Alla inlägg under januari 2011

Av Lina - 10 januari 2011 00:30

Ofta jag blöder näsblod!?

Eh, nä. Aldrig!

Det här är typ tredje gången i hela mitt liv som jag gör det :O

Varför?

Jo, därför att jag just tänkte stänga av datorn och lägga mig och sova..


Suck?!


Tur det går över :)

Av Lina - 10 januari 2011 00:13

Skrev just på facebook att jag har tagit bort "connect your blog"-applikationen..

Så jag tänkte bara se så att det funkar :)

Ska kolla runt lite här, sen måste jag läsa nåt kapitel i Så länge vi båda andas - det är spännande nu! :D
Lugnt de bästa böckerna jag läst på länge, fastän jag inte brukar gilla fantasy.

Även lugnt de bästa filmerna jag sett på länge! Ni som känner mig vet att jag inte är någon filmfantast..men jag längtar som fan till den 18 november då filmen Breaking dawn har premiär! Den första delen alltså..sen måste man vänta nästan ett år på del två också. Hur ska det gå egentligen, jag kommer längta ihjäl mig!

Har höga (säger man höga eller stora!? Både och? :P) förväntningar på de filmerna.

Jag får hålla tillgodo med böckerna så länge :)


När jag är klar med böckerna på svenska ska jag iaf börja läsa de engelska :)

Jag köpte ju alla 4 (Twilight, New Moon, Ecplise, Breaking Dawn) + The Host (Genom dina ögon heter den på svenska) på cdon för ett tag sen.

Jag gillar att läsa på engelska, det är inte samma sak att läsa en översatt bok.

Original is the shit! ;)


Godnatt!

Av Lina - 9 januari 2011 23:44

Kom hem från pappa och Agneta för inte så länge sen.

For dit direkt efter jobbet och blev glad när jag möttes av tacos-lukten! :D
Hehe. Nog för att pappa redan hade skvallrat men ändå.

Har varit sugen på tacos ett tag nu, så tack för det :)
Har pratat lite om framtiden..sett skidskytte (härligt Ekholm! :D klockrena skjutningar och en finfin avslutning!), "minuten" och en dokumentär på ettan (eller var det tvåan? skit samma :P)
Denna dokumentär var iaf väldigt intressant, därav min sena hemkomst :P
Men jag har ju sovmorgon imorgon så vad gör det :)


http://www.aftonbladet.se/nyheter/article8387110.ab

Kopiera och läs! Detta är ju för jävligt! :/

(Jag har inte lärt mig hur man gör för att lägga upp så ni läsare bara kan klicka på en länk..men jag lär mig väl så småningom :P)


Hej från mig! :)

Av Lina - 9 januari 2011 06:30

(Tidsinställt inlägg.)


Ungefär nu, när detta publiceras, stiger jag upp ur sängen.

Går på dass, tvättar och fixar till mig lite, klär på mig, försöker få i mig nåt att äta så jag klarar mig till frukosten på jobbet (nån gång mellan halv tio och tio), borstar tänderna och drar på mig täckbyxorna och allt annat och promenerar till jobbet. Har jag glömt nåt? Äh whatever..

Oftast brukar jag stiga upp en halvtimme innan jag ska befinna mig på jobbet, så man kan lugnt säga att jag är jävligt snabb, för oftast hinner jag allt det där! :D
Och måste jag av tidsbrist prioritera bort nånting så blir det tyvärr maten..men då käkar jag en banan eller nåt när jag kommer till jobbet istället, oftast - men inte alltid! - hinner man det..

Det är skönt på våren/sommaren (eller ja, när snön har smält!), för då kan man sova lite längre. Varför det då?
Jo för då cyklar jag alltid, och det går ju mycket fortare! :)
Seriöst, det tar typ 3 minuter för mig att cykla till jobbet..och 8 minuter att gå.

5 minuter mer sömn, det gör mycket det ;)

Men nu är det slutsvamlat :P


Jobbar 7-16 idag, sen direkt efter jobbet ska jag till p & A och bli bjuden på middag!

Jag har önskat tacos, är så ofattbart sugen på det!

Så jag hoppas dom har nappat på mitt förslag..annars ska jag äta det på måndag :D Det eller kycklingwraps. GOTT! :D


Ha en bra dag! :)

Av Lina - 8 januari 2011 23:58

Hoppas jag drömmer om Barcelona (<3) inatt,

jag vill dit. Helst igår! :D

Smider lite planer..


Dags att sova nu kanske?

Ska ju trots allt upp före kl sex imorgon..
(UPD: eh, jag ljög lite där :P men jag siktar alltid på att stiga upp innan kl sex om jag börjar sju..men det blir väldigt sällan så - sängen är för skön! Och snooze-funktion är en jävligt bra uppfinning ;) om inte världens bästa. Haha.)


