Alla inlägg den 23 april 2011

Av Lina - 23 april 2011 17:33

Jag cyklade till Teuger idag! :)
Nästan tur att jag inte var helt hundra på hur vägen skulle vara,

alltså nerförsbackar, uppförsbackar och raksträckor med mera.

Det var MÅNGA sega uppförsbackar kan jag ju säga.

Men jag klev inte av cykeln en enda gång,

förutom sista backen på lervägen nära stugan...

Det lönar sig att vara envis!


Man märker verkligen hur mycket som sitter i hjärnan,

det är grymt svårt att klara främst uppförsbackar om man har inställningen att man inte kommer klara det.

Så dagens träningspass var nästan lika mycket mentalt som fysiskt!

Jag har bevisat för mig själv att jag kan om jag vill,

jag är seg och tjurskallig :P

I vissa fall bra, i andra dåligt.

Men oftast bra, hehe.


Stannade i Teuger i ca 4 timmar, har ätit, solat och mått väl.

Tagit en liten promenad med p & A :)
Sen fick jag skjuts hem,

hade funderat på att cykla men är grymt trött främst i huvudet faktiskt så jag tyckte det fick räcka med 2,3 mil idag ;)

Vet dock inte exakt sträcka och tid osv, eftersom min hastighetsmätare bestämde sig för att börja räkna först i Kanis ^^


Nu har jag duschat, ska fixa håret och sminka mig lite, äta middag och sen fara och se hur Vanessa har det :)


Ikväll när Em har slutat blir det nog fara förbi och säga hej till Mattias en sväng.


Ps. Lokas nya smak Vattenmelon (med citron) rekommenderas starkt! :)

Av Lina - 23 april 2011 08:21

Haha, skrev "trosdag" först :P


Tänkte bara berätta vad jag har haft för mig när jag inte har bloggat...

I torsdags jobbade jag 5+8 timmar, var ledig 75 minuter mellan det och då passade jag på att ta en liten powernap.

Men jag var ändå död när jag kom hem kring nio,

somnade innan klockan hade slagit tio kan jag ju säga.

Skönt! :)

Så det var den dagen, inte så intressant.

Blev dock lite irriterad när jag kom hem och såg att min beställning från Mary Kay hade kommit, och de (Posten) hade lämnat paketet utanför min dörr!
Får de verkligen göra så?
Vem som helst hade ju kunnat sno det!

Det kan ju ha legat där i flera timmar innan jag kom hem ju!

Förra gången de skulle leverera var jag inte heller hemma,

men då hade jag en avi i brevlådan så jag fick hämta det på Ica.

Himla dåligt tycker jag, kul om jag hade fått produkter för flera tusen stulna bara för att ett pucko inte ids bära paketet ner för trappan igen!?
Typ.


Igår jobbade jag på Svalan 7.30-16.00

Hem och fixa sig och sen möta upp Sandra :)
For förbi Vanessa en sväng,

hon var inte så intresserad av oss men hon fick då lite stimulans iaf :)

Sen gick vi till Marie, som just hade startat grillen när vi kom.

Hon och Sandra åt fläskfilé och jag åt kyckling.

Där och då bestämde jag mig för att aldrig mer grilla kyckling ;)
Den blev ju inte torr eller nåt, det var jättegott.

Men det är ungefär 1000 gånger godare att äta grillat kött!
Så nu vet vi det.

Efter maten landade vi i soffan, slötittade på TV och när klockan blev 22 såg vi självklart Big Brother!

Då hade även Em anlänt, med sin rom och cola :P

Smakade en klunk,

och jag tror att jag håller mig till vin faktiskt.

Var väl inte direkt äckligt men...

Inget för mig :P

Var hemma ganska precis vid midnatt inatt,

somnade rätt fort.


Och i morse vaknade jag kvart över sju.

Skickade ett sms till pappsen kring halv åtta om att cykla till stugan :P

Pappa undrade vad jag gjorde vaken så tidigt och jag skyller nog på att jag börjar bli gammal...

Så nu ska jag till Malmis och dricka lite kaffe,

sen ska jag förbi katten, handla och lite annat nödvändigt :)

Vad tycker ni förresten om det nya som blir med Spotify? ^^

Jag har inte riktigt bestämt mig vad jag tycker än, men det lutar mer mot tummen ner-hållet...


Ha en bra påskafton! :)

Av Lina - 23 april 2011 08:15

Blev en, ganska ofrivillig, bloggpaus.

Men nu är jag uppe med tuppen (hehe),

har just ätit frukost och är sugen på att ge mig ut på en cykeltur!

Har inte tränat nåt sen i onsdags,

har fasen inte haft tid plus att jag börjat få lite smärta på baksidan av vänster knä igen, det har varit bra i 1-2 veckor...


Men i alla fall.

Torsdagens steg: 13058.

Fredagens steg: 20542.


Hoppas ni har en bra påsk med mycket mat och godsaker! ;)
Men glöm inte att träna lite också, hehe.

Ovido - Quiz & Flashcards