Alla inlägg under april 2011

Av Lina - 23 april 2011 08:21

Haha, skrev "trosdag" först :P


Tänkte bara berätta vad jag har haft för mig när jag inte har bloggat...

I torsdags jobbade jag 5+8 timmar, var ledig 75 minuter mellan det och då passade jag på att ta en liten powernap.

Men jag var ändå död när jag kom hem kring nio,

somnade innan klockan hade slagit tio kan jag ju säga.

Skönt! :)

Så det var den dagen, inte så intressant.

Blev dock lite irriterad när jag kom hem och såg att min beställning från Mary Kay hade kommit, och de (Posten) hade lämnat paketet utanför min dörr!
Får de verkligen göra så?
Vem som helst hade ju kunnat sno det!

Det kan ju ha legat där i flera timmar innan jag kom hem ju!

Förra gången de skulle leverera var jag inte heller hemma,

men då hade jag en avi i brevlådan så jag fick hämta det på Ica.

Himla dåligt tycker jag, kul om jag hade fått produkter för flera tusen stulna bara för att ett pucko inte ids bära paketet ner för trappan igen!?
Typ.


Igår jobbade jag på Svalan 7.30-16.00

Hem och fixa sig och sen möta upp Sandra :)
For förbi Vanessa en sväng,

hon var inte så intresserad av oss men hon fick då lite stimulans iaf :)

Sen gick vi till Marie, som just hade startat grillen när vi kom.

Hon och Sandra åt fläskfilé och jag åt kyckling.

Där och då bestämde jag mig för att aldrig mer grilla kyckling ;)
Den blev ju inte torr eller nåt, det var jättegott.

Men det är ungefär 1000 gånger godare att äta grillat kött!
Så nu vet vi det.

Efter maten landade vi i soffan, slötittade på TV och när klockan blev 22 såg vi självklart Big Brother!

Då hade även Em anlänt, med sin rom och cola :P

Smakade en klunk,

och jag tror att jag håller mig till vin faktiskt.

Var väl inte direkt äckligt men...

Inget för mig :P

Var hemma ganska precis vid midnatt inatt,

somnade rätt fort.


Och i morse vaknade jag kvart över sju.

Skickade ett sms till pappsen kring halv åtta om att cykla till stugan :P

Pappa undrade vad jag gjorde vaken så tidigt och jag skyller nog på att jag börjar bli gammal...

Så nu ska jag till Malmis och dricka lite kaffe,

sen ska jag förbi katten, handla och lite annat nödvändigt :)

Vad tycker ni förresten om det nya som blir med Spotify? ^^

Jag har inte riktigt bestämt mig vad jag tycker än, men det lutar mer mot tummen ner-hållet...


Ha en bra påskafton! :)

Av Lina - 23 april 2011 08:15

Blev en, ganska ofrivillig, bloggpaus.

Men nu är jag uppe med tuppen (hehe),

har just ätit frukost och är sugen på att ge mig ut på en cykeltur!

Har inte tränat nåt sen i onsdags,

har fasen inte haft tid plus att jag börjat få lite smärta på baksidan av vänster knä igen, det har varit bra i 1-2 veckor...


Men i alla fall.

Torsdagens steg: 13058.

Fredagens steg: 20542.


Hoppas ni har en bra påsk med mycket mat och godsaker! ;)
Men glöm inte att träna lite också, hehe.

Av Lina - 20 april 2011 22:06

11413 steg är dagens resultat :)

Jag måste nog börja ta det lite lungt, annars går jag ju i mål så snabbt :P
Då har jag ju ingenting att sikta emot.

På 16 dagar har jag kommit 212,8 km av 387, är snart i Lidköping.

Najs.

Det är en himla bra morot att ha stegräknaren på sig,

om man har ett mål att sträva efter :)


Har haft en lugn och behaglig kväll på jobbet,

imorgon väntar ett 13 timmars pass.

Först 6.45-11.45 på Fyrklövern och sen 13.00-21.00 på Svalan.

Så nu är det bara att sova medans man kan :P


Av Lina - 20 april 2011 14:30

Det ÄR en bättre dag idag!
Mycket bättre :D
Har ringt och pratat med två viktiga personer,

och då kom det fram att de inte har fått in nån ansökan om sommarjobb från mig,

och därför trodde de att jag skulle/ville vara på Fyrklövern över sommaren också.

Men nu är jag garanterad jobb på Solbacken och/eller Svalan hela sommaren! :D

Konstigt dock att de inte har fått in min ansökan,

men det löste sig ju ändå till slut.

Var inte på topp igår,

man tycker ju att man kan få bestämma nånting även som vikarie.

Men nu ska jag ju få vara där jag önskat så :)

Då var det orosmolnet undanröjt.


Idag har jag hälsat på mormor och morfar,

de fick prova Satin Hands från MK :)
Vet inte om jag lyckades övertyga dem om nånting,

men det kostar ju ingenting att prova ;)


Har även hunnit vara på Systemet och köpt lite vin till på fredag,

då väntar festligheter med mina brudar! :)

När jag hade handlat färdigt där och stod utanför och skulle låsa upp min cykel,

kom det fram en gubbe och frågade om jag hade problem, sneglade lite oroväckande på vindunken.

Jag bara "Eh, nej?"

Undrar vad han ville egentligen.

Haha, mysko.


Syrran ringde just, jag ska vara lite kattvakt i helgen när dom ska till fjälls.

Blir att ladda upp med allergitabletter då,

men det är nog ingen större fara eftersom jag inte kommer ha katten hemma hos mig.

Mysigt! :P


Börjar jobba om 45 minuter så ska ta det lite lugnt innan dess.

Ha de! :)

Av Lina - 19 april 2011 22:32

Usch vad en enda mening kan förstöra en hel dag.

"...du är inte med på listan..." :(
Känner mig inte så sugen på att blogga faktiskt.


Tänkte bara säga att jag har fått ihop 23045 steg idag.

Grattis till mig.

Vem bryr sig egentligen!? :S


Hoppas det blir en bättre dag imorgon.

Av Lina - 19 april 2011 15:13

Passar på att blogga lite, har rast nu men ska snart tillbaka och jobba kväll på 2ab...


Tränade på förmiddagen idag,

överkroppsstyrka och avslutade med 15 minuter på cykeln :)

50 minuter sammanlagt, bra med steg! ;)

Undrar hur många gånger jag har skrivit ordet "steg" de senaste 2 veckorna.

Haha.


Är lite besviken just nu, kommer mest troligt inte att få jobba på Ugglan i sommar.

Man undrar ju om Bemannings gör det för att jävlas eller vad dom håller på med...

Vad är det för idé att önska vars man vill vara om dom ändå bara gör tvärtemot?

Men men det är väl bara vänta och se,

sista ordet kanske inte är sagt än...

Av Lina - 18 april 2011 22:15

Idag fick jag äntligen cykla lite! :D
Men inte utomhus tyvärr, då den här förbaskade blåsten aldrig verkar ge sig.

Blev 45 minuter på gym-cykel + 2 ryggövningar så en timmes träning sammanlagt!

Känns i ryggen att det har varit tungt på jobbet i helgen,

men det blir nästan genast bättre med träning och stretch! :)

Skönt.


Dagens stegresultat: 28546.

Gode nöjd! ;)

Jo jag ligger i sängen nu, har inte tänkt ta nå mer steg idag...


(Tidsinställt inlägg.)

Av Lina - 18 april 2011 21:37

Jag gillar att Café Storgatan har långöppet måndagar, onsdagar och fredagar.

Känner på mig att några kvällar framöver kommer att spenderas där,

det är ju så mysigt!

Bara sitta med folk man känner och surra över en kaffe eller nåt annat gott :)


Måndagsmötet med Mary Kay spenderades på ovan nämnda plats ikväll.

Mycket trevligt :)

Och jag tog förstås min nya favorit - Chai Espresso (tror den heter så) med mango.

Tror jag har skrivit om det förut ;)

Har ni inte provat än?
Vad väntar ni på!? :P


Nu väntar två dagars sovmorgon,

det ser jag fram emot!

Att börja tidigt 3 dagar i rad, när man inte är van det, är inte det man helst gör.

Speciellt inte en helg :P

Men man får ju ut mycket av dagen iaf,

och jag har märkt att jag får ihop mer steg om jag jobbar dag än om jag jobbar kväll. Inte så konstigt kanske.


Nu ska jag äta lite keso + yoghurt och banan och kolla play :)

Ovido - Quiz & Flashcards