Alla inlägg den 5 januari 2011

Av Lina - 5 januari 2011 22:05

Här kommer några bilder på vissa som var där! :)
Men jag vill inte lägga ut så många bilder på andra eftersom jag inte kollat om det är okej, typ..


Gillar den här bilden skarpt! Så fint! :)



  Tequiladags!    Haha Marie, jag härmar dig på bilden längst till höger ;)

                                     

      Håret! :P              Sandra och Em :)    Jag tyckte att vi skulle sjunga lite ;)



Sandra, du är lång! ;)



Sandra, jag och Alice :) 



Man måste ju kolla hur man ser ut! :P fast..glasögonen ligger ju på bordet? Hm ;)

Där ser man ju tatueringen också! :D

   


Ja nog hade vi en trevlig kväll alltid,

men man blev ju påmind om vissa viktiga saker! ;)

Av Lina - 5 januari 2011 21:45

Jag tänkte faktiskt göra detta för flera timmar sen..men jag kände att min lägenhet behövde en liten uppfräschning så jag har pysslat med det istället :)

Men nu kommer de utlovade nyårsbilderna!


Vi börjar med matbilderna (fotograf: förmodligen David, han gillar ju att ta kort på mat och folk som äter ;) hehe.)


Alice fixar förrätt: Toast med skagenröra, räkor och ägg. (Tack för att vi fick rostat bröd den här gången ;D)

 

Tillagning av huvudrätt: Hasselbackspotatis och "black and white" (oxfilé och fläskfilé, rödvinssås och beasås.)

 

Voilá! Jättegott blev det! :)

 

Till efterrätt hade vi div. snacks och chokladdoppade frukter och skumtomtar ;)

     


Övriga bilder kommer i ett annat inlägg inom kort, blir så "grötigt" med för många bilder och text i ett inlägg tycker jag :)

Av Lina - 5 januari 2011 13:45

träning :)


  • Promenad till gymet
  • Cykel 20 minuter
  • Styrka: Bröst, axlar, triceps
  • Löpband 20 minuter
  • Stretch
  • Promenad hem

Är grymt nöjd med dagens träning! Det kanske är alla nyttigheter jag stoppar i mig som gör susen!? :D hehe.


Mina mål med träningen just nu är att cykla 1 mil på 20 minuter eller mindre. På motionscykel alltså. (Förstår mig inte på galningarna som vågar cykla på vintern, skulle jag göra det så vettetusan vad som skulle hända..) Men det var ju en rolig tanke, att ge sig ut och cykla broarna runt nu i januari, med massa snö, is och minusgrader. Haha njaaae, det får nog vänta ett par månader :P

Idag cyklade jag iaf nästan 500 meter längre än förra gången (söndag) ;)

Så mitt mål är inte alltför långt borta nu. Jag lovar att berätta när jag klarat av det :P

Jag älskar att cykla! :D


Och mitt andra mål är att springa 5 km på 25 minuter eller mindre. Ska springa VårRuset i Luleå den 30 maj så nu är det stenhård fokus på det :)

Jag är som periodare i fråga om löpning..

Förra året tränade jag också inför VårRuset men när jag hade sprungit det rann liksom löpträningen ut i sanden. Tränade ju annat då men ändå.

Jag kanske helt enkelt behöver en tävling eller liknande för att bli mer motiverad och få löpträningen att bli av?

För när jag väl gör det så tycker jag det är svinkul :)


Sen idag ska jag promenera till mamma på Väster (bra motion det också! :D) och hämta min tvätt från igår. Men sen får hon nog skjutsa mig tillbaka hem, kändes inte så lockande att släpa på en stor IKEA-kasse genom halva byn :P


Hej så länge :)

Av Lina - 5 januari 2011 11:00

Godmiddag alla hurtbullar!

När detta publiceras är jag på gymet och biffar! ;)


Uppdaterar senare..

Kommer även upp lite bilder från nyår senare idag :)

Av Lina - 5 januari 2011 01:06

Fin random-låt min spotify just valde! ;)

Med den säger jag godnatt :)


Maroon 5 feat. Lady Antebellum - Out of goodbyes

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards