Alla inlägg under januari 2011

Av Lina - 19 januari 2011 09:00

(Tidsinställt inlägg.)


Mest troligt så har jag en jävulsk träningsvärk, speciellt i ryggen, idag,

och har jag inte det så blir jag grymt förvånad.

I will let you know :P


Jag jobbar på, 8.00-15.30 idag :)

Sen hem och sätta pastagratängen i ugnen så den är klar när m & J kommer :)

Längtar mest tills hyllorna är på plats, så jag får placera mina värdefulla ägodelar där ;) Jag lovar att visa er sen, hehe.

Av Lina - 18 januari 2011 22:45

Mycket tankar nu..


Men usch cancer, vilket äckligt ord.

Bara att höra ordet gör ju att man vill..ja jag vet inte vad.

Man önskar ingen människa i hela världen det.

Men tyvärr så har man ju inte så mycket att säga till om ibland.

Man ska inte ta nånting för givet.


Det är bara att hålla tummarna och hoppas att allt går bra!

Men det ser ju rätt positivt ut iaf, och det är ju skönt att veta.

Men trots allt så är operationen kvar att genomlida, och återhämta sig efter.

Det kommer att bli väldigt annorlunda.

Men vi ska ta oss igenom det, tillsammans.


Ingen som vill spola fram tiden, typ ett halvår?
Eller iaf ett par veckor, tills du är hemma igen.

Imorgon far du till Sunderbyn.

Vill bara att allt ska vara över.


Jag älskar dig.

Av Lina - 18 januari 2011 21:43

Jag känner mig lite less på musiken jag har på Spotify, och har inte riktigt nåt hum om vad jag skulle vilja lyssna på som variation.

Då fick jag den otroligt briljanta idén att fråga er läsare!


Alla lyssnar på musik, nån gång. Det vet jag. Och ni kan inte protestera för då ljuger ni ;)

Så jag tycker att vi gör så här: alla som läser tipsar mig om en låt och/eller artist, välj själva.

Så har jag 20 läsare vill jag ha 20 kommentarer, har jag 100 så vill jag ha 100, det är väl en bra deal!? ;)


Kom igen, det tar ju inte ens lång tid! Max 1 minut ju ;)

Det kanske finns nån där ute som inte vill att jag ska veta att de läser min blogg..

Kommentera anonymt isf, I don't care bara jag får musiktips ;)

Jag vill veta vad ni lyssnar på! :D


I need some inspiration!

Jag älskar ju musik :D


Imorgon. Det är det enda man tänker på.

Av Lina - 18 januari 2011 21:15

(Tidsinställt inlägg.)
När detta publiceras så jobbar jag för fullt. Förhoppningsvis, höhö.

Nä men så är det, när jag är på jobbet så sitter jag inte av tiden utan då jobbar jag. Annars kan man ju lika gärna vara hemma, vissa är verkligen inte roliga att jobba med. Och nu pratar jag inte om Nyberga utan nu snackar vi allmänt.

Vissa som man har jobbat med genom åren har man liksom velat säga till:

"Alltså du kan ju lika gärna fara hem, jag får ändå mer gjort ensam.." typ.

Trist sånt där, och man undrar verkligen varför vissa väljer vårdyrket också, men det kan vi ta nån annan gång.


FÖR ATT!

Nu var det ju inte det jag skulle få sagt.

Jag tänkte berätta vad som hände i söndags när vi var på väg hem från IKEA.

Jag hamnade framför en ambulans!

Jaha och, vad är det med det då tänker ni kanske..

Det var jävligt spännande faktiskt!


Ni vet på E4:an...oftast är det ju som två filer, men vissa sträckor är det bara en.

Ja, jag la märke till att en bil bakom mig bländade mig med helljuset så jag kollade så klart i backspegeln och såg då att det var en ambulans bakom mig, med blåljusen men inte sirenerna på.

Helvete!

Självklart skulle det hända på den längsta sträckan med bara en fil.

Shit, jag kan lova att jag fick mycket adrenalin.

Tankarna gick fort som fan, och jag tänkte: vad har jag för alternativ?

