Alla inlägg den 14 januari 2011

Av Lina - 14 januari 2011 20:55

Har ju även tränat idag :)


  •  20 minuter på löpbandet
  • Chins
  • Dips
  • Stretch
  • Sen promenad ca 30 minuter med pappa och syrran :)

Av Lina - 14 januari 2011 20:32

Ja Emmelie..hon tar fan priset! Man har aldrig tråkigt när hon är i närheten ;D 


Hon kom förbi mig innan vi skulle gå och äta på Heart to heart (som för övrigt hade stängt!? Hallå - stängt?! En fredag kväll? Då typ alla äter ute..:P jaja deras förlust..).

Jag var inte riktigt klar när hon kom, för jag fick tusen andra saker att göra samtidigt som jag skulle göra mig klar..

Men till slut kom vi oss iväg iaf :)
När vi hade gått förbi Dagcenter och skulle gå över övergångsstället kom det en bil lite längre bort. "Men vad fan" tänkte nog både jag och Em, "det är bara dom stannar". Bilen bromsade in väldigt nära övergångsstället, och tutade, varpå både jag och Em pekade på Herr Gårman-skylten.

Personerna i bilen höjde också händerna, och såg ut som att de skulle stanna bilen och komma ut..

Vi fortsatte gå. Och hade knappt hunnit fram till Sparbanken när min lillasyster ringde och höll på att skratta ihjäl sig.

"Det var ju jag och Nils som tutade! Vi vinkade ju åt er och ni bara pekade på skylten! Det märks att ni är kompisar."

Ja så kan det gå, det var lite kul ;)
Men jag hatar när folk inte kan stanna fast dom ser att man står och väntar på att få gå över vägen..

Speciellt när det är kallt ute :P


Men iaf så fortsatte vi gå och skulle gena bredvid Fluxen. Där var det en stor snöhög som vi var tvungna att antingen gå över eller runt..

Trög som man är så tar man ju den kortaste vägen, vilket inte alltid är den smartaste.

Jag gick först, och sa då till Em: "Halka inte nu!"
Em: "Näädå.."

10 sekunder senare: "Faaaaaaaaaaaaaaan! Jag satte mig på arslet!" 

Bra där ;)


Ungefär som Krister i somras, när vi skulle åka buss in till stan under Luleåkalaset. Han hade en ölflaska som han hade fyllt med vatten, och säger detta till busschauffören, som då svarar: "Det spelar ingen roll vad som är i flaskan, bara du inte spiller!".

Krister: "Nää, det är lugnt."

Och det första han gör när han sätter sig ner är att blöta ner hela sätet och delar av sina byxor (det såg inte så bra ut om man säger så! ;D), för då var han ju så smart att han hade hett flaskan i byxfickan medan han skulle betala!

Man ska aldrig säga nånting ;)


Heart to heart hade iaf stängt, så vi gick till Okey istället.

Jag sa först till Em: "Jaha, men ska vi ta Okey istället då?" varpå Em snabbt protesterar: "Näääääääääe (och nåt mer)..."

Då ska jag bara tillägga att sist vi åt pizza så tog vi från Aramo och då protesterade hon, för "Vi har alltid ätit från Okey i min familj, dom har ju överlägset bäst pizza!"


Jag provade iaf en Maffia Pizza. Den var helt okej (HA HA HA ;D). Nä men allvarligt talat, jag brukar alltid annars ta en och samma pizza varje gång. Förut var det Capricciosa, nu är det Quattro ;P men kul att prova nåt nytt.

Vi käkade och gick sen till nya godisaffären som har öppnat på byn, fick oss en liten nostalgitripp när vi såg t.ex Jenka och Shake, chokladcigaretter, tefat, "tuttar".. Var ett tag sen man såg allt sånt som fanns när man var liten och köpte godis på Marias ;)


Sen gick vi hem till Em, där vi nu sitter och ser Let's Dance och käkar lite godis :)
Jag hejar på Anders Bagge, han är kung! ;D 

Upd. Frank är också rätt bra ju!

Av Lina - 14 januari 2011 13:25

Jag vann just en auktion på Tradera,

men ni får inte veta vad jag vann..inte än på ett tag iaf ;)

Hihi.


Nu måste jag göra mig i ordning lite..

Ska ut på byn och fixa lite saker, sen på gymet!


Later

Av Lina - 14 januari 2011 11:30

http://www.blocket.se/kalix/Vit_skank__shabby_chic__31596403.htm?ca=1_12&w=1


Jag har mailat annonsören, hoppas den är kvar!!!
Har jag inte fått något var på mailet inom några timmar så ska jag fan ringa.

Åh, den skulle passa perfekt i min lägenhet! :D


Skulle inte vara helt fel att äga en KitchenAid heller!
I äppelgrönt. Fint! :D

Av Lina - 14 januari 2011 11:02

Paltkok hemma hos Marie och David igår! Om vi säger så här.. Du sparar ett x antal timmar om du har en köksassistent än om du står och river potatisen för hand (som jag gjorde i Göteborg..). Ett litet tips bara ;)

 


Sugen, Sandra? ;)

Och Em..du missade nåt ;) Riktig palt (ja Marie det heter så ;D) är mycket bättre än flatpalt ;)

     


Nästa gång jag ska göra palt hemma så ska jag dock prova att använda min "rosa"..

Eftersom att man ska försöka få bort så mycket potatisvätska som möjligt borde det ju vara det ultimata, den separerar ju skalet och vätskan direkt! :D

Ibland har jag bra ideér, det återstår bara att se om de är lika bra i praktiken som i teorin ;)

Av Lina - 14 januari 2011 09:50

Känner på mig att det blir en mysförmiddag, ska inte göra ett skit! :P

Sparar allt till i eftermiddag, haha.


Sitter i sängen, med kofta och täcke och kollar runt lite på IKEA:s hemsida :)

Det är ju alltid bra att vara lite förberedd innan man far dit (det blir på söndag by the way) annars kommer man alltid hem med massa saker som kan "vara bra att ha" men som man inte visste att man behövde för än man såg det..


Jag har typ en ny favoritlåt! :P
Shinedown feat. Lssy Hale of Halestorm - Breaking Inside


Har även en låt som ger mig så jävla mycket huvudvärk - lyssna själva (en gång, sen aldrig mer! ;P) så förstår ni varför!

The Exies - Spectator at the revolution

Annars är The Exies bra ju, vilken faillåt...

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards