr var vi inte in där,

det var jag inte förra gången heller. Känns inte riktigt som att man vill lägga ut dom pengarna på det...


     


Men den mannen alltså...

Vilken arkitekt, jag är riktigt imponerad av hans skapande!
Men det är ju kanske inte så intressant att läsa om...

Så ni får se bilder istället,

och bilda er en egen uppfattning ;)


           

Ojdå, jag kom visst med där på ett hörn ;)

       

        

Härlig utsikt, över hela staden! Ser ni Torre Agbar och La Sagrada Familia t. ex?

     

Jag tappade bort vägen lite, när vi hittade den här trappan så var jag och Sandra överens om att jag skulle gå först och se om det var rätt väg...
Och det var det, så Sandra var också tvungen att kämpa sig upp för den ;)
Den var seg jamen nå förjävligt! :P
När vi båda till slut hade tagit oss upp så satte vi oss i skuggan och åt lite jordgubbar, som vi hade köpt med oss :)
Det var så himla varmt den här dagen, men skönt!


Nu vet jag förresten varför jag nästan aldrig tar kort med kameran...
Jag hatar den där himla gula texten där det står datum och tid,
så grymt meningslöst.
Och väldigt störande, speciellt när det står fel datum :P
Så jag tror att det blir att ta mest kort med mobilen även i framtiden...


Vi strosade omkring i Park Güell i några timmar,
sen promenerade vi ett par kilometer till närmsta metro-station och tog alltså tunnelbana tillbaka till stan,
där vi såg våran sista chans att gå i affärer ;)
Jag köpte en ryggsäck som jag hade spanat in någon dag tidigare,
en blommig t-shirt och en beige kofta.
Köpte även jeansshortsen och bikinin i Barcelona,
övriga klädesplagg nedan är köpta i Göteborg ;)
Så fult att jag fick med kudden åde, haha, men orkar inte redigera...

 

.
Sista kvällen alltså...
Det blev ganska lugnt, vi åt på en buffé-restaurang i närheten av hotellet,
på Placa Urquinaona (undrar om det heter Placa, eller bara Urquinaona? Jaja, skit samma :P) och sen gick vi hem för vi skulle ju upp tidigt tisdag morgon.

Snygga bilder va? ;)

   


Har ni märkt att det blir mer och mer bilder för varje inlägg där jag berättar om Barcelona-resan? ;)
Men det kanske bara är bra, jag är ju duktig på att skriva långa, sega inlägg med bara text annars...eller hur? Haha.
Så kan det gå.

Sista inlägget om Barcelona-resan publiceras imorgon, självklart kl 12!
Håll tillgodo ;)

Av Lina - 30 maj 2011 10:51

Jag är sugen på Stadsfesten i Skellefteå första helgen i juli,

jag är nämligen ledig då! :D
Nån som är med mig!?!

Let me know! ;)

Skulle vara GRYMT kul!

Har inte varit där på 4 år ju...


Förresten, grattis i efterskott till min mamma och alla andra mammor på morsdag :)


Hej så länge...

Av Lina - 29 maj 2011 12:00

Haha, ja vad ska man säga.

Vi var inte bakis,

men vi var väl inte direkt på topp :P

Eftersom La Sagrada Familia låg rätt nära hotellet så gick vi och kollade runt där,


     



åt tapas till lunch på en restaurang i närheten av kyrkan/katedralen (som fortfarande är under konstruktion, det kommer nog aldrig bli färdigt det där bygget :P) och var tog oss en återställare i form av Cava - det finns inget alternativ när det gäller dryck till tapas! ;) GOTT!!


   


Då vet ni det.

Shit, jag borde verkligen flytta till Barcelona och börja jobba som guide där va?

Just saying... ;)

På vägen från hotellet till La Sagrada Familia passerade vi förresten en korsning där man såg Torre Agbar - måste ha skapats av en arkitekt med rolig fantasi måste jag säga. Haha, eller håller ni inte med mig? ;P

       


Hm...
Vi gjorde inte riktigt så mycket mer den dagen,

vi tog det rätt lugnt, vilade till och med middag, haha.

Men Sverige - Finland spelade ju VM-final på kvällen,

och då gick vi till samma sportbar som vi var på lördagen,

där visade dom hockeyn.

Vilket även alla jäv.. finnar som befann sig i Barcelona just då verkade veta...


     


.

Åh MORR, det började ju så bra!
Vad fan, okej att vi förlorade men vi skulle verkligen inte ha förlorat med 1-6!
Max 1-3! Eller nä, 2-3 för det målet som Sverige gjorde som blev bortdömt,

det höll jag inte med om.

Åh så jävla bittert, finnjä...

Vi var lite arga hela resten av kvällen,

jag hittade inte riktigt taggen till att festa,

tredje dagen i rad också så det kanske var lika bra...

Hehe.

Man blir ju nästan arg bara man tänker på det,

få saker som gör mig så uppretad,

som när man är inne i en match och så går det dåligt...


.

När matchen var färdig (kändes som en hel evighet) gick vi omkring och så kom vi på att vi inte hade ätit paella ännu,

det är ju också ett måste när man är i Spanien!
Så tapas och paella på en och samma dag - blir inte mycket mer spanskt än så ;)


        


Jag vill, vill, VILL bo i Spanien! ;)
Och nångång ska jag göra det också,
mer än 3 månader alltså.
  


Fortsättning följer... ;)


(Tidsinställt inlägg.)

Av Lina - 28 maj 2011 21:17

Fy fasen vad trött jag har varit idag!
Åkte på jobb, delad tur på Pärlugglan...

Sov 1 ½ timme på rasten,

trodde aldrig jag skulle orka stiga upp och fara tillbaka på jobbet :P
Men det gjorde jag,

och det känns, är grymt trött och slut i kroppen,

känns nästan som jag håller på bli sjuk...

Bara för att jag är hemma och får sova nu,

så kommer jag väl inte kunna göra det...

Jobbigt det där :P


Tänkte berätta att jag härmed har gått i mål (en gång till) i stegtävlingen!
Med dagens steg och aktiviteter har jag, från den 4 april (eller var det 5:e? Jaja.) tagit mig 775 km! :D


Jag sa ju att jag skulle göra det ;)


Imorgon väntar jobb på Lärkan,

även då en delad tur.

Kan vara ganska skönt ibland,

men gode drygt också...

Sånt man får ta :P

Sov gott!

Ovido - Quiz & Flashcards