Alla inlägg den 7 februari 2011

Av Lina - 7 februari 2011 21:30

Nu gjorde jag det igen!!! Kom åt en knapp så hela inlägget försvann, morr!
Det är inte min dator-dag idag! :P


Sen jag kom hem från jobbet har jag hunnit äta lite kvällsfika, och det tyckte magen om, minsann! :D

Har kommit på en bra strategi, för att magen ska må någorlunda bra, så bra det nu går alltså, hela dagen.

Tar en brustablett kl 9-10 på morgonen, och en samma tid fast på kvällen.

Har funkat rätt bra de har två dagarna iaf :)
Men imorgon ska jag ju upp tidigare, så få se då..

Det är så himla obehagligt när det börjar "suga" i magen :/


Ingen som känner för att ge lite massage förresten?
Mina axlar är i stort behov av det just nu, känner jag!


Nu ska jag vänta på Spårlöst, sen blir det väl att gråta lite till det som vanligt! :P
Är man blödig så är man, hehe.


Ha deeee!

Av Lina - 7 februari 2011 14:45

Kan nån vänlig själ förklara för mig HUR en termometer helt plötsligt bara kan byta från att visa graderna i Celsius, till att visa i Fahrenheit?
Jag fattar verkligen inte det.

Det kanske börjar vara lite batteri i apparaten?
Men då borde man ju fortfarande kunna ändra tillbaka till Celsius?

Men nej, det går inte.


Det är ju skrattretande :P Blev positivt överraskad först, när jag trodde att det var 10 plusgrader ute... Men tji fick jag. Inte lika kul om det hade varit över 70 grader inomhus. Då hade jag varit lite...stekt. Typ.

(PS! Ursäkta den dåliga bildkvalitén!)

 


På tal om grader... Kommer inte ihåg om jag har lagt ut den här bilden...men har jag det så får ni väl se den igen då :P

Så himla coolt! Hur ofta händer det att alla siffror är samma, egentligen!?

 


När jag ändå håller på att visa er bilder, så kan ni ju få se mina hemmagjorda äppelchips! Dom var lika goda, om inte godare (!) än de man köper! :)

 

Prova själv?

Det är verkligen busenkelt :) och ett nyttigt snacks.


2 äpplen (ryms på en plåt, beroende på hur stora de är...), valfri sort.

Skiva dessa tunt, jag använde mig av en osthyvel.

Lägg ut på en bakplåtspappersklädd plåt.

Ugn: 100 grader (Celsius, inte Fahrenheit!!!!!!!!!!! Haha.) i 4 timmar.

Om du vill göra två plåtar så går det också bra, sätt då in båda plåtarna i ugnen samtidigt - och låt dem byta plats efter halva tiden, alltså 2 timmar.

Man kan även krydda äpplena om man vill, till exempel med kanel och ingefära - gör då detta innan du sätter in plåtarna i ugnen.


Good luck! ;)

Av Lina - 7 februari 2011 13:23

Men dra åt helvete!

Hade just skrivit ett inlägg, och så råka jag tydligen komma åt nånting så jag kom in till ett annat inlägg, sen funkar det inte att bara trycka på "bakåt-knappen" för att komma tillbaka till det man skrivit, men inte sparat.

SUCK, vad less man blir... Alltid är det nånting som ska jävlas.

Sånt där gör mig sur!

Nu ids jag då inte skriva om allting.


Men jag har iaf träningsvärk som tusan sen snöskottningen igår!
Mest i ryggen, men även lite i underarmarna,

Ändå skönt! :D


Och idag blev det en timme på gymet...


  • Promenad (ute) 20 minuter.
  • Cykel 30 minuter (rekord igeeeen! ;D)
  • Styrka - vader, insida lår, axlar, triceps.
  • Lite stretch.
  • Promenad hem.

Ingen som ville gissa hur många ljus jag hade tänt igår?

Nåja, eran förlust..


Nu blir det en dusch, sen ta det lugnt ett tag innan jag börjar jobba kl 16!

Hej så länge! :)

Ovido - Quiz & Flashcards