- Om jag saktar in eller bromsar är jag ju i vägen för ambulansen, då fördröjer jag ju liksom utryckningen. Tänk om nåt allvarligt har hänt och det hänger på att de kommer fram om 5 minuter, och inte om 7 minuter!?

- Och svänger jag och kör av vägen, ut i en snödriva, så måste de ju stanna och hjälpa mig därifrån :P

- Om jag bara fortsätter köra framför honom, men gasar på utav fan.

Så jag gasade på! Det var en självklarhet för mig, och mamma höll med. För jag frågade henne men vad ska jag göra nu då!?

Och så småningom, efter vad som kändes som typ en halvtimme, fick jag äntligen en möjlighet att släppa förbi ambulansen.

Shit pommes alltså.


Sen var det så mycket snörök, och jag hamnade bakom en plogbil eller nåt liknande, så när jag skulle svänga av E4:an vid Antnäs så såg jag inte ett skit!

Det var bara gå på känsla, och krypköra. Och det gick bra :)

Kunde iaf se skyltarna någorlunda, när det var 500 meter kvar osv.


Så det blev en väldigt spännande hemfärd.

Men slutet gott allting gott - som det heter :)


Upd. Smidig man är. Jag hade först sparat detta inlägg som utkast, då glömde jag så klart att ändra till "publicera inlägget". Tyckte väl att det saknades ett inlägg :P Så det skulle egentligen ha publicerats kl 17.45, därav texten i början ;)

Men nu blev det rätt..

Av Lina - 18 januari 2011 14:00

Jaha, jag antar att ni har väntat ihjäl er efter detta!? ;)


Köpte mest smågrejor på IKEA, men det kan göra stor skillnad - vilket ni snart kommer att se! ;)

Kommer även att lägga upp fler bilder sen, när hyllorna har kommit upp,

det ska mamma och Jonny hjälpa mig med imorgon :)

Och då ska jag även bjuda dom på mat - en pastagratäng som jag förberedde i lördags :) då gjorde jag även hasselbackspotatis och smördegsinbakad fläskfilé!

Så gott!! :D


Först på lite bilder på maten ;)


   

Så nu har jag mat för ett tag ;)

Det är ju inte alltid man ids, eller har tid, att laga så avancerad mat :)

Alltid bra att ha några matlådor i frysen då!



Men NU kommer dom äntligen - IKEA-bilderna! :D


     

Hoppas att det syns bra :)

Men jag kan ju faktiskt bjuda på en lista på allt jag köpte också ;)


  • OFELIA Vit filt (filt?! enligt mig är det ett sängöverkast och det är det jag kommer använda det till - bild på det ser ni här nedanför!)
  • RITVA Grön pläd (älskar den där grönfärgen!)
  • GLIMMA Värmeljus (köper jag alltid när jag far på IKEA, hehe)
  • TINDRA Gröna doftfljus (luktar äpple - MUMS!)
  • TINDRA Bruna doftljus (luktar typ..kanderade mandlar..tror jag? :P)
  • DRÖMMA Mönstrade bakformar (dom köpte jag ENBART för att dom var snygga, men dom lär säkert komma till användning nångång ;D)
  • BYHOLMA Vita, runda korgar (bor i mitt badrum nu :D så snyggt!)
  • BOLMEN 2 Röda och 1 Vit toaborste (Behöver man alltid! Har mycket rött i badrummet, man måste ju matcha!)
  • KNUBBIG 2 Gröna lampor (hihi, grönt!)
  • SPARSAM Lågenergilampor till knubbisarna ;)
  • VILDRIS 2 set påslakan, vita med grönt tryck (nån som är förvånad? ;D)
  • GODIS 6 glas (med supersnygga mönster! Ville egentligen ha glasen i grönt, men mönstrena på dom var inte lika snygga..)
  • SMARTA vit ugnsform
  • NYTER vita servetter med grönt tryck
  • BLANDA 4 små skålar (så söta! För kryddor t.ex)
  • SLOM 2 genomskinliga burkar med lock
  • FÄRGRIK 4 svarta skålar (små djuptallrikar)
  • DOKUMENT vit pappers...(eh..vad ska man kalla det? Ni vet vad jag menar..)
  • LACK en vit vägghylla (bild kommer sen ;D)
  • LACK två vita, raka vägghyllor
  • DRACAENA stor blomma :)
  • KARDEMUMMA stor vit kruka till blomman
  • 2 flaskor äpplemust
  • Gourmet salt, 4 olika smaker (!)
  • Läkerol 3-pack

Jag tror att jag fick med allt :)

Nu kommer lite före- och efterbilder.


