Alla inlägg den 6 juni 2011

Av Lina - 6 juni 2011 16:00

I fredags när jag var hos Marie och David spelades en låt i en reklam,

och sen dess har jag funderat på den jäkla låten!

Dom visslar i den,

och först trodde jag att det var en svensk låt.

Visste jag att jag hade hört den förr,

men kunde inte placera den.

Sånt är så sjuuuukt irriterande!

Så tack J för att du visste vilken jag menade, och spelade den i bilen igår! ;)


  Edward Sharpe & The Magnetic Zeros - Home

Ah, home, let me come home

Home is whenever I'm with you

Ah, home, let me come home

Home is wherever I'm with you


.

En annan låt från igår...


  Nickelback - Never gonna be alone

Time, is going by, so much faster than I,
And I'm starting to regret not spending all of it with you.
Now I'm, wondering why, I've kept this bottled inside,
So I'm starting to regret not telling all of it to you.
So if I haven't yet, I've gotta let you know...



Jo men igår var ju en rätt så trevlig dag måste jag säga,

skönt att slippa åka buss från Piteå och

kul med sällskap till Big Brother-finalen! ;)

Men idag känns det lite...tomt. På nåt sätt.



(Tidsinställt inlägg.)

Av Lina - 6 juni 2011 12:45

Jo farmor fyllde ju som sagt år igår,

blev hämtad av pappa kring kvart i tolv.

Och så bar det iväg till Piteå.

Vi for först och lämnade av tårtan hemma hos farmor,

och så åkte vi till Golden Dragon där hon skulle bjuda 11 personer på lunch.

Undrar om jag nånsin kommer bjuda alla på lunch när jag fyller år...

Då är det ju jag som ska bli bjuden ju! ;)


Vi var lite tidiga,

de hade inte ens öppnat när vi kom dit ju!
Men kl ett fick vi komma in iaf :P


Tog kort på min förrätt, räkcocktail, men sen glömde jag ta kort på huvudrätten - Golden Special Oxfilé med 3 såser. Nåt sånt hette det iaf.

Men ni kan ju få se räkcocktailen iaf... Grymt god! Och köttet var helt okej, men inte mer.

 


Dagen till ära hade hon klätt upp sig,

lilla farmor :)

Men där i slutet, när vi var på väg hem,

tyckte hon nog att hon hade varit finklädd nog länge,

då ville hon byta till jeans och t-shirt,

som hon är van att ha, som är mer bekvämt.

Hon är cool! :P



Sen bestämde jag mig för att stanna i Piteå några timmar till,

och ta en buss hem senare på kvällen.

Gick omkring lite, satt i solen, surrade med Sandra i telefon över en timme,

och till sist kom J till Badhusparken, där jag satt vid kanalen och höll på att blåsa bort, haha. Fint väder annars, hade nog varit grymt skönt om det inte hade blåst.


       

Fint va :)


(Tidsinställt inlägg.)

Av Lina - 6 juni 2011 09:52

Vad brukar man göra på Nationaldagen egentligen?

Okej, det är en röd dag och de flesta är lediga,

men det är väl ungefär det viktigaste för alla svenskar? :P

Det och att man har en anledning att äta tårta, eller?

Ja, jag och alla andra som jobbar inom vården är självklart inte lediga bara för att det är en röd dag, så för oss spelar det ju inte så stor roll.

Tänk om det skulle vara lika stort här som det är i Norge,

det hade varit coolt!

Firar ni Nationaldagen, och i så fall hur?


Den 6 juni är väl Sveriges Nationaldag för att Gustav Vasa valdes till kung just detta datum för herregud många år sen, 1523.

Men är det religiöst också?
Läste nånstans att det är en viktig dag för kristna?
Okeeeeej...


Nåja, man får väl ta och flytta till Norge om man vill fira på riktigt :P
Annars är jag gode nöjd med hur det är,

tror aldrig vi har firat den här dagen speciellt mycket....

Men nog hade det ju varit kul att fira sitt land lite extra en dag som denna.

Man måste ju visa att man är stolt över sitt land,

om man nu är det :P

Och om man tillåts vara det utan att bli kallad för...saker.
Ni vet vad jag menar.

Men there's a big difference.


Det här inlägget var ju kanske inte så intressant,

men jag skriver ju som sagt om vad jag gör, tycker, tänker och känner
(fast ibland måste man vara lite försiktig med det sistnämnda,

folk är så nyfikna.). Hehe.


Men hej då, nu ska jag äta frukost, Nationaldagen till ära ;D
Eller nåt.


Upd: Jo fan, Simon vann ju Big Brother igår!
GILLA, GILLA, GILLA! :)

Ovido - Quiz & Flashcards