Alla inlägg den 12 januari 2011

Av Lina - 12 januari 2011 22:05

Jag är med och tävlar hos Isabell om en almanacka i samarbete med Personlig Almanacka. Var med här du också vettja! "



Av Lina - 12 januari 2011 21:45

Kom hem för ett tag sen, har hunnit duscha och käka lite mögelost på finncrisp. Fattar ni så gott det är?! :D

Och så kiwi- och mangojuice till det!

Det är en bra avslutning på dagen ;)


Är hemma som sagt..men ibland känns det då inte lönt att fara hem.

Ska ju vara tillbaka på jobbet om 9 timmar :O

Ibland skulle det vara skönt om dygnet hade fler än 24 timmar, för att hinna med allt man vill. Eller om man inte hade behövt sova typ 8 timmar för att vara riktigt utvilad.

Nångång i mitt liv vill jag klara mig på 5 timmar sömn per natt..utan att vara död och ta en timme på mig att stiga upp ur sängen.

Ja, det tar faktiskt så lång tid för mig! :O

Om jag börjar kl 7 så ställer jag ett alarm på 5.30 och ett på 5.40, för att jag inte ska stänga av det ena och försova mig :P

Dock har jag lyckats stänga av båda alarmen vid två olika tillfällen!

Dessa två gånger försov jag mig till jobbet, två gånger på 3 år!
Det är ändå bra gjort tycker jag :)
Men det lustiga var att dessa två gånger var inom loppet av 5 dagar..hm. Det var lite pinsamt, men som tur var så var det inte på samma avdelning båda gångerna ;)


Jag ställer alltså två alarm och sen ligger jag och snoozar så länge som möjligt. Var 4:e minut ringer ett alarm men jag lyckas ändå inte ta mig upp!

Nu har jag börjat tända min sänglampa men det hjälper då väldigt lite..

Det är ju så skönt att ligga kvar, och "jag ska bara snooza en gång till!". Hehe.

Och så är det extra jobbigt att ta sig upp nu under vintern, när det är så himla mörkt. Och så kanske man går och lägger sig lite för sent..

Man kan nog dra den slutsatsen att..man får skylla sig själv! :P


Nu lyssnar jag på Nelly Furtado - Vacación och drömmer mig bort till varmare länder ;)


Godnatt!

Av Lina - 12 januari 2011 18:30

Nu har jag rast..
Vet egentligen inte vad jag ska skriva men om jag börjar så brukar det ju alltid komma en massa svammel, och det är ju alltid nåt ;P


Imorgon jobbar jag 06.45-11.45 - det ska faktiskt bli skönt att sluta så tidigt, dagen har ju som bara börjat då :)
Sen var det meningen att jag skulle jobba 13-16 på Solbacken, men eftersom jag fick vik på Fyrklövern och inte visste hur jag skulle jobba bad jag enheten att fixa någon annan.

I måndags fick jag dock veta att jag bara hade en kort förmiddagstur på Fyrklövern på torsdag (imorgon) så då hade jag kunnat ta det på Solbacken också.

Men då hade dom redan hunnit fixa nån annan.

För ett tag sen ringde de dock från Solbacken..då hade hon som skulle vara där istället för mig blivit sjuk, så jag ska jobba där iaf mellan 13-16 imorgon!

Undrar hur mycket jag tjorvade till det där?! ;)


Men då tänkte jag så här, att då hinner jag träna iaf 30-45 minuter imorgon, om jag ser till att äta ett tag innan jag slutar på Fyrklövern, sen far jag bara hem och byter och om sen till gymet ;P

Duschar där och går sen direkt till Ugglan och jobbar..och äter igen såklart! :D


För efter det går jag nog direkt till Marie, där vi ska göra palt ;)

Jag som hade tänkt göra palt hemma imorgon, det var nästan lite läskigt när du ringde och fråga om det Marie! :P


Promenader är ju också bra motion :)
Det är ju så skönt att vara ute!

Och nu börjar det ju ljusna mer och mer också, så härligt! :)


Och så jag längtar tills man kan börja springa utomhus.

Ok det går väl nu också men jag vågar då fan inte, jag skulle halka ihjäl mig direkt. Man behöver ju inte utmana ödet..

Jag håller mig till löpbandet på gymet tills vidare :P


Haha, ja ni ser där. När man börjar så går det nästan inte att sluta ;)
Nu ska jag snart återgå till jobbet..

Av Lina - 12 januari 2011 14:46

Igår, precis när jag hade skrivit och publicerat det sista inlägget..

Då började en bra låt spelas på min Spotify.

Hade aldrig hört den förut, men fastnade för den direkt! :)

Lifehouse - All in


Nåja, nu har jag lite bråttom..

Men jag kanske bloggar från jobbet när jag har rast :)
Måste bara komma på nåt bra att skriva, men det brukar ju alltid ploppa upp nåt ;)

Av Lina - 12 januari 2011 14:21

Har mycket på schemat idag..

Har hittills hunnit med:

  • Lektion med Arbetslivsresurs 9.00-10.30
  • Färgat håret 10.30-12.15 (Tack Ida! :D)
  • Gick upp på arbetsförmedlingen..men som vanligt när man har nåt ärende dit så far man ju fel tid. När ska jag lära mig att de har lunch mellan 12-13!?!?! Och skulle man mot förmodan gå dit nån annan tid, ja då är det väl nåt annat, så då har de stängt iaf. Haha suck! :P
  • Gick på byn en stund..höll på att förstöra massa pengar. MEN! Jag lyckades hejda mig ;) ska ju mest troligt på IKEA nån dag i helgen (är ju faktiskt ledig fredag-lördag-söndag för första gången på LÄNGE! Jag gillar att gå på schema ;) fast jag kan ju såklart ta på mig extrajobb också..). Nu tappade jag tråden lite :P Men iaf, IKEA. Ska se vad som finns där först, man har ju nära till Älvsbyns affärer :)
  • Gick hem, tänkte att jag struntar fan i Arbetsförmedlingen idag. Men de har väl säkert stängt imorgon.. Kanske måste gå dit med mitt papper innan jag börjar jobba? Hm.
  • Åt lunch, diskade undan - och det tog ju ett tag.. Det tar ju aldrig slut! Men egentligen har jag ingenting emot att diska..det är som rogivande. Men det är lite drygt ändå :P
  • Och nu sitter jag här, har 45 minuter tills jag börjar jobba :) och har inte hunnit med nån träning idag heller. Fast det var ett ganska medvetet val, jag vill inte förstöra mitt stylade hår ;) sen kändes det gode drygt att gå till gymet i kylan, bara för att hinna träna typ en halvtimme.. Ja, jag vet - det är bättre än ingenting. Men jag får ändå bra med motion. Jag sitter sällan still :P
  • Nu ska jag bjuda er på lite bilder, sen ska jag iväg och jobba 15.15 - 21.15 på Fyrklövern.

Lite skillnad, om ni jämför med presentationsbilden!? :)

    


Jag är så nöjd! :D Däremot klippte jag mig inte den här gången, ska försöka spara ut lite nu. Ja, jag vet - jag har sagt det många gånger förr :P men nu har jag bestämt mig för det.

    


Köpte även en sån här färgbomb från Revlon. Använde det när jag hade rött hår, och jag kan verkligen rekommendera det! Det känns som att färgen håller sig fräsch mycket längre, håret blir jättemjukt och det är bara allmänt svinbra! :)

Ett tips bara: använd plasthandskar när du masserar in det! Speciellt om du har rött hår. Ja jag tabbade mig första gången, mina händer såg helt störda ut. Haha.

 


Hejsvejs! :)

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards