Alla inlägg den 5 februari 2011

Av Lina - 5 februari 2011 23:51

Det kan väl ingen ha missat?! :)
Jag, Em, Alice, Marie och David har iaf suttit bänkade framför tv:n för att se det ikväll ;) Vi har även firat Em som fyllde år igår :)


Hon fick ett våffeljärn och ett armband av oss (det är sååå Em, detta armband! Tänkte jag direkt jag såg det på Tradera, och tur hade jag ju som vann det :P).

 
Åt middag - strips, grönsaker och vitlöksbröd och självklart fläskfilé (kyckling till Em) som vi stekte på en "stekplatta" eller vad de nu heter. Som att grilla inomhus, underbart gott var det!

Sen efter Melodifestivalen tog vi efterrätten, som Em bjöd på: tårta, fingers och chokladmuffins! Väldigt gott även det, men magen straffar mig redan för det...

Så typiskt :/

Hoppas det är bättre innan vi far till Göteborg, är ju bara en och en halv vecka dit ju! Man får kurera sig :)

Men iaf...


DELTÄVLING LULEÅ 5/2

Le Kid - Oh my God (Vidare till Andra Chansen i Sundsvall)
Danny - In the club (Vidare till final i Globen)
Dilba - Try again
Jenny Silver - Something in your eyes
Jonas Matsson - On my own
Rasmus Viberg - Social butterfly
Swingfly - Me and my drum (Vidare till final i Globen)
Pernilla Andersson - Desperados (Vidare till Andra Chansen i Sundsvall)


Det kom väl inte som en alltför stor överraskning att Danny gick vidare, och han hade ju dessutom flest röster. Jag hejade på honom iaf.

Och Swingfly förtjänade också en plats i finalen, grymt skön låt!
Jag, och säkert mååånga andra, funderade nog vem han den där killen var, han som sjöng med Swingfly. Lyckades snappa upp på svt:s hemsida att det var ju Christoffer Hiding, han den där soulkillen som var med i Idol 2007!

En annan sak som jag tänkte på är hur sjukt lik den killen är Tom Welling!


Kom inte och säg att de inte är lika! Seriöst! :O ok, Tom Welling är väl något snyggare men ;P

       


Annars är jag grymt besviken på Sverige, alltså seriöst hur tänker folk!?

Skicka Pernilla Andersson till andra chansen, framför typ Dilba och så gillade jag faktiskt Jonas Matsson också.

Le Kid var iaf helt ok, men ingen favorit.

SUCK säger jag bara! Men man får ju inte alltid som man vill...

Fast egentligen bryr jag mig bara om att Brolle går vidare till final :D
Längtar redan till nästa lördag!




Jag jobbar till 20.30 då, men jag hinner iaf se Brolle (han är först ut i Göteborg) och nån fler, sen kan jag se resten på svtplay hemma :D Gillar playkanalerna!


När Melodifestivalen var slut började filmen Freaky Friday, så vi slötittade lite på den. Den är ju gode bra ändå, fint budskap om man tänker efter..

Och i slutet av den filmen spelades en låt som jag kände igen som fan, som jag lyssnade på förut!
Och nu kom jag på vad den hette :D

Forty Foot Echo - Brand New Day


Började även tänka på en annan grupp som jag inte lyssnat på på ett tag:

Dashboard Confessional. Lyssna på låten Stolen. Skön!

Av Lina - 5 februari 2011 09:15

Godmorgon!
Nu är jag på jobbet, har en kort extratur på Solbacken idag, 8-12 - lagom länge :)
Jag ska ju ta det lugnt och inte ta på mig en massa jobb och annat att göra.

Men lite... :P


Men nu; lite bilder från i torsdags, som jag lovade tidigare:


Vad var det jag sa!!!! Jag är hopplös ;D PS! Visst har jag grymt fult golv!?

 


Palten på kokning och fläsk till keso- och kokospannkakan! ;)

 


                               Keso- och kokospannkaka i tre steg ;)

        


Så här kan man ju också förvara aromat...om man är förvirrad när man kommer hem från affären och ska packa upp varorna :P Om vi säger så här...när aromaten hade legat i kylen e   tt tag hade den inte "krydd-konstistens". Men det gick bra ändå :D For the record: jag brukar inte ha sylt hemma..men det går inte att äta palt utan lingonsylt, aromat och bregott! :D

 


Det var maten det!


Tänkte även visa mina nya påslakan, som jag köpte på IKEA.

Snälla någon, svara på detta: Varför är det inga hål upptill så det är lättare att sätta i täcket? Det ska vara komplicerat :P Tur att dom var fina - och billiga!! :)

 

-


(Tidsinställt inlägg.)


Ovido - Quiz & Flashcards