Alla inlägg den 16 juni 2011

Av Lina - 16 juni 2011 22:29


Behöver jag skriva nåt mer...? :P

Av Lina - 16 juni 2011 21:15

Många inlägg nu ikväll,

men jag har ju lite att ta igen,

eller hur? ;)


Hade fått en kallelse om att lämna blod så igår innan jobbet lämnade jag 4,5 dl :)

Det känns som bra,

speciellt när man vet att behovet är stort!

Hade gryyyyyyymt bra blodvärde också,

hon som kollade det blev till och med imponerad! :)


 

Numera får man "bara" välja mellan en värdekupong på 50 kr eller ett kuvert med 2 trisslotter. Jag väljer alltid trisslotter, då har man ju chans att vinna mycket mer än 50 kr ;) eller så vinner man ingenting alls, vilket ju är det vanligaste...


   

Men jag kan ärligt säga att jag skulle lugnt ha lämnat blod även om jag inte hade fått nåt tillbaka :)
Jag skulle faktiskt vilja lämna oftare än de 2-3 gånger per år jag blir kallad,
vet att det ska gå men har inte tagit mig tid att kolla upp när var och hur.
Ska kolla upp det! :)

Är du inte blodgivare än?
Vad väntar du på?
Imorgon kanske det är du eller någon i din närhet som råkar ut för något som kräver blodtransfusion, då är det bra att det finns givmilda människor.
Man kan faktiskt rädda liv,
läs t. ex den här artikeln: http://geblod.nu/general.aspx?PageId=2754

Så, då har jag gjort lite "reklam" för det också.
Jag känner mig som en bra människa ;)

(Tidsinställt inlägg.)

Av Lina - 16 juni 2011 18:12

Hej :P

I tisdags var ju jag och Em i Luleå...

Vi kom oss inte från byn förrän typ halv ett,

jag kom bland annat på att jag var tvungen att hämta ut medicin på Apoteket...

Och det skulle ju självklart halva byn göra samtidigt som jag,

så det tog ju ett bra tag.

När jag stod och väntade på att det skulle bli min tur kom det in en reporter från TV4 och skulle filma, så har ni sett/ser mig på Nyheterna kan ni ju säga till! :P


Men till sist kom vi oss iväg iaf,

och det var egentligen gode bra att vi inte for tidigare för då hade vi nog varit gode less...

Gick på stan mellan typ halv två och halv sex,

med en kaffepaus på Roasters däremellan.

Sen åt vi självklart middag på...gissa en gång...jaaaaaaa Dagobert! ;P
Vi är gode insnöade på det känns det som ;)


När vi hade ätit klart var vi tvungna att parkera om bilen,

smarta som vi är så hade vi parkerat i ett garage så det inte skulle vara 50 grader i bilen sen :)
Men kl sex på kvällen var det ju gode lagom temperatur ute,

så då fick bilen stå ute resten av kvällen...

Vi mötte upp Esko vid parkeringen nedanför Strand och så gick vi till Roasters en gång till ;)
Satt där ett par timmar och tog det lugnt,

sen väntade vi ut Momo ett tag och for till sist och träffade honom vid Ica Kvantum.

Sen bar det iväg hemåt igen, och då tog jag kort ;)


 


Har ingen bild på allt jag köpte i stan,

men det blev mest små nödvändiga grejor :)

Tog förresten den här bilden inne på Akademibokhandeln,

visst är hon snygg!? ;P


 


:)

Av Lina - 16 juni 2011 17:06

 


.

Måste ner i tvättstugan nu, sen käka middag...

Men bloggar mer snart! ;)

Ovido - Quiz & Flashcards