Direktlänk till inlägg 30 januari 2011

Sparta

Av Lina - 30 januari 2011 11:33

Undrar varför alla fortfarande säger Sparta?
Det är ju längesen de bytte namn till Polar Hotel.

Men men :P


Det råkade bli lite festligheter igår, men egentligen kan man säga att de tog slut innan de började, haha.

Jag och Em satt hos henne och drack lite vin innan vi bestämde oss för att gå ut på Sparta..som typ alla andra i hela byn!
Det var nån releasefest.

Så vi gick dit, stod i kö typ en kvart innan vakterna kommer ut och säger att nu är det fullt, så nu gäller "en ut - en in". Drygt!

Vi köade ett tag till efter det men det kändes gode meningslöst så vi bestämde oss för att gå hem igen..glada över att ha "sparat" 120 + kronor! ;)

Haha. Undrar varför man tänker så egentligen?

När man har planerat nåt som kostar och så blir det inte..då har man "sparat" pengarna?! De har ju ändå varit på samma ställe hela tiden.

Men det känns ju då bra iaf, haha.


Nu har jag just betalat månadens räkningar och det var lindrigt kan man säga :P Jämfört med vissa andra månader, när alla räkningar (typ för el, bredband, m.m) lyckas komma samtidigt!

Känns skönt att "ha" ett jobb, även om det inte är ett fast jobb :)


Idag börjar jag kl 14 - riktigt skönt med sovmorgon, behövde verkligen det! :D

Så nu är jag fit for fight :P
Och ledig imorgon - najs! (Ja, garanterat ledig annars får jag för många timmar i januari månad.. Hehe.)

Jag har redan en timme kvalificerad övertid sååå ;) Oops.


Men egentligen borde det inte vara vi vikarier som ska hålla reda på det där.

Det borde ju vara "Enhetens" uppgift..eftersom de ser alla dagar man jobbar, i datasystemet.

MEN tydligen inte om man går på schema..

Vet inte hur många gånger de har ringt mig i veckan och man har svarat "men alltså, jag jobbar ju redan. Jag går ju på schema!". Om man inte har lagt sig tillgänglig i systemet så borde de ju kanske förstå...?

De har det inte lätt. Haha.

Jag är redan less på det där systemet faktiskt.

Vore bättre om de bara hade skapat det där i datorn men sen fortsatt som vanligt, att avdelningarna själva fixar sina vikarier osv.

För nu har det blivit så att "vissa" vikarier typ aldrig får vara på de avdelningar, där de innan ändringen, brukade vara mest.

Bara för att, typ.

Men man har ju inget att säga till om. Och råkar man säga nåt så gör de tvärtom.

Så bra då!
Ja jag är lite bitter på det där :P


Nu ska jag plocka ihop lite här hemma, och kanske ta nå kort så ni nån gång får se hur det ser ut hos mig numera :P

Hehe.


   Daughtry - Call your name

(Tack för tipset Em! ;D)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lina - 17 september 2012 21:10

We kissed that night before I left Still now thats something I could never forget You've got all that I need. With you I know that I'm good for something, so let's go give it a try. ...

Av Lina - 1 september 2012 22:53


 

Av Lina - 22 augusti 2012 19:31

Don't give up It's just the weight of the world When you're heart's heavy I, I will lift it for you Don't give up Because you want to be heard If silence keeps you I, I will break it for you Everybody wants to be understood Well I can hear ...

Av Lina - 23 juli 2012 16:12

Ja, nu har jag varit ledig en vecka... 4 veckor kvar, vad fan ska jag göra av all tid?Jag är inte van att vara ledig, och jag är definitivt inte bra på det. Fast jag försöker tänka att det här kanske är den första och sista sommaren, iaf på l...

Av Lina - 19 juli 2012 18:16

Herregud, jag har ju bloggat tre dagar i rad nu, ingen som är imponerad? ;p   Trästocksfestivalen började idag,  Olov är och ser Amber Oak nu, senare ikväll, närmare bestämt vid midnatt ska vi fara ut tillsammans. Jag vill se Maskinen o...

Ovido - Quiz & Flashcards