Fönster före, svart och tråkigt!

 


Fönster efter, uppiffat med grönt! :D

 


Sängen före. Och ja, tavlan hängde snett! Men jag har rättat till den nu ;)

 

Sängen efter, fatta stor skillnad! Jag är så sjuuuuuuuuuuuukt nöjd!

 

Ni får en bild till bara för att jag gillar det så mycket, med lite reklam för bloggplatsen.se och sånt :P

 


Om ni inte har märkt det redan..så kan jag berätta att grönt är min favoritfärg! ;) inredningen i min lägenhet går i vitt, svart och grönt. Plus lite rött.




Grönt är ju bäst, men ibland får jag mina "rött-är-bäst-perioder". Men när man har mycket rött är det ju som svårt att få det att se icke-juligt ut.


Nä nu ska jag jaga lite blomflugor - dom är jävligt irriterande!

One down - 126462454554 to go!? ;P

Av Lina - 18 januari 2011 12:36

Hej på er! :)
Jag har just ätit lunch, sitter nu och knaprar på en morot till "efterrätt" - gott! :D


Har hunnit vara på återvinningsstation med pappa, lämnat lite skräp.

Skönt att dom har flyttat ner på byn så man slipper fara till Korsträsk!

Fast när man bodde där så var det ju skönt att slippa fara ner på byn.. :P

Men det är ju ändå mer troligt att de som bor i Korsträsk ska ner på byn, än att de som bor på byn ska till Korsträsk. Bra beslut att flytta alltså.


Sen fick pappa skjutsa mig till gymet, men det var inte så kul idag..

Det gick tungt :/

Brukar försöka att äta och sen låta det gå ca 1 ½ timme innan jag tränar, men idag hade det inte ens gått en timme, så det är nog en bidragande orsak.

Kanske man håller på att bli sjuk också?

Hoppas inte..


Men jag tränade iaf:


  • Rodd 1 km (4 sek bättre än förra gången, alltid nåt! ;P)
  • Styrka; rygg, axlar, triceps, lite ben
  • Promenad hem och lite stretch

Nu ringde mamma så nu ska jag surra med henne ett tag sen kommer det bilder - JAG LOVAR!!! :P

Av Lina - 17 januari 2011 22:23

Eh.

Det är ingen bra idé att se Det okända när man är ensam, det är mörkt ute och innan man ska sova.

Det har jag ju vetat länge..men ändå så kan man inte låta bli att se det!

Så knäppt.

Men så är det :P


Det blir inga bilder idag heller, men imorgon ska jag försöka hinna lägga upp några stycken iaf :)


Sov gott

  (haha ungefär så där ser jag ut nu! ;D)

Av Lina - 17 januari 2011 18:43

Så skönt det var att träna idag, tog ju ledigt från det i helgen ;)
Men att gå omkring på IKEA en halv dag är ingen enkel match heller, haha.

Och när vi skulle ut till bilen med grejorna vi hade köpt blev det verkligen ett kraftprov, det blåste som fan plus att det hade drevat massor med snö på parkeringen så det var ju inte det lättaste att ta sig fram med kundvagnen (som vägde ett x antal kilo med alla grejor i ;D).


Men dagens träning iaf:


  • Promenad till gymet
  • 30 minuter cykel
  • Plankan
  • Lite stretch
  • Promenad till p & A

Hej så länge, sen kommer en spännande historia från igår! :P (men jag lovar inte att det blir idag).

Ovido - Quiz & Flashcards