Alla inlägg den 20 januari 2011

Av Lina - 20 januari 2011 22:00

Dagens humör: Svårt..har varit på många humör idag :P orolig, ledsen, glad, fundersam, less, förvånad, you name it. Men just nu känner jag mig hoppfull :)

Dagens låt: Crossfade - No giving up
Dagens klädsel: Träningskläder - Röhnisch som sagt - och sen, efter en dusch så klart, jobbkläder - idag adidasbyxor, linne från Gina och en randig tröja. Och Foppaskor så klart, dom är faktiskt grymt sköna att ha på jobbet när man går mycket!
Dagens bästa: Att allt har gått bra med operationen, utan tvekan! Nu hoppas vi att återhämtningen går lika bra :)
Dagens sämsta: Att jag inte fått prata med dig än.
Dagens vill ha: Undrar hur man ska tolka detta "vill ha"? En sak som man vill ha? Eller bara nånting som man önskar sig, typ "fred på jorden"? Får väl säga både och då :P Sak: KitchenAid ;). Önskan: Rättvisa (typ som att..man får vad man ger, karma-aktigt.. Det skulle vara fint.)


Godnatt från mig :)

Av Lina - 20 januari 2011 18:07

Efter en låååååång nästan olidlig väntan idag så har vi fått veta att allt har gått bra, efter 6 timmars operation. Vilken lättnad!

Nu längtar man bara tills man får prata med dig, och - kanske framför allt - träffa dig så man får se med egna ögon att allt är okej.


Jag har egentligen varit mest orolig för själva nedsövningen..

Eftersom allt annat har verkat så positivt, "bara" en tumör (och det var alldeles tillräckligt bara det!), ingen spridning, och att den hade minskat så mycket efter strålningen..

Än är väl inte läget helt stabilt, och du är under observation.

Men jag tror att allt kommer att gå bra.

Det får ta den tid det tar, men du kommer att komma tillbaka. Det vet jag.

Du är så positiv, och det kommer man långt på!


Nu är min rast slut, så nu ska jag gå och jobba igen.

Men du är alltid med mig (eller OSS alla!) i tankarna,

men det vet du nog redan :)

Vad det än är, och vad du/ni än behöver så kommer jag att ställa upp.

 

Vi hörs snart!

 

  

Av Lina - 20 januari 2011 14:06

Alltså..ofta man tränar i jeans!?

Jag stör mig på dom som gör det, för det ser inte speciellt seriöst ut.

Inte det minsta faktiskt.

Dessutom är det jävligt äckligt.

Om man tränar i sina typ finaste jeans och t-shirt, vad har man på sig på typ skolan eller på en fest då? NÄ säg inte att man har samma kläder då!? Men förmodligen. Usch.

Såg alltså en tonårskille på gymet idag, som tränade i just jeans och t-shirt, riktigt fina kläder dessutom.. Hallå eller?   


Jag har iaf riktiga träningskläder på mig, idag från Röhnisch (jag har blivit sponsrad ;) haha. Nä men det är sant. Eller, har fått träningskläder flera gånger när man har varit på träningskonvent med Korpen) - inte tråkigt :)

Idag bestämde jag mig för att köra mest kondition, här kommer det:


  • Promenad till gymet
  • Löpband 20 minuter
  • Chins och dips
  • Cykel 20 minuter (höjde en nivå, så cyklade ca 200 meter kortare denna gång jämför med förra. Äsch :P men kände att de var för lätt så jag får jobba mig uppåt på denna högre nivå istället :D)
  • Vader
  • Lite stretch
  • Promenad hem

Nu ska jag käka och duscha innan jag börjar jobba.

Av Lina - 20 januari 2011 12:02

Det blev sent igår..

Men har iaf kunnat sova inatt, trots alla tankar och att det är fullmåne!

Jag sover alltid annars dåligt när det är fullmåne, på nåt konstigt sätt.


Jag steg upp kring halv elva, gjorde färskpressad juice och en ny fruktpaj - kul med olika smaker varje gång :D

Sen har jag möblerat lite, är inte helt nöjd men bilder kommer så småningom, när jag har fått det som jag vill ha det.


Jag har mensvärk from hell idag..som vanligt! :/

Hoppas det blir bättre med åren :P

Ska strax fara på gymet och träna, så kanske de släpper lite.

Det brukar hjälpa :)

Mycket bättre än att knapra piller, jag gillar inte det..men ibland måste man ju det också.


Det värsta är att man inte vet nånting.

Fast även om man hade vetat hade man nog inte kunnat göra så mycket..

Om några timmar kanske man får veta litegrann iaf.

Längtar till i helgen, när vi får hälsa på dig i Sunberbyn!


Hej så länge. 


Upd. Förresten så fick jag ett "uppdrag" av min kära far i måndags.

Ska fixa det nu :)

Någon kommer att bli glad imorgon ;) hehe.

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards