Alla inlägg den 2 februari 2011

Av Lina - 2 februari 2011 23:15

Det är mycket som är konstigt just nu.


Bland annat min mage :(

Har så himla...man kan inte kalla det ont, men ett stort obehag skulle man kunna säga. I magen. Det är som ett "sug", att jag är hungrig. Fast det känns så fast jag just har ätit.

Och när jag har ätit nåt så känner jag mig oftast uppsvälld.

Och att det som dunkar i magen då och då.

Jättekonstigt.

Jag vill veta vad det är, man blir ju lite orolig.

Har haft så ett par dagar, kanske en vecka, nu...

Har försökt hitta information på internet, och jag kan iaf utesluta blindtarmsinflammation, har ont på "fel" sida av magen (tack och lov för det! Har som mest ont på vänster sida, och vid blindtarmsinflammation har man oftast först ont i mitten av magen, sen mer mot höger sida).

Antingen så är jag allergisk/överkänslig mot nånting jag äter. Men vad!?

Annars så tror jag att min kropp är otroligt stressad, jag är ganska säker på att det är det som är boven i dramat. Stress.

Ska försöka ta det lite lugnare, inget kul att ha det så här...

Det är bara det att jag inte är så bra på att ta det lugnt :/

Alltid nånting att göra, och har jag inget att göra så planerar jag saker jag vill/ska göra i framtiden.. Rastlös.

Och som jag sagt förr så vill jag ha mycket att göra, jag gillar det. Men ibland kanske det blir för mycket.


Men det är mer som är konstigt också, eller som jag uppfattar som konstigt.
Och det har inte med min kropp att göra, bara så att alla vet :P
Andra saker. Ibland är det t. ex väldigt svårt att förstå hur vissa människor tänker. Kan man inte då få tillåtelse att gräva runt lite i den personens hjärna?

Det skulle vara nåt :P


Godnatt från mig.

Av Lina - 2 februari 2011 22:00

Hej på er! Jag har som sagt var haft en fullspäckad dag idag!
Nu försöker jag koppla av med lite musik..
Och även bjussa på en rolig lista! Det var det jag skrev om förut, i måndags ;)



1. Vad lyssnar du på just nu?  Blue October - Say it
2. Nämn en låt som gör dig ledsen. The Calling - Wherever you will go.
3. Vilken är världens mest störiga låt? Hej hej Monica, eller Fågeln Roger. Haha nä det finns så sjukt många störiga!
4. Favoritband/artist, of all time? Kan inte välja, sorry! :O
5. Band/artist du nyligen upptäckt? Blue October.
6. Bästa kvinnliga röst? Jag gillar Rihanna.
7. Bästa manliga röst? Men åh, det är så svårt! Austin Winkler i Hinder, just nu iaf.. Snabba vändningar här ibland :P
8. Vilken musikstil lyssnar du mest på? Rock. Fast jag lyssnar på i stort sett allting, det beror lite på vilket humör jag är på :) Men 90% rock - olika stilar.
9. Vad lyssnar du på när du vill bli glad? Har fastnat för James Blunt - Stay the night. Eller Blue October - Jump Rope.
10. Vad lyssnar du på när du vill lugna ner dig? LeAnn Rimes - What i cannot change. Brad Paisley eller Howie Day funkar också.

11. Senaste konserten? Hm, Brolle, Takida och Twisted Sisters på Luleåkalaset :) Har aldrig varit på nån "riktig" konsert, det är nog inte för mig. Tycker det är jobbigt med för mycket folk, som bara står och knuffas och skriker typ. Och så blir man ju fan döv. Kalla mig tråkig då, men så är det. (Eh, när blev jag typ 80 år!? HAHA. Ja, så kan det gå.) Fast nån gång kommer jag säkert fara, men då ska det vara nån jävligt bra artist - ingen man kan se när som helst - för att det ska vara värt det.
12. Vem eller vilka lyssnar du på mest just nu? Hinder, Plain White T's, Blowsight, Daughtry, Blue October, The Exies, Creed m.fl
13. Mest hatade bandet/artisten? Basshunter! Haha, det var det första jag tänkte på.
14. Låt som får dig att tänka? I stort sett alla låtar får mig att tänka, på ett eller annat sätt. Om jag fastnar för en låt så beror det oftast på att jag gillar texten, att jag tänker på nåt särskilt när jag hör den eller förknippar den med nånting, t. ex ett minne eller en känsla.
15. Band du anser att resten av världen borde älska lika mycket som du? Plain White T's!!!!!!
16. Fräckaste musikvideon? Det var minst 5 år sen jag såg en, don't know!
17. Kan du spela någon instrument? Nej, men jag har en sjuhelvetes sångröst! ;) Inte för att skryta men..kan man inte spela nåt instrument så måste man ju ha nåt att komma med, haha.
18. Har du någonsin deltagit i en moshpit? Haha, var tvungen att googla det. Och svaret är nej, tack och lov!    
19. Är du medlem i ett band? Nej, men det kanske skulle vara kul. Även om man inte skulle bli känd, jag gillar ju musik och att sjunga sååå... :)
20. Har du någonsin dejtat en musiker? Hm..inte vad jag vet :P
21. Önskar du att du var musiker? Ja, ibland :D
22. Bästa tjejbandet?  Men seriöst..det står helt still..lyssnar jag inte på nåt tjejband?
23. Senaste låt du hörde på radio/cd etc. Hm..senaste jag kommer ihåg är iaf "Alive" med Da Buzz. Jag lovar, VARJE GÅNG jag lyssnar på radio (händer verkligen inte ofta) så spelas den! Alltså seriöst, den är typ 100 år gammal och inte ens bra - ge upp! Senaste låten jag hörde på CD är "Blues för Fatumeh" med Brolle (tolkar Vreeswijk), den borde ni alla lyssna på! :)
24. Vad tycker du om klassisk musik? Funkar, när man är på det humöret.
25. Vad tycker du om countrymusik? Funkar, när man är på det humöret.
26. Vad tycker du om death metal? Funkar, när man är på det humöret.
27. Senaste STORA bandet du såg live? Twisted Sisters på Luleåkalaset, som sagt :)
28. Lyssnar du på musik på främmande språk? Japp, engelska - fast det kanske inte är så främmande? - och spanska! :)
29. Om du var ett instrument, vad skulle du vara? En flöjt kanske? HAHA, egentligen vet jag inte varför. Men det var den första tanken som kom upp. Då är man ju liten och ryms överallt. Jag gillar ju att vara med där det händer saker, så ja, en flöjt blir nog bra ;)
30. Lyssnar du på radio? Väldigt sällan, bara i bilen om man ska köra nån längre sträcka.. Annars är det Spotify som gäller, får man ju välja själv vad man vill lyssna på ;) Vilken jäkla bra idé, jag beundrar såna som kommer på sånt där! ;D
31. Gillar du MTV? Gillade det förut, nu har jag ingen åsikt - kollar inte på MTV.
32. Har du träffat någon känd musiker? Inte vad jag kommer ihåg. Hade jag gjort det hade jag förmodligen kommit ihåg det, så jag antar att det blir ett nej.
33. Vilken låt beskriver dina känslor just nu? Creed - Time
34. Låt(ar) som beskriver ditt liv? Finns säkert många... Men den här beskriver nog de flestas liv rätt bra: Blue October - Jump Rope.
35. Kan du namnet på alla bandmedlemmar du lyssnar på just nu? Ehe, nej.
36. Vilken känd musiker skulle du gifta dig med om du fick chansen? BROLLE!!!! ;) Hehe. Eller kanske nån som är mer känd än honom..men med samma stil som han? Säger som Maria Montazami: MUMS! ;) Haha.
38. Vad lyssnar dina föräldrar på? Pappa är ett ABBA-fan, sen så gillar han även Tomas Ledin och säkert nåt mer :P Mamma..kommer bara på Jill Johnson just nu, sen så sjunger och "dansar" hon alltid med när hon hör en låt hon känner igen ;) det är kul det där. Mormor gör det också. HAHA.
39. Vad lyssnar du på precis NU? Blue October - You make me smile.
40. Använder du bandtröjor? Nej, har aldrig gjort det hittills i mitt 22-åriga liv och det är väldigt liten chans/risk att jag kommer göra det i framtiden men man ska ju aldrig säga aldrig...



Jag ska inte ens berätta hur länge det tog att göra hela denna lista, var ju tvungen att tänka till ordentligt på vissa ju! ;D

Av Lina - 2 februari 2011 08:30

Idag har jag fullt upp!

Så här ser schemat ut:


  • 9-11 Arbetslivsresurs på Folkan.
  • Gymet direkt efter ovanstående, hinner bara med max 45 minuter, men det får bli ett kort men effektivt pass då ;)
  • Hem och duscha och sen fixa till sig så man vågar visa sig på byn...
  • 12.30 Lunch med mamma på Café Storgatan :)
  • Arbetsförmedlingen 15.30
  • Jobb 16-20.30
  • Hem och inte göra mer än nödvändigt! Blir väl sitta vid datorn som de flesta andra kvällar ;)

Med andra ord så måste jag upp senast kl 8.

Och då har jag fått ca 6 timmars sömn, fast jag mår egentligen bäst av 8 timmar.

Att man aldrig lär sig att lägga sig i tid!

Jag går bara och väntar på att kroppen ska säga ifrån..

Jag håller ju igång som en galning vissa dagar.

Men allt går, bara man vill :P

De här två dagarna jag varit ledig från jobb har varit välbehövliga,

men det finns ju alltid andra saker man vill, måste och ska göra. Som sagt.

Så inte har jag tagit det speciellt lugnt.

Men jag gillar ju att ha mycket att göra.

Det är som en svår balansgång det där...

Däremot har jag märkt att ju ljusare det blir, desto piggare blir man också,

även om man inte har sovit mer än 5-6 timmar. Det gillar vi :)

Jag som alltid vill hinna med så mycket som möjligt under mina vakna timmar...


Lär ju inte hinna blogga speciellt mycket idag,

men ni får ha en bra dag iaf, allihopa! :)


(Tidsinställt inlägg.)

Ovido - Quiz & Flashcards