Vi säger så.

Godnatt! :)

Av Lina - 8 januari 2011 22:00

Haha, det var ju också ganska roligt.

När jag kom till gymet idag upptäckte jag att jag inte hade någon vattenflaska med mig - fuck! Jag som tänkte köra hård konditionsträning idag, då behöver jag verkligen vatten! :P
Visste att jag inte skulle hinna träna så länge innan jobbet, så jag tänkte köra extra hårt istället. Kort men intensivt så att säga :P
Men skit samma tänkte jag, nog klarar jag mig utan vatten under passet (men jag tyckte inte om det) om jag dricker före och efter.

Så fick det bli.

Ja, när jag sen skulle stretcha, som jag ganska sällan gör på gymet, ser jag min vattenflaska, uti klädhängaren på samma "våning" som alla cyklar och träningsmaskiner!

Den stod ju där och väntade på mig! Men det hade ju varit snällt om den hade visat sig tidigare :P

Måste ha glömt den i torsdags när jag var och tränade, men inte har jag då saknat den. Förrän jag behövde den idag när jag skulle cykla vill säga.

Inte visste väl jag att den var så nära!

Men tack för att ingen hade tagit den iaf :)


Men, nu till saken :D
Det gick så sjukt bra att träna idag!
Trots att jag inte hade nå vatten till hands, och att jag hade (har) en sjuk träningsvärk i arslet!

Idag cyklade jag 420 meter längre än förra gången (onsdag), och 850 meter längre än gången före det (söndag)! Shiet, snart har jag nått mitt mål, det kanske inte tar mer än 1 månad ;)

Då kan man ju fråga sig om det är kosten som gör det?
Eller att jag är grymt motiverad just nu?
Säkert en kombination :) Kul är det då iaf - I like it! :D


Körde iaf:

  • Promenad till gymet
  • Cykel 20 minuter (tänker hålla sträckan hemlig tills jag når mitt mål = 1 mil på 20 minuter, även om jag skulle vilja berätta för jag är sjukt nöjd redan :D)
  • Plankan
  • Stretch
  • Promenad till jobbet

Tjingtjong! :D

Av Lina - 8 januari 2011 21:36

Ha! När jag gick hem från jobbet ikväll kom Polisen körandes.

De körde upp för backen och skulle svänga ner mot byn igen.

Tror ni att de blinkade!? NÄ!

Fan, då är vi där igen..det ska finnas regler - men det är bara vissa som ska följa dom! Jäkla lurendrejare! :P
Hade jag kunnat hade jag fan gett dom böter! ;)
Haha, det var ganska roligt egentligen. För på vägen hem gick jag och tänkte på hur dom skulle reagera om jag stannade dem och sa "nu är det bara böta 500 kr"! Och så skulle jag tillägga: "om ni ger dom till mig så får ni ingen prick i registret".

Så jag gick och skrattade lite för mig själv på vägen hem. Höhö.


Jag tror att jag behöver sova, allt är roligt idag :D

Av Lina - 8 januari 2011 14:15

Här kommer receptet på sellerigröt, som utlovat! :)

Ok egentligen heter det fruktgröt med selleri, men det är ju jobbigare att säga (och skriva?) :P


1 selleristjälk (2 om du gillar smaken - jag tar alltid två! Det blir inte lika sött då.)

1 kiwi (jag kör med skal och allt)

1 äpple

1 päron

1 tsk kanel

1 msk krossade linfrön


Jag brukar alltid tillsätta lite vatten också! Jag gillar konsistensen man får, och så blir det mycket lättare att mixa. Nog för att jag har världens sämsta mixer, så de kan ju bero på det också :P Ska investera i en ny snarast!


Skär frukten i bitar (inte så små) och blanda ihop allt i en mixer. Obs, tillsätt lite åt gången!

Strö över kanel och krossade linfrön när du ska äta sellerigröten.


   


Här kommer även ett tips från boken:
Köp hela linfrön och krossa dem själv, i en mortel eller i en elektrisk kaffekvarn, direkt innan du ska äta dom. På så vis får du i dig mer av de nyttiga Omega 3-fettsyrorna som frigörs.

Spara en veckoranson av de krossade linfröna i en tätslutande burk i kylskåpet för att undvika att de härsknar.


De flesta som bara hör namnet är väldigt skeptiska, men jag lovar att om ni provar så blir ni inte besvikna!

Det är svårt att beskriva smaken på sellerigröten, den måste upplevas ;)


MUMS!

Ovido - Quiz & Flashcards