Alla inlägg under juni 2011

Av Lina - 24 juni 2011 10:38

Vad ska alla göra denna midsommarhelg?

Äta?

Umgås?

Dansa runt midsommarstång?

Lägga blommor under kudden?


Berätta!


 


Ni vet ju vars ni hittar mig iaf, på Ugglan :)

Det gör mig ingenting att jag jobbar hela midsommar,

det är värre att jobba jul, men det går det också :P

Kan hända att det blir lite dåligt med uppdatering,

men ni har väl ändå inte tid att sitta och läsa ;)



Glad midsommar!
(Säger man så, ens? ;P)

Av Lina - 23 juni 2011 20:45

Vilken bra kombination! ;)
Men det visste ni nog redan, hehe...


Bilder från gårdagens bak-il,

klockan elva på kvällen.



Jag kom för det första fram till att jag måste köpa nytt ströbröd, haha!

Seriöst, 2 år gammalt? Men såna torrvaror blir ju som inte dåliga såå...

 

Hallonen och rabarberna är i!

 

Smuldegen ovanpå - bara in i ugnen nu!

 

Färdig smulpaj - mums!

 


Jo, den var faktiskt god!

Jag tog nämligen en bit igår kväll,

när den var alldeles nybakad.

Till det - ett glas mjölk!

Gode oslagbart ;)


Undrar om nån gissade rätt förresten...? ;)



(Tidsinställt inlägg.)

Av Lina - 23 juni 2011 18:15

Igår, medans vi väntade på att sushiriset skulle svälla och allting så bläddrade vi igenom en massa tatueringtidningar (Em samlar) för inspiration till höstens gaddning.

Så jag har nu typ 4 olika mönster, på 4 olika ställen,

som jag skulle kunna tänka mig att göra!

Måste välja kanske 2 (dom flesta är rätt små) som jag vill göra i år, och så får jag ta resten sen... = svååååååårt!

Men dock kul :D


En till rolig sak: i lördags gjorde jag ju en beställning hos Nelly,

och igår kväll när jag kom hem från Em så hade den landat i min brevlåda! :D

Självklart var jag tvungen att prova direkt,

ni får dock bara se bild på jumpsuiten ;P


 


(Tidsinställt inlägg.)

Av Lina - 23 juni 2011 12:45

Jag och Em hade en vad man skulle kunna kalla sushi- och tatueringsfunderarkväll igår :P

När Em hade slutat jobba for vi och handlade allt man kan tänkas behöva till sushi, sen for vi hem till henne och började förbereda.

Bestämde oss att för en gångs skull prova med äkta sushiris,

och då krävs det lite mer förberedelse och tid innan man får börja rulla,

om man säger så ;P


Men här är maten iaf! Min tallrik :)

 


Och Ems tallrik. Det märks ju vem av oss som är mer konstnärlig... ;P


Men slutresultatet blev himla bra,

det ser inte bara bra ut,

det smakade bra också! ;)



Em tog fler bilder på maten med sin kamera,

så hon lär ju lägga upp på sin blogg.

Om inte annat så måste hon göra det nu när jag har länkat! ;)



(Tidsinställt inlägg.)

Av Lina - 23 juni 2011 10:17

...kommer det "mycket" bilder och lite text från gårdagen :P


Tänkte bara börja med att säga att jag snart har min egna Mary Kay-hemsida,

beställde en sådan igår - spännande! :)

Körde på enkel sminkning och lite rockabilly-stil på håret igår - vad tycks? :)

     



Gårdagen annars då,

jag gjorde bort och fixade en massa saker,

hälsade på mamma och fick flera kilo rabarber (som sagt)

och fick till och med säga hej till Pelle,

annars brukar han bara springa iväg så fort han ser mig :P


 


Kommer fler bilder i andra inlägg framöver idag,

jobbigt om det blir för långa inlägg.

Jag har lärt mig! ;)



Usch vad man får lite gjort när man fastnar vid datorn...

Nu ska jag ut i finvädret och sen ska jag på gymet (det var ju ett bra tag sen :/)!

Jobb idag 16-21 men jag har haft 3 sköna lediga dagar,

trots att det har regnat mest hela tiden.


Ha dee! :)

Av Lina - 23 juni 2011 08:15

Vad tror ni,

smakade jag av den nybakta hallon- och rabarberpajen igår,

eller lyckades jag motstå frestelsen?

Svarar du rätt får du komma och fika ;)
Haha.


Klura på den ni, jag ligger förhoppningsvis och sover än! ;P


(Tidsinställt inlägg.)

Av Lina - 22 juni 2011 22:44

Jag fick just ett il så jag bakar hallon- och rabarberpaj just nu ;)
Fick flera kilo rabarber av mamma idag - taaaack!!

Och så älskar jag hallon,

tror det blir en bra kombination! ;)


Bloggar mer imorgon,

då kommer det en massa bilder och lite text på vad jag har gjort idag!


Ha dee!


Av Lina - 22 juni 2011 12:45

Igår skrev jag ett inlägg om en tjej som sjunger och en kille som spelar gitarr,

kommer ni ihåg?


Lotta har skickat en kommentar om att det är Miranda och William - helt rätt!

Tack för det :)
Dom är verkligen duktiga, lyssna själva!





Imponerande!


(Upd: Funkade visst inte först? Men nu ska det funka iaf :D)

(Tidsinställt inlägg.)

Ovido - Quiz & Flashcards