Alla inlägg den 11 januari 2011

Av Lina - 11 januari 2011 22:10

Den här låten har jag som ringsignal på mobilen!
Theory of a deadman - By the way

(Liiiiiite utnött, dags att byta kanske!?)


Den här skulle jag vilja ha!
Sick puppies - Maybe

(Den här är riktigt bra - kolla spotify!! :D)


De här låtarna nöter jag mest just nu (förutom de ovannämnda)!

Hinder - Heaven sent

Hinder - Thing for you

Blue October - Say it

Daughtry - Breakdown

Lifehouse - In your skin

Sick puppies - White balloons

The Exies - God we look good (Going down in flames)

Theory of a deadman - Hello lonely

James Blunt - Stay the night

Nelly Furtado - Más

Nelly Furtado - Manos al aire

Maroon 5 feat. Lady Antebellum - Out of goodbyes

(Oj, det blev många. Det finns så många bra, kan inte välja ;P)


Jag tänkte egentligen bara säga att jag är klar med den så kallade läxan nu :D
Ska bara renskriva några meningar så. Skönt! :)

Av Lina - 11 januari 2011 20:28

Ja, jag älskar mat. Att laga och att äta ;)

Jag kan inte välja vad som är bäst av det..det får bli en delad förstaplats där, hehe.


Jag var och handlade igår..

Men självklart så glömde jag handlingslappen hemma (hur lyckas man?! :P) så jag glömde ju typ hälften av det jag skulle ha.

Så när jag slutade jobba idag så gick jag bara hem och hämtade pengar och, viktigast av allt, handlingslappen! Yes, den följde med idag.
Därför kom jag ihåg allt ;) och lite till, höhö.

Men mest frukt faktiskt, de hade ju svinbilliga kiwisar och mangosar (hehe så gulligt, man säger säkert inte ens så i plural men iaf..) ;)


Köpte iaf varor för att göra kycklingwraps (G O T T !)

Och detta jag gjorde. Till det en sallad samt kiwi- och mangojuice :)

Sen var jag ju såklart tvungen att göra en fruktpaj av fruktköttet som blev över när jag gjorde juicen :)

Det kommer bli spännande att smaka den sen, hehe.

Jag tog nämligen aldrig bort skalet på varken kiwisarna eller mangosarna!
Men det är ju då inte farligt :)


Bilder!:


Ursäkta, men jag orka inte vända på bilden.. (Ok, jag erkänner. Jag glömde bort det (vad händer med mig!? ;) :O) och jag orkar inte ladda upp dom igen. Hehe ;)

Här är i alla fall alla ingredienser, förutom osten och salladen som jag tog fram sen. Allt på min nya bricka, som jag köpte igår! Söt va?! :)
I bakgrunden är min "rosa" (råsaftcentrifugen för er som missat det :P)


Här kanske brickan syns bättre :)
Och min mat och juicen! Jag lovar att det var grymt gott, alltihop! ;)

Fräsch färg på juicen dock? :S Men jag är då inte kräsen :P

 

Fruktpajen! Det är så himla enkelt! Jag tar bara fruktköttet som blir över från jucien jag gör (oavsett vilka frukter det är), blandar med hemmagjord müsli och lite mörk sirap - det sistnämnda för att få rätt konsistens inte för att det ska bli sött. In i kylen nån timme och sen bara ät och njut! Nyttigt och gott! ;)

  Den ska jag äta till kvällsfika ikväll (snart!!! ;D), plus te och lite mögelost och kex! ;D


Hejsvejs!

Av Lina - 11 januari 2011 20:06

Men skojar ni med mig!?
Inte nog med att datorn och internet har jävlats med mig i flera timmar..

Hade just skrivit ett goooooode långt inlägg.

Så när jag klickar "spara inlägget" så är jag helt plötsligt utloggad, då kommer jag till inloggningssidan.

Skriver in användarnamn, lösenord och kod.

Tror ni det funkade!? NÄ!

Och så helt plötsligt är jag bara inloggad igen :S

Jaja, det var väl inte meningen att det skulle publiceras..


Är det internationella jävlas-med-Lina-dagen idag eller?

Man kan ju undra.

Det är ju så irriterande att det nästan är skrattretande.


Jag lyckades i alla fall med matlagningen idag.

Tack och lov för det, annars vettefan vad jag hade gjort. Haha.

Jag gillar att laga mat, och är rätt bra på det, så jag blir inte nöjd när jag misslyckas..


Nu måste jag göra "läxan" till lektionen med Arbetslivsresurs imorgon, men sen blir det mer matprat och bilder ;)

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards