Alla inlägg den 1 februari 2011

Av Lina - 1 februari 2011 23:35

Bloggen fyller ju för tusan en månad idag, det måste ju uppmärksammas! :P
Och nej, för er som kanske undrar, jag kommer inte att gratta bloggen varje månad. Från och med nu kör vi varje år, ok?

Haha.


  Beyoncé - Si yo fuera un chico (If I were a boy)
Men jag gillar den på spanska liiiiiite, lite bättre :)

Av Lina - 1 februari 2011 16:00

Har varit hurtig idag också :)

Framför allt så är det ju så himla skönt att vara ute när det är fint väder!

Det behöver ju inte nödvändigtvis vara varmt eller flera plusgrader, jag är nöjd om solen tittar fram :)
Man får ju klä sig efter vädret. Fast tänk om man hade kunnat göra tvärtom?

Man bestämmer själv vad man vill ha för kläder på sig och sen anpassar sig vädret efter det? Undrar hur schizo världen skulle kännas då.. Rolig tanke :P

Men totally off the subject, haha.

Jag har märkt att det gör det rätt ofta, tappar tråden lite ;)

Men ibland när jag får en tanke så måste jag ju bara skriva ner den, så ni förstår vad som försiggår i min hjärna. Fast det förstår jag ju knappt själv ibland, meeen.


Ja, åter till ämnet då.

  • Först tog jag en promenad på 45 minuter, skönt och uppfriskande!
  • Gick runt Östermalm, sen förbi Ugglan åde, sen till gymet :)
  • Och på gymet körde jag rygg, triceps och axlar.
  • Sen promenerade jag hem igen.

Jag har nämnt i ett tidigare inlägg att jag verkligen hatar folk som tränar i jeans, det ser oseriöst ut och så är det faktiskt äckligt!

Ja, tror ni inte jag såg en som tränade i jeans idag också?
Dock inte samma kille som förra gången.
Det är nästan tragiskt.


När vi ändå är inne på saker jag stör mig på på gymet.

Och detta är nästan värre än att träna i jeans:

Folk som tror att de har världens bästa teknik i alla övningar, och även visar för sina kompisar (eller gärna säger det HÖGT så att helst alla på gymet ska höra) hur de ska göra och så har de själva ingen jävla aning egentligen!

Nästan varje gång jag är på gymet ser jag någon - kille (det finns säkert tjejer som är så också, men jag har då inte sett någon hittills) - som tränar fel och ska låtsas lära ut detta till andra ovetande människor, och som tror att han är bäst och kan allt om träningsteknik. Suck!

Varför gör ni det, killar?
Är det för att försöka imponera?
Jag blir då inte imponerad, som ni kanske märker, jag stör mig bara på det.


Idag var jag väääääldigt nära på att fråga dom två killarna som jag syftar på om dom behövde hjälp.

Jag är ingen expert, men ett som är säkert är då att jag har rätt teknik när jag tränar. Och är jag osäker på någon övning så kör jag inte den övningen förrän jag kanske har fått hjälp av någon som vet, och som har visat mig.
För jag är faktiskt rädd om min kropp.

Jag vet hur stor skada kroppen kan ta både om man tränar fel och faktiskt, om man tränar för mycket och för tungt.


Det gör rent ont i mig att se folk som tränar eller arbetar fel!

För jag ser även ofta i mitt arbete folk som lyfter och arbetar fel.
Jag tycker synd om deras kroppar och hur de kommer må om typ 10 år, för vissa tränar inte ens. Ok, det är fysiskt tungt att arbeta inom vården, men då borde det ju kännas desto viktigare att bygga upp kroppen utanför jobbet också då!? :)

Jag säger inte att jag alltid gör rätt heller, ibland (t.ex om någon håller på att ramla) hinner man inte ens tänka på vad man gör, man gör det reflexmässigt.

Men såna gånger när man ska lyfta upp någons ben i sängen, eller när man ska dra någon högre upp i säng, eller vända i säng. Då har man tid att tänka på hur man ska utföra rörelsen. Då har man ingen ursäkt att göra fel, för alla som jobbar inom vården har fått lära sig, genom förflyttningsteknik, hur man ska göra.

Kanske vore en bra idé att alla anställda, inklusive vikarier som jobbar mycket, minst en gång per år får fräscha upp minnet - Älvsbyns Kommun?

Bara ett förslag :)

Jag kanske ska skicka in en motion om det?

Haha, märkte ni det dubbla fyndiga budskapet i ordet "motion" just här?! ;)

Passar fint.


Jäklar. Jag blir förvånad över mig själv när jag ser tillbaka på det jag skrivit.

Det bara kommer, orden rinner ur mig..

Jag kanske har en framtid som...sjukgymnast? :)


Det är så mycket man vill...

Av Lina - 1 februari 2011 14:34

Hej februari! :)


Jag ska börja med att beklaga mig lite:

Jag fick inte sova ut ostört idag heller, dom ringde från "Enheten" och frågade om jag kunde jobba på torsdag. På torsdag! Varför ringer ni mig kl 8 tisdag morgon och frågar om jobb på torsdag? För helvete. Låt mig sova!

Ibland är det ju som att hela världen har gett sig fan på att jag inte ska få sova ut en enda morgon utan något störningsmoment?

Nåja. Det kanske låter lite värre än vad det är. Jag lyckades somna om ett tag efter det, steg upp kl tio idag också :)

Och så blev jag glad när jag såg att solen lyste och det var nollgradigt! :)


Fast när jag gick ut genom dörren kom jag fram till en viktig sak:

Jag ska aldrig mer lita på min termometer! :P

Okej, jag bor högt upp så man får väl räkna med att det är några grader kallare än vad den visar. Men jag lär mig ju aldrig det, så jag klär mig efter det min lögnaktiga termometer visar - fail varje gång!? Haha.

Sen är det jättestor skillnad på vart på byn man bor!

Alltså, jag tog en promenad runt Östermalm och sen for jag på gymet (mer om det i ett annat inlägg ;D) och direkt när jag gick förbi Tärnstigen och nerför backen kände jag att det blev mycket kallare, och det började bita i kinderna!

Och det blåste inte ens.

Så när jag kom in på gymet var jag lagom rosig om kinderna, men det är ju gulligt :P och sen blev jag rosig om kinderna av värme såå det jämnade ju ut sig :P


Kom hem från gymet, åt kycklingsallad och drack vatten med citron/lime och ingefärabitar - nyttigt värre ;)

Visste ni att ingefära är bra mot illamående?

Jag har som känt mig "konstig" senaste veckan typ..inte som att jag vill spy men ändå som att jag har mått illa på nåt sätt. Och ingefära hjälper faktiskt :)

Ett bra tips.


När jag hade ätit tog jag en dusch och sen ringde Marie och skulle hämta upp mig, vi har nämligen varit på presentjakt åt en viss person som fyller 23 (GAMLING! En annan har ju just fyllt 22 ;) hehe.) på fredag :D Så nu är det fixat, hoppas du blir glad, men det tror jag. Hehe. Jag vet att det är nåt du har velat ha ett bra tag.

Fundera på den du! :D


Så nu har jag just kommit hem och funderar vad jag ska hitta på härnäst.

Kanske ta det lugnt ett tag? :P

Har ju även hunnit dammsuga och plocka undan massor i förmiddags.

Ibland känner man sig lite överambitiös..suck :P


Ska hälsa på mormor och morfar senare idag :)

Ovido - Quiz & Flashcards