Alla inlägg under februari 2011

Av Lina - 25 februari 2011 09:15

Godmorgon!

Jag tog mig en riktigt sovmorgon idag - vaknade av mig själv kl 8!
Jag är hopplös, jag kan verkligen inte sova länge.

Fast det är ju mest positivt, gillar ju inte att sova bort halva dagen.

Men jag var iaf pigg när jag vaknade, hade ju sovit 8 timmar såå :)

Har drömt jättemycket inatt, jättekonstiga drömmar...

Mer än så säger jag inte, haha :P


Så nu har jag hunnit duscha, äta frukost, sminkat mig och borstat tänderna.

Ska fixa håret sen, för det är snöstorm ute och så brukar inte mössan vara så snäll mot frisyren... Jag har alltid mössa på mig numera (förutom när jag går till jobbet på Nyberga), tror jag har blivit klokare med åren :P
Men dock bara -8 grader ute, så idag ska jag ha leggings :D

Ska gå till p & A, för att hämta 850:n som jag ska låna till Luleå idag, och så kanske man får sig en kaffetår ;)


Ska då vara i Luleå iaf till kl 15, syrran är på skolan och ville åka bil hem,

och världens bästa storasyster som man är så säger man ju inte nej ;)
(Får ju gå på stan! Hehe.)

Ska ändå på Storheden och köpa en sak åt p & A, så då kanske det blir en sväng på Myrorna ;)

Ska visa er sen vad jag köpte på Myrorna i Göteborg :)


Nä nu ska jag börja bege mig till Malmis.


Ha en bra dag! :)

Av Lina - 24 februari 2011 21:46

Om ni är uppmärksamma så kan ni se att jag har gjort lite ändringar i menyn till vänster (höll på skriva höger, suck! När ska jag lära mig höger och vänster? ;D),

nu när jag börjat bli lite mer haj på detta med bloggdesign...

HAHA, vem försöker jag lura? Men jag kan väl få låtsas iaf? ;)

Kul när man börjar fatta mer och mer för varje dag :)

Jag pratar alltså om Buzzador-loggan som jag har lagt till i menyn.


Så jag tänkte lägga in en text om Buzzador:

Som Buzzador får du erbjudanden om kampanjer. Om du vill delta och kommer med i kampanjen ska du:

- Själv prova den vara eller tjänst som kampanjen gäller

- Sprida budskapet om produkten/tjänsten genom berätta för dina vänner och diskutera med dem dvs. Buzza.

- Återrapportera genom Blixtrapporter efter alla dina Buzzningar.

- Göra slutrapporten.


När man registrerar sig väljer man inom vilka områden man vill vara med. Sen får man erbjudande om att buzza om en kampanj, men väljer helt själv om man vill göra det eller inte - efter att ha läst vad det handlar om!

Inget tvång alltså.

Det låter väl bra?


Inbjudan från Lina:
Hej! Jag har registrerat mig som buzzador på www.buzzador.com och föreslår att du också gör det!
Som buzzador får du utan kostnad testa nya produkter och tjänster.
Hur länge det dröjer innan du kommer med i din första kampanj kan variera från någon vecka till månader beroende på hur väl du passar in i de kommande kampanjerna.
När det finns möjlighet att komma med i en kampanj så får du besked om det via mail.
Följ den här länken så det framgår att det är jag  som har bjudit in dig (mitt användarnamn som buzzador är thebestisyettocome):
https:/www.buzzador.com/buzzador/index.php?file=u-regstep1⟨=SE&refstr=thebestisyettocome


Om du vill veta mer innan du bestämmer dig kan du följa den här länken:
http://www.buzzador.com?refstr=thebestisyettocome⟨=SE


Hälsningar,
Lina "thebestisyettocome".


.

Jag fick ett erbjudande förra veckan om att vara med i en kampanj, men det var lite dålig tajming på det så jag valde att inte vara med i just den.

Går fler tåg :)
Men det är klart, ju fler kampanjer man är med i desto större chans att man får erbjudande om bättre...


Kul va!? :D


Update.

Alltså jag blir så less! Varför ska det alltid vara nånting som tjorvar!?

Fatta hur många gånger jag har försökt ändra i inlägget för att länkarna ska bli rätt!? Det är bara två av de tre länkarna som funkar, den tredje lever sitt egna jävla liv.

Då kan man säga:

Förbannat!

Men nu funka de - äntligen! :D

Av Lina - 24 februari 2011 19:18

Jaha, nu hade jag tänkt skriva lite om mat igen ;)


Håller på att göra hemmagjord pytt i panna, vet inte om jag orkar äta de idag men om inte annat så har jag mat några dagar framöver ;)
Det blir ganska mycket för en person, hehe...

Tack, du uppfinnare av frysen! :P

Först tog jag 4 potatisar, 2 morötter och en lök (den var grymt STOR!).

Men man kan ju fan inte ha mer lök än potatis och morötter tillsammans!

Så jag tog 3 potatisar till, ser bättre ut nu :P
Sen ska jag lägga i 3 korvar, lite matlagningsgrädde (måste ju använda upp den innan den blir dålig!) och en grönsaksbuljongtärning.

Det blir nog gott :)
Kanske måste ta ett smakprov iaf, hehe.


Det blev ingen powernap förresten, mamma hörde av sig och fråga om jag ville ta en promenad i finvädret, och jag skulle ju ändå ha gått dit sen annars så varför inte :) då fick jag ju gå medan det var ljust ute.

Ok, det var fint väder men det blåste som tusan och bet i huden, så jag var rejält röd om kinderna när jag kom till Marie efter en timmes promenad ;)
Jo, där har jag också hunnit vara några timmar :)
Vi har fikat Ems kladdkake-kakor som hon bakade igår kväll och druckit kaffe (jag och Em, man får till och med koka kaffet själv om man ska ha nåt, snacka dålig service ;) hehe men hon är ursäktad för att hon är gravid, men om drygt 3 månader då är det bara börja koka kaffe åt oss när vi kommer Marie - hör du det! ;D)

Oj, tala om att komma bort från ämnet ;)


Men iaf så har vi sett Burlesque, jag säger bara en sak:
Om ni inte ser den så missar ni verkligen nånting!
Så grymt bra film - rolig, lite romantisk och spännande + en massa musik :)

SÅ SE DEN! Snarast :)


Och så ett låttips!!

   Eva Simons - Silly boy


Nu ska jag göra färdigt maten sen ska jag bara ligga i sängen och kolla playkanalerna resten av kvällen!
S K Ö N T ! :D


Imorgon ska jag till Luleå med min resväska ^^

Och visst börjar det vara dags att jag lägger upp lite bilder här snart?
Börjar vara ett tag sen känner jag :)


Vale, buenas noches! ;)

Av Lina - 24 februari 2011 13:25

Update:


Lönespecifikationen låg i brevlådan ;)

Jag klagar inte...


Och jag har just fått veta att jag får förlängt på Fyrklövern till den 3:e (eller sa hon 4:e?) april. Spela roll, kollade just schemat och jag är ledig den 4:e hur som helst...


Skönt att veta att man garanterat har jobb en månad till iaf!

Trivs rätt bra på fyrklövern ändå :)
Men jag saknar att jobba på Ugglan :(

Så hoppas jag får jobba mer extra där än jag gjort nu i februari.


Åter till tvättstugan.

Dom är ju så himla snabba dom där tvättmaskinerna! :P

Men det är bra, då hinner man typ tvätta 4 maskiner på 1 ½ timme, som jag har gjort nu :)


Det är svårt att sluta skriva :P

Av Lina - 24 februari 2011 12:40

Yes! Jag har träningsvärk idag! :D
Som jag trodde, och mest i ryggen.

Jag plågade den som faan igår, hehe.

Gillar att ha träningsvärk :D


Har jobbat 6.45 - 11.45 idag, nu håller jag på att tvätta och har just betalat månadens räkningar (bra månad ;) = billigt!). Nöjd.

Smart med internetbank också, man kan ju välja datum.

Men nu kom jag just på att jag hade kunnat lägga alla så att dom betalas imorgon, får ju lön då ju (vart är min lönespec btw?!) eftersom den 27 är en söndag denna månad. Men jag gjorde så att alla betalas på måndag...

Ibland tänker man inte så långt, men spela roll - bara de betalas innan förfallodatum så :P


Nä, nu måste jag ner och hänga tvätt!

Sen ska jag tamejfan ta en powernap, trött idag.


Visst var detta ett intressant inlägg? ;)


Har jag tipsat om den här låten förresten?
   SeLest - September

Av Lina - 23 februari 2011 21:33

Bara ett konstaterande:
Mögelost luktar AS!

Och det blir en väldigt konstig smak om man först tar en bit mögelost och sen äter keso och hallon.

Jag ser verkligen fram emot att ha mögelost-as-lukten i näsan hela natten.

Hm.

Tur att det är gott (oftast)! :D


Ett annat intelligent konstaterande:

Äpplen i smördeg - smakar VÄLDIGT mycket smördeg!
Ja det fattar väl alla, men det smakade FÖR mycket.

Eller så var det bara jag som gjorde fel ;)

Men jag tror jag vet hur jag ska göra nästa gång :)


Jag säger som Judit och Judit (älskar de reklamerna btw!   )

- HEJDÅ!

Av Lina - 23 februari 2011 20:19

Nja, det är ingen höjdare att träna efter palt, kände mig himla tung i kroppen...
MEN!
Trots det så nådde jag mitt mål med cyklingen idag!!!!!
Ni kommer väl ihåg? 1 mil på 20 minuter...

Idag cyklade jag 1 mil på 19,57 minuter - YES! :D

Dessutom avslutade jag med cyklingen, hade tränat styrka 50 minuter innan, det ni!

Så nu har jag ett nytt mål - 17 km på 30 minuter, till att börja med ;)


  • Promenad till gymet
  • Rodd 3 minuter
  • 4 styrkeövningar - helkropps
  • Rodd 3 minuter
  • 4 styrkeövningar - helkropps
  • Rodd 3 minuter
  • Cykel 30 minuter
  • Lite stretch
  • Promenad hem

Man kan ju säga att jag är nöjd efter 1 ½ timmes träning :D

Kommer dock att ha träningsvärk som fan imorgon, min rygg är död :P

Men det har jag ju sagt förr, och inte känt av ett dugg...

Den som lever får se helt enkelt ;)


Jag funderar på att göra en variant av äpplen i smördeg,

visst låter det gott!? :)

I will let you know ;)

Av Lina - 23 februari 2011 15:59

Ibland är man rolig :P

Eller ganska ofta faktiskt, hehe.


Står och steker palt och tänkte passa på att logga in och uppdatera lite här,

och genast fick jag nåt att skriva om.

Jag skrev inte bloggplatsen.se först...utan bloggPALTsen.se!

Haha, snacka om att ha palt på hjärnan ;)


Men vad gott det ska bli :D
Fast får se vad kroppen tycker om att träna på palt, det brukar inte vara så lyckat.

Men det skiter jag i för jag blev sugen på palt, tur jag hade kvar i frysen :D

Får väl vänta 2 timmar innan jag far på gymet istället för 1 som jag brukar...


Nu ska jag sätta lite matlagningsgrädde i stekpannan, får se om det blir gott -

har aldrig provat det förut.


Fan vad paltigt det här inlägget blev då ;)

Ovido - Quiz & Flashcards