Alla inlägg den 6 januari 2011

Av Lina - 6 januari 2011 21:44

Kom hem från jobbet för ett tag sen, och tänkte just på en sak:

varför blir man alltid toanödig och hungrig när man kommer hem!?

Nån som har ett bra svar?! :P

Ja ibland funderar man på såna där "konstiga" saker..men det är ju iaf kul när (om) man kommer fram till ett bra svar. Hehe.


Nu sitter jag iaf och mumsar i mig lite sellerigröt (recept kommer så småningom), rooibos-te och nötblandning - hemmagjord så klart :)

Det går faktiskt riktigt bra med raw food-detoxen, man stoppar bra och länge på maten. När jag är hungrig så äter jag. Och jag gillar att äta! :D
Men det jag har märkt är att man känner sig hungrig på ett annat sätt, eller hur man nu ska uttrycka det, när man äter så mycket frukt, grönsaker, rotfrukter, nötter osv. Man kanske lyssnar mer på kroppen när man vet att man inte får äta vad som helst.

Annars kan det ibland kännas som att man bara äter för att äta, på jobbet till exempel. Då äter man när vårdtagarna äter, på speciella tider. Och då äter man inte för att man är hungrig, utan för att "nu är det matdags". Typ.

Haha, jag är lite rolig där. Till exempel om jag ska bort och göra nåt och vet att jag inte kommer att kunna äta nåt under tiden, då brukar jag äta i förebyggande syfte. Hur bra är det då!?

I och för sig så händer det väl inte så överdrivet ofta men ändå..

Men jag gillar inte att vara hungrig, för är jag det för länge så blir jag grinig och då är jag inte så rolig att ha att göra med :P så om såna situationer uppstår i framtiden så kommer jag nog ändå att äta i förebyggande, då klarar man sig iaf några timmar extra. Haha.

Nä nog om detta.


Kanske ett låttips också? :)

  Rasmus Seebach - Lidt i fem


Kanske lite utnött, jag vet. Men jag tänker på Turkiet-resan när jag hör den, kanske försöker att drömma mig tillbaka till värmen?

Utan att överdriva så kan jag säga att dom på hotellet spelade den 30 gånger om dagen när jag och Em var där, i Marmaris, i september.
Då var man ju lagom less på att höra den, men nu när det har gått några månader så funkar det :P


Jag sa ju att jag inte skulle "datorisera" nå förrän imorgon, men jag tänkte kolla lite på kanal5-play innan jag somnar, så då kunde jag ju lika gärna passa på att uppdatera lite ;)


Godnatt! :)

Av Lina - 6 januari 2011 16:30

Jag har kommit fram till att jag gillar att ha bara ett ("talande") ord som rubrik, så jag ska försöka köra på det ;)


När detta publiceras är jag på jobbet, jobbar kort kväll (16-21) och imorgon jobbar jag 7-16 så det lär nog inte bli så så mycket datoriserande förrän möjligen imorgon eftermiddag, det beror på vad som händer annars :)


Jag är lite sugen på att se Let's Dance, kolla in vilka som är med denna säsongen..

Men jag har ju, som de flesta vet, ingen TV :) Så jag måste kanske fara och våldgästa nån ;) Eller..ingen som känner sig manad att bjuda in mig? Hehe.


Ha deeeeeeee :)

Av Lina - 6 januari 2011 14:45

Pappa var förbi en sväng förut, mellan skidtävlingarna på tv :)

Synd att du inte kunde följa Agneta (jag vet att du läser min blogg ;) hehe), du hade nog gillat min raw fruktpaj ;)

Jag hittade på "receptet" (blandningen, kanske är ett bättre ord? :P) själv.


Det är ju det som är kul när man lagar mat tycker jag, att improvisera.

Hur kul är det egentligen att följa ett recept?

Jag tycker det är så grymt mycket roligare att "höfta" lite när man tillsätter ingredienser, och varför inte byta ut någon mot något helt annat,

vips har man en ny spännande smak, eller kanske en helt ny maträtt! :D


Ska försöka komma ihåg att ta bilder, så kan jag lägga upp de och recept på mina raw fruktpajer nån gång i framtiden. Det blir olika smaker varje gång eftersom jag använder mig av fruktköttet som blir över när jag gör juice i "den rosa" ;)

Ingenting ska gå till spillo :)


Variation is the spice of life! ;)

Av Lina - 6 januari 2011 13:58

Ja idag blev det ett styrkepass :)

Hade lite träningsvärk sen igår så förhoppningsvis är den borta imorgon,

brukar ju vara bra att köra ett pass "dagen efter"...


  • Promenad till gymet
  • Roddmaskin drygt 10 minuter (uppv)
  • Triceps
  • Ben
  • Mage
  • Stretch
  • Promenad hem

Jag var ensam på gymet! :O
Hur ofta händer det?
Mötte en kille i dörren, som hade tränat färdigt. Och när jag var klar så såg jag en tjej som cyklade på motionscykel. Annars inte en människa.

Fast det är ju röd dag idag så..

Som dom sa på radion, när dom spekulerade kring varför den 6 januari egentligen är en röd dag: "för att folk ska ha en anledning att få vara lata". Något liknande.

Men det var faktiskt rätt skönt att det inte var nån annan där..
Ingen kö till maskiner/övningar, man har alla ytor för sig själv. Och man får själv bestämma vad man vill lyssna på för musik när man tränar! :)


Nu blev jag sugen på juice! :D

Av Lina - 6 januari 2011 11:16

Precis när jag hade stängt av datorn igår kväll kom jag att tänka på vilket datum det var..

Och då insåg jag att den 5 januari för 3 år sedan då hade jag just anlänt till Barcelona, där jag stannade i 3 månader!

3 månader (13 veckor) med blandade känslor: roliga upplevelser, nya kunskaper och ibland en stark hemlängtan. Tur att jag hade besök så ofta, annars vet jag inte hur jag hade klarat mig :P

Men jag gjorde det i alla fall, och så här i efterhand känns det så klart jättebra, och det har gjort mig starkare. Tänk er själva, fara till ett främmande land alldeles ensam, bo hos en okänd familj med en annan kultur än man är van vid.

Men man måste ju våga prova iaf :)

Det enda jag känner att jag ångrar är att jag inte gick reseledarutbildningen samtidigt..men med situationen som var då kändes det som att jag tog rätt beslut.


Men alltså, 3 år sedan!

Det börjar bli dags att fara dit igen känner jag! :)

Mest troligt blir det en Barcelona-resa i maj! Eller hur Sandra!? :)

Som jag längtar! :D


Men nu ska jag promenera iväg till gymet :)

Hasta luego! ;)

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards