Alla inlägg den 22 februari 2011

Av Lina - 22 februari 2011 21:27




"Jag är med och tävlar hos Evelina i samarbete med www.lyxigaplatburkar.se. Dina ord om burkarna:

Jag gillar burkarna för de är som ovanliga och har roliga, uppmuntrande färger och texter! Har haft ögonen på dom ett bra tag, men när jag har haft läge att köpa dom har jag antingen känt att jag inte har råd, eller att jag inte vet vart jag ska ha dom. Men nu jäklar! :)

Av Lina - 22 februari 2011 20:45

Eftersom vi har fått ett mycket glädjande besked (ingen spridning av cancern någonstans!!!!!!!!!!!!   ) så kommer detta att firas med middag och champagne (jag snackar äkta 400-kronors champagne!) på lördag :D

Jag tog mig semester lördag kväll, skulle egentligen jobba delad tur...

Men det kändes viktigare att vara med på firandet ;) förlorar ändå bara 4,5 timmar så har inte ens dåligt samvete :P

Sen var det en kollega som ville byta med mig och jobba min söndag och så jobbar jag hennes lördag nästa helg - ja tack!
Det kunde ju inte bli mer perfekt :D


Har just beställt hem en utbildningskatalog från Göteborgs universitet, hoppas den kommer fort så man får börja kolla och fundera på allt man vill söka...

Jag har dock funderat på om jag måste läsa Matematik C på Komvux innan jag kan söka in på vissa av de utbildningar jag har funderat på.

Får se hur det blir :)


Varför är det så svårt att bestämma sig?
Det är ju så mycket man vill.

Men måste det ena utesluta det andra? Tyvärr så blir det väl oftast så.

Som sagt, vi får se...


För någon vecka sen, när jag såg OTH så klart ;), tänkte jag på Gavin DeGraw och han är ju faktiskt riktigt bra, har speciell röst. Så undrar varför man slutade lyssna på honom. Så iaf, så la jag till några gamla låtar med honom på Spotify, låtar som man lyssnade för flera år sen.

Jag gillar verkligen Spotify ;)

Men det är kul att man flera år senare förknippar vissa låtar med samma saker och samma känslor som första gången man hörde låten typ.


Så här kommer det ett låttips (ni får förresten gärna säga vad ni tycker om låtarna - om ni ids lyssna på dom ;) och så klart tipsa mig om låtar!!).


   Gavin DeGraw - Follow Through


Av Lina - 22 februari 2011 15:46

Alltså jag är så himla snabb!

För att inte tala om effektiv :D

Har hunnit med mycket idag, bland annat skicka in ansökan till kommunen, varit på marknaden (köpte sockar) och Sportringen (köpte en mintgrön fleecetröja som var på rea - jag gillar rea! :D), handla, träna, m.m

Träningen:


  • Promenad till gymet
  • Cykel 30 minuter, random hill (bara 50 meter ifrån att nå mitt mål, nästa gång då jävlar! Och över 15 km på de 30 minuterna, nöjd! :D Kroppen kanske behöver en vilovecka då och då ;) Verkar så.).
  • Promenad hem

Nu börjar jag ha väldigt bråttom, men det tog bara 4 minuter att skriva detta inlägg ;) fan...det var ju inte alls särskilt snabbt! :O

Nåja.

Jag har sagt det förr, jag säger det igen:
Tur att jag har nära till jobbet :D


See you later...

Av Lina - 22 februari 2011 09:15

Jaha, då var man vaken då.

Det var den sovmorgonen :P
Jag känner mig ganska pigg och utvilad trots att jag somnade kring ett inatt, men det kan hända att det blir en powernap sen idag - innan jobbet!

Vaknade av att solen värmde mina ben och lyste in genom fönstret - härligt! :D


Har klätt på mig och käkat frukost, nu sitter jag och skriver handligslista,

det ekar lite tomt i kylen och frysen, det måste åtgärdas snarast! :P

Ska även handla till det jag ska ge min morbror i present, han fyller år nästa tisdag. Hoppas det blir lyckat, då får ni bilder och recept sen ;)


Ska fara förbi p & A en sväng om ett tag, och sen träna och handla efter det :)

Men trots att solen lyser så står min termometer på -24,5 nu så nog får man pälsa på sig... Det som är skönt i byn är att det kan ju vara kallt, men oftast så blåser det inte så det känns inte lika bitande kallt som det kan göra i kuststäderna, typ Luleå och Göteborg...


Måste nog skicka in ansökan om sommarjobb till kommunen också, det går ju gode fort när man redan är "inlagd" i systemet. Då behöver man ju inte skriva värsta ansökan, bara att man vill jobba, vart och hur många % man vill ha typ..


Hm, hade jag nåt mer på hjärnan nu då?
Nä, det var nog allt för den här gången :P

Have a nice day!


Nej men ett låttips måste ni ju få!

Det får bli Luke Bryans countryversion av Apologize idag...

Alltså:

   Luke Bryan - Apologize

Ovido - Quiz & Flashcards