Alla inlägg den 24 januari 2011

Av Lina - 24 januari 2011 21:35

Fan också, sån här huvudvärk har jag aldrig haft förr i hela mitt liv tror jag, usch.

Tänk om jag håller på att få en hjärnblödning för att jag stressar så mycket?

Eller stressar och stressar..men har mycket att göra hela tiden. Eller jo, jag stressar nog ganska mycket ändå :/ men det är ju så mycket man vill hinna med.

Var en gång på en föreläsning (tror jag, eller så har jag hört de nån annanstans) om att man ska prioritera saker i sitt liv, typ.

De saker man vill göra, de saker man måste göra samt de saker man både vill och måste göra. Och liksom sålla bort några av de saker man känner att man måste göra, typ hälsa på all släkt och vänner på en och samma vecka, trots att man jobbar heltid och tränar flera dagar i veckan, har ett hem att ta hand om osv.

Jag måste verkligen bli bättre på att sålla bort :P

Nu kanske det var ett dåligt exempel, för jag vill ju så klart träffa alla i min familj och mina vänner varje vecka, men ibland finns det bara för lite tid :(


Sitter iaf med min "Yantra Pillow" bakom skallen nu, de känns som att värken kommer från nacken och axlarna..inte kul.

Hoppas det hjälper. Annars får jag förlita mig på att det hjälper att sova.

Är huvudvärken kvar imorgon bitti då jävlar, då tar jag en ipren.

Det räcker gott och väl att ha huvudvärk i ett dygn :P

Men man ska inte kröjma för mycket, hehe ;)


Det tog då typ 30 år för mig att ta mig in på internet, kan nån förklara varför det står att "en annan dator i nätverket har samma IP-adress som du" typ.

Hur är det möjligt, ens? :S

Och så är datorn jätteseg.

Ska bara vänta på att dagens avsnitt av Spårlöst kommer ut på tv4play, så ska jag se det och sen sova! :)

Under tiden kan jag ju roa mig med att jaga blomflugor (jag börjar bli gooooode less på att se dom. Igår kväll när jag skulle sova kom det en och flög in i mitt öra. Nice. Eh, nej.) och kanske smsa lite med ett par trevliga människor, hehe :P


Så, nu har jag fått beklaga mig lite - skönt :P


Dagens låt:

Blue October - Jump Rope

IQ

Av Lina - 24 januari 2011 17:29

Inte världens bästa dag idag, har till och från haft en jävulsk huvudvärk..

Har rast på jobbet nu och nu börjar jag känna av den igen, blä.

Jag tror det är när jag slappnar av lite som den kommer. Inte bra.

Så det blir nog en tidig kväll ikväll, känns som att det behövs.

Det är ju iofs bra att kroppen säger ifrån, annars är man ju inte världens bästa på att ta det lugnt och lägga sig i tid..hm.

Och så gillar jag inte att ta piller heller, sömn brukar funka lika bra.

Så jag härdar ut tills jag får lägga mig och sova ikväll ;)


Sen har min hjärna inte funkat riktigt som den ska idag, har haft många knäppa saker för mig, haha. Men det är ju så ibland :P egentligen är det mest kul, man skrattar åt och dumförklarar sig själv sen går man vidare, hehe.

Hissen har inte gått riktigt ändå upp idag, kan man lugnt säga ;) suck :P


Har inte gjort så mycket nyttigt idag, men jag har iaf hunnit vara på gymet och träna en timme :)


  • Promenad till gymet
  • Cykel 20 minuter (drygt 200 meter längre än förra gången, på samma nivå)
  • Styrka: Rygg, bröst, axlar, triceps.
  • Promenad hem. Och jag glömde fan att stretcha kom jag på nu! Jaja, inte världens undergång för det :P Enligt vissa ska man ju inte stretcha och enligt andra är det just stretchen som gör halva resultaten typ.. Man får tro vad man vill, bara man lyssnar på kroppen ;) så resonerar jag.

Idag har jag även fått erbjudande om förlängt vikariat på Fyrklövern, till den sista februari. Och jag bestämde mig för att tacka ja till det. Det är så skönt att veta att man har jobb.

Och så har jag lite drygt 70% bara, och eftersom jag jobbar på timlön kan jag ändå gå ut och jobba extra :)


Egentligen skulle man kunna säga att jag både äter kakan och har den kvar.

(Och nu i samma ögonblick som jag skrev det undrar jag själv vad jag menar med det..). Hm. Jag tror jag menade att jag både går på schema + får jobba extra även på helger och så. Det får man ju inte om man väljer att gå på månadslön. Fast det (månadslön) kanske man ändå inte får välja när de bara är vikariat på en månad i taget?

Jag hade hur som helst valt timlön :P


Nu ger jag upp, jag fattar inte ens själv vad jag tjorvar om..

Jag återkommer imorgon, förhoppningsvis lite klarare i huvudet. Haha, men jag lovar ingenting.

(Jag kanske får skylla på att man blir som man umgås..och jag jobbar ju så mycket nu sååå..). Fast det blir nog inte så många inlägg imorgon heller, jag jobbar typ hela dagen..


Jamen, vi säger så.

  




Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards