Alla inlägg den 14 april 2011

Av Lina - 14 april 2011 19:28

Eh, en liten fundering bara...

tappa.se så finns det ju en massa aktiviteter som man kan omvandla till steg, bland annat cykling i olika former och styrketräning bla, bla, bla...

Det finns även - låt mig räkna - 13 stycken Wii-aktiviteter som man kan omvandla till steg.


Idag när jag var på gymet, kom nyss hem därifrån btw, så körde jag intervaller på roddmaskin - varvat med styrketräning (= 45 minuter :D).

Tror ni att aktiviteten Roddmaskin finns på tappa.se?
Nä, det finns bara Rodd - vattensport (om jag inte är jätteblind).

Hur ska jag veta att roddmaskin ger lika mycket som att ro i vatten?
Beror ju också på vilket motstånd man har men...


Alltså. Det gör ju inget att jag måste skriva på vanlig rodd,

men det stör mig lite att det finns så många Wii-aktiviteter,

men inte ens vanlig rodd och roddmaskin ;)

Vilket bevisar vilken "fantasivärld" vi (läs: många) lever i.


Varför gå på gymet när du kan spela TV-spel liksom!?

Visst, det är jättebra att det har utvecklats TV-spel där man rör på nånting mer än tummarna (det var det enda som fanns när jag var liten ;) Mario Bros - nostalgi!) men det är ju nästan sjukt att folk betalar flera tusen för det,

lika mycket som ett gymkort kostar per år!

Kul att sitta hemma när man kan träffa folk och vara social samtidigt som man tränar?

Nåja, alla gör ju som de själva vill..


Kan nog skriva en hel del mer om detta men jag ger mig nu för jag måste äta! ;)

Av Lina - 14 april 2011 12:30

Är det inte så man brukar säga? :)


Nu kanske ni undrar vars jag har varit idag?

 


Tog en sväng förbi Perla del Sol bara ;)

Så härligt!

Ovido - Quiz & Flashcards