Alla inlägg under februari 2012

Av Lina - 28 februari 2012 16:05

Kan spenderas ungefär så här:


Uppstigning kl sju då jag inte kunde somna om efter att grannen väckt mig när han skottade av sin balkong.

Klockan sju på morgonen!?

Det tycker jag är en konstig tid och lite respektlöst, menmen.

Steg upp iaf, käkade frukost och tog det lugnt ett tag sen hade jag ju lovat Sanna att plocka ihop hennes grejor och städa hennes rum (jag gör vad som helst för extrapengar! ;p det där lät ju dock inte så bra, haha...).

Så det pysslade jag med i ungefär två-tre timmar (bra timlön kan jag säga ;D)

och passade även på att städa mitt eget rum,

det var inte riktigt lika stökigt ;)

Men jag tycker det är kul att plocka ihop och dona på så det var då inget jobbigt med det.

Var klar med allt kring halv ett och då gjorde jag lunch + matlåda till imorgon,

såg Big Brother-avsnittet från igår och sen har jag vilat middag en stund :)
Det måste man väl få göra när man vaknar kl sju, ofrivilligt?! ;p


Härnäst står lite packning och plugg på schemat,

sen ikväll är det träning med PT-Johan :)


Imorgon åker jag hem till byn igen,

men kommer att göra ett litet stopp i Piteå

och hälsa på pappa och farmor,

pappa kommer vara på behandling (som vanligt, varannan vecka)

och farmor är också inlagd på PÄS så ska bli skönt att träffa dom.


Av Lina - 27 februari 2012 20:50

I vanlig ordning så blir det nu en sammanfattning av helgen,

på veckorna gör man ju samma saker hela tiden i stort sett:

Skola, plugg, träning, äter, sover, diskar (det tar ALDRIG slut! Ge mig en diskmaskin någon! ;p) osv.

På helgerna gör man ju oftast lite roligare saker :)


I fredags var det iaf först skola på schemat 8.30-11.30,

direkt in till stan och gymet sen för ett spinningpass.

Promenad hem, äta, duscha osv sen tog jag bussen in till stan

för en fördrink hos Vera innan medlemsfesten med gymet :)
Vi var på Allstar och det var riktigt kul,

även om vi inte blev så långvariga :)

Mat, mingel, modevisning, passuppvisning och vinstutdelning med mera,

och gissa vem som vann andra pris! :D
En musmatta med Nalle Puh-tryck och magneter...men en vinst är en vinst!

Blev som sagt en rätt tidig kväll,

hade varit uppe sen tidig morgon och vi kände oss nöjda med kvällen kring 23 så då började jag gå hemåt

(lyllos Vera som bor jävlat mitt i stan ;p).


Lördag hade jag väckaren på halv nio,

då jag skulle åka till Luleå halv elva :)
Kom fram strax före ett,

mötte upp Em och Sandra på ett café,

sen gick vi på stan några timmar.

Blev lite spännande där ett tag när Sandra hade tappat sin lägenhetsnyckel,

men efter några timmar fick vi äntligen hjälp av en väktare att komma in i lägenheten.

Då hade klockan hunnit bli halv sju,

så vi började med maten (indisk quornbiffsgryta och ris - mums!)

och korkade upp vinet,

sen var det dags för Melodifestival :)

Ingen av oss var speciellt sugen på att gå ut,

det blev en lugn hemmakväll med lite zumba och filmtittande.


Söndag åkte jag tillbaka till Skellefteå,

hann knappt hem och äta innan jag skulle vara på gymet för ett träningspass,

var grymt otaggad, ont i magen och inte på världens roligaste humör,

men det gick rätt bra iaf :)

Kom hem, deppade hela kvällen och sen fick jag äntligen gå och lägga mig.


Sammanfattningsvis kan man väl säga att helgen började bra,

men inte slutade lika bra.

Men, sånt är livet och jag har egentligen mycket viktigare saker att tänka på och vara ledsen över,

men ibland rinner bägaren bara över.

Man kan inte alltid vara stark.


 

Av Lina - 26 februari 2012 22:31

 

Av Lina - 26 februari 2012 22:13
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Lina - 23 februari 2012 20:30

Alltså, seriöst!
Kan NÅN prata om nåt annat?

Det enda man har sett i tidningar och på Facebook idag är den "nyheten".

It's getting old, already!


Okej, jag fattar att det är speciellt att kronprinsessan och Daniel har fått en bebis,

jättekul för dom och tydligen för majoriteten av svenska folket.

Men den ungen är väl inte värd mer än någon annan?

Jag tycker faktiskt inte att det är nåt speciellt,

"åh wow" dom får barn. Det får tusentals andra människor om dagen också.

Ska man inte glädjas mer åt när nån man faktiskt känner får barn?

Men inte är det nån som skriver om det på Facebook inte.


Det där är ju typ som med vädret,

så fort det snöar eller nånting så måste alla skynda sig att skriva det på Facebook,

som att man inte ser det själv om man tittar ut.


Nä, nog finns det väl viktigare saker att skriva om.


Så, det var dagens klagostund.

Kände bara att jag var tvungen att yttra mig om det...


Ha de! :)

Av Lina - 16 februari 2012 15:36

Fick akut hemlängtan igår,

så ska åka hem till Älvsbyn idag.

Struntar i engelska-lektionen imorgon,

har fått massa läxa istället men det var det värt.


Behöver umgås med nära och kära nu känner jag ;D


Känner mig smått stressad,

det blev ju ändå lite hastigt påkommet.

Har iaf tvättat och packat lite nu,

ska försöka slappna av ett tag.

Det är ju ändå 2 timmar tills bussen går.


Kämpar samtidigt på med hemläxan vi fick av Johan,

att göra 300 armhävningar till på söndag,

har nu gjort 140 så har kommit en bra bit på vägen ;p

Nej, jag har inte gjort alla idag (bara 80 ;p).

Hinner nog några till,

sen ska jag duscha och äta middag.


Ha de!

Av Lina - 15 februari 2012 17:44

Tänkte dela med mig av två "mattips", har ni inte provat detta så gör det.

NU! ;)


Tips nr 1. Supergott (och nyttigt) mellanmål som jag upptäckte igår!

1 skiva sportbröd

Philadelphiaost (valfri mängd ;p)

Kanel och ingefära (malen)

Päron (funkar säkert med annan frukt)

Så otroligt gott! T. ex med en tekopp till :)


Tips nr 2. Kladdkaka.

Nej, det här är ju inget nytt :)

Men jag bakade denna kladdkaka idag:


2 ägg

2,5 dl socker

100 g smör

1 dl mjöl

4 msk kakao

2 tsk vaniljsocker

0,5 tsk salt


Ugn: 175 grader, ca 15 min.


OCH (här kommer grejen) istället för ströbröd,

använd sesamfrön att bröa bakformen med.

Underbart gott, och ett nyttigare alternativ ;)


Enjoy ;)

Ovido - Quiz & Flashcards