Alla inlägg under februari 2011

Av Lina - 10 februari 2011 22:30
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Lina - 10 februari 2011 22:00

Hehe, kul att jag bytte om till träningskläder typ 2 timmar innan jag for på gymet ;) bra taktik.
Men det är som bra att göra det, om man känner att man egentligen inte ids fara på gymet, men då kanske man far ändå bara för att då kan man tänka "jag har ju ändå träningskläderna på mig".

Ja lite så är det för mig, om jag känner mig omotiverad, då funkar det! ;)

Och idag kände jag mig inte speciellt motiverad...bara trött och BLÄ.


Men som vanligt så när man kommer till gymet så känns allt mycket bättre,

redan innan man börjat träna faktiskt ;)

  • Promenad 20 minuter
  • Cykel 20 minuter (inget rekord idag, inte speciellt oväntat! Dock bara 100 meter från!)
  • Två maskiner, random bara för att ha kört lite styrka.
  • Promenad 10 minuter.

Hoppas jag känner mig mer motiverad imorgon :)

Har tänkt fara på gymet direkt när jag slutar på Solbacken,

träna minst en timme, sen hem och äta och vila en stund innan jag börjar på Fyrklövern.


Efter gymet for jag iaf förbi Em en sväng, för jag hade hört talas om att hon hade bakat semlor ;)

Min mage har dock mått apa idag (har till och med mått illa :( jag är less på det.), så jag blev glad när det visade sig att det var minisemlor hon hade gjort - då kunde jag ju offra mig för en sån, och LITE kaffe.


Najs! :)

Av Lina - 10 februari 2011 16:55

Det är ett under att jag har lyckats hålla mig vaken idag...

Är så himla trött!
Fastän jag vilade på min rast ;)

Men snart får jag vila upp mig lite :D
Har en känsla av att jag kommer sova som en stock på tåget när vi far till Göteborg. Bara 6 dagar kvar nu!


När jag kom hem från jobbet idag tänkte jag att jag skulle fan kunna lägga mig och sova på direkten, och jag skulle garanterat sova hela natten.

Men det går ju som inte. Ehe.


Ska snart käka middag, sen ikväll ska jag på gymet! :)
Har ju inte varit där sen i måndags ju..

Funderade på att fara dit igår men jag bestämde mig för att strunta i det.

Fikade en massa istället. Tyckte det var ett bra alternativ till träningen.

Höhö.


Nä, nu ska jag byta om till träningskläder!

Tjing

Av Lina - 9 februari 2011 21:50



Hoppas ni har varit snälla mot Brolle! ;)

Han har ju trots allt hållit ställningarna här idag. Hehe.


Jag har visst råkat slösa lite pengar (läs: en hel del) idag :D

Fyndade ju först och främst en massa på Myrorna - love it!

Och det gjorde även min skeptiska syster! ;)

Och så handlade jag lite grejs på ÖB (priset är skillnaden - wow! HAHA, den reklamen kan ni ju inte ha missat.. "Jag heter KARL!").

Bilder kommer så småningom!


Sen ikväll har jag varit på ljusparty!!

Och då råkade jag bli lite kär i en lite dyr sak...

Men jag tänkte att jag kunde unna mig det :D


Förresten! Jag som typ aldrig kör bil (sen jag sålde min pärla i november ;D) har idag kört 3 olika bilar (alla tillhörande p & A)!! V50 (den gamla bilen, som jag lämnade in på bilfirman i Luleå), 850 (den skruttiga gamla bilen - still going strong) och en Ford nånting (den nya bilen, grymt snygg och grymt skön att köra)!

Det är bara att konstatera - jag älskar att köra bil! :D
Och snart har jag haft körkortet i 4 år!

FYRA ÅR! REDAN?! Vad hände? :P



Nää hörni, jag är trött!
Så det blir inte vettigare än så här idag ;)

Hörs imorgon!

Av Lina - 9 februari 2011 08:00

Nämen godmorgon!


Nu sitter jag förhoppningsvis och äter frukost hos p & A.

Tänkte överraska dem lite - med detoxbröd och semlor,

hoppas de blir glada för det!   


Åh jag längtar till på lördag! Ni behöver inte ens fråga varför ;)

 


Brolle får hålla koll på min blogg idag (NAJS!)

Haha, alltså fatta roliga smileysar jag har, speciellt de som rör sig! Finns till och med en som filar naglarna! Who needs words, liksom? ;)

Ha deee!



(Tidsinställt inlägg.)

Av Lina - 8 februari 2011 22:15

Alltså, tänk om man hade varit bra på det här med bloggdesign?!


Jag tar gärna emot hjälp! ;)



Av Lina - 8 februari 2011 20:37

Haha, alltså mitt liv är faktiskt väldigt skrattretande.

Det är alltid nånting som ska jävlas!


Igår kväll när jag kom hem från jobbet så märkte jag att min dörr gick lite trögt att låsa upp, men den har som aldrig gått riktigt "lätt" att låsa upp, så inte tänkte jag nåt mer på det.

Idag kring tolv, när jag kom hem från jobbet första gången (har just kommit hem därifrån för andra gången nu!) var jag tvungen att ta i ganska rejält för att kunna låsa upp dörren, däremot har det aldrig varit några problem när jag ska låsa igen den.

Jaha, eftersom jag har tvättat idag blir det ju några vändor upp och ner, och jag låser ju och låser upp dörren varje gång.

Gick ner för att hämta den sista tvätten strax före halv fyra (började ju om att jobba kl fyra), och vad tror ni händer?
Dörrjäveln går fan i mig inte att låsa upp!

Jamen tack! Det är ju precis vad jag behöver för min magkatarr (ehe)

Fuck, fuck, fuck!

Behövde journumret till Älvsby Fastigheter, tror ni jag hade det inlagt i mobilen, jag som annars är så ordnings...? NÄ!

Ringde pappsen som fick kolla upp numret. Tack!

Ringde Fyrklövern och sa att jag eventuellt blir lite sen, då jag inte kommer in i min lägenhet. Kändes inte så lockande att ta med hela stora IKEA-påsen med nytvättade kläder på jobbet... Fast hade det inte kommit någon och hjälpt mig så fort så hade jag ju varit tvungen att göra det.

Men. Dagens eloge går till Älvsby Fastigheter (eller dagens...snarare årets!), alltid grymt bra och snabb service. Jag har minsann valt rätt hyresvärd! :P

Ringde då iaf Jonny B, som sa att de var ju på väg hem just (kl var då kvart i fyra) men att han skulle skicka nå folk som skulle hjälpa mig.

Ok, nog för att lokalen där de håller till ligger grymt nära där jag bor, men efter mindre än 5 minuter så kom det två karlar och hjälpte mig!

De hade med sig låsolja (eller nå, vad vet jag... Hade inte riktigt tankarna på det :P) men det var ingen enkel match för dem heller att låsa upp dörren.
Till slut gick det iaf och jag skyndade mig in med den stora klädpåsen, bytte om och sa att de får fortsätta men jag måste på jobbet.

Så kl 15.55 landade jag på Fyrklövern! Tur att man har nära till jobbet också.

Vet inte hur länge de höll på med mitt jävla lås, men nu när jag kom hem så gick det smidigare än någonsin! TACK TACK TACK!   


Jag måste säga det igen!

Jag är så himla nöjd med Älvsby Fastigheter som hyresvärd.

För nån vecka sen hade jag problem med ett element som var iskallt trots att jag hade värmen på max. Ringde Jonny B, tänkte att de kanske kunde komma och kolla på det nån dag när de hade tid över, det var ju liksom inte akut...

Det kom en vaktmästare 10 minuter senare!
GULD!


Jag har ett spännande liv som sagt...


Nu ska jag dricka en Zantac-brus (USCH!), sen kanske se om jag har nåt gott i kylen (hehe) och kolla om jag har missat nåt bra på tv (kolla på tvplay såklart).

Eller så blir det lite OTH :D


Imorgon kan det hända att det blir dåligt med uppdatering...

Frukost hos p & A innan Arbetslivsresurs 9-11.

Sen till Luleå och lämna V50:n.
Får se när man är hemma :)
Är ju ledig hela dagen så (tjihooo! Hehe.) :D

Men sen jobbar jag dock 6 dagar i rad innan vi far till Göteborg såååå,

I'm worth it.


Hejs.

Av Lina - 8 februari 2011 13:16

Hej på er (som Avatar-Judit säger ;D)!


Håller på att tvätta nu.

Har jobbat 6.45-11.45 och ska tillbaka och jobba 16.00-20.30

Har bakat grötbullar på jobbet idag, måste nog smaka en sån sen, dom brukar ju bli riktigt goda! ;)


Blir ett kort inlägg det här, ska ner och hänga tvätt, sen ta en liten promenad och hämta en sak på Fluxen, handla lite och sen hade jag faktiskt tänkt hinna lägga mig och läsa eller vila en stund innan jag börjar om :)


Härligt med sol idag förresten! :D

Ovido - Quiz & Flashcards