Alla inlägg under mars 2011

Av Lina - 6 mars 2011 08:46

Jag har varit riktigt dålig på att blogga den här veckan.

Och jag känner på mig att ju mer vi går mot vår och sommar, ju sämre kommer det bli ;) är ju så mycket annat man vill och ska göra.

Men jag ska försöka hålla (minst) ett inlägg per dag iaf :P

Nu sitter jag med en kaffekopp i handen, har tänt doftljus och ser Vasaloppet live på internet :)
Inte så värst intressant just nu - de har ju bara åkt knappt en timme, så då passar jag på att blogga lite :)


I fredags var jag förbi mormor och morfar, som sagt. Och fick en bit älgkött! :D
Så det fick David grilla åt mig igår :P

Han tyckte att jag hade hett lite väl mycket marinad (men vad vet jag!? Är inte ofta jag har behövt marinera och sånt själv, och vissa gånger jag har gjort egen marinad såå :P). Hehe, men det blev då grymt gott iaf!

Blev över så jag har lunch idag också ;)


Hm, mer då?

Nä, kommer inte på nåt mer nu :P


Sen kommer ett inlägg om Mello.

Av Lina - 4 mars 2011 09:56

God förmiddag!

Jag har varit vaken ett tag (sen halv åtta    ) så de känns fel att säga godmorgon ;) jag fattar inte vad som har hänt med mig :P

Men det är då inget negativt att vakna så tidigt, och vara pigg!

Så pigg man nu är med ett ton snor i hjärnan... Blä.


Men iaf...

Jag kände att det var längesen jag använde min "rosa" ;)
Så jag gjorde morots-, äppel-, och citronjuice i morse :D


                                Steg för steg ;)

     


Och så var jag sugen på varm choklad (ditt fel, Em! :P) så då var jag tvungen att göra det också :D och två smörgåsar på det.

Perfekt start på morgonen ;)

Det blev lite varm choklad över, plus fruktköttet av morötterna, äpplena och citronen och jag gillar ju som inte att slänga bort mat.

Så nu har jag en sockerkaka á la Lina i ugnen, bara ett grundrecept på sockerkaka, sen är det bara tillsätta chokladen och fruktköttet ;)
Nu återstår det att se om det blir en lyckad improvisation, oftast blir det ju det :)

Det luktar då förjävla gott iaf! :D


Fick sms av Bemannings kring 8.

Blir jobb ikväll också, en 16-21 på Pärlugglan :)
Ska bli kul, var ett tag sen jag var där.


När kakan är klar ska jag ta en promenad, tänkte fjäska lite för mormor och morfar ifall dom har nå älgkött till övers ;)
Imorgon ska vi ju grilla hos David och Marie.

Hehe.

Och så ska jag handla.


Nu måste jag snyta mig :P
Hej så länge.

Av Lina - 3 mars 2011 22:27

Nä, var tvungen att köra trackID från mobilen, men det gick ju inte heller...

Till slut fick jag hjälp av gamla hederliga google! :)

Hade inte kunnat sova innan jag kollat upp låten.

Hehe.


Så här är den!

   Håkan Hellström - Gårdakvarnar och skit


Den andra låten är inte ens hälften så bra som den här!

Trots att han sjunger falskt som faaaaaan.


Han har ändå nåt speciellt, den där Håkan.

Av Lina - 3 mars 2011 22:11

Jäkla internet, det laggar som faaan!
Då har jag iaf en bra ursäkt till att inte ladda upp nå bilder idag ;)

Men jag tänkte faktiskt bjuda på två snygga bilder från tidigare idag, haha.


Städoutfit och dammvippan i högsta hugg! ;) Jag borde verkligen göra nåt åt den där spegeln förresten, den är kvar från nån tidigare hyresgäst. Grymt ful och sliten. Men är rädd att jag förstör hela garderobsdörren om jag försöker ta bort den. Tufft läge :P

  


Visst är den fin? ;) jag gömmer mig därbakom... Haha.

   


Jag är rädd att det kommer spåra ur totalt om jag inte lägger mig ner och sover nu ;) men jag är på ett roligt humör :D

Det blåser inte lika mycket nu, kanske blir en bättre natt :)


Har just sett Sveriges mästerkock förresten, shit vilken bra låt de hade där i slutet, tur att det går fort att kolla upp vilken låt de är ;)

   Håkan Hellström - Så länge du är med mig


Fast...nu när jag lyssnar på ovan nämnd låt igen så börjar jag tvivla på att det verkligen var den där låten...

Den lät inte riktigt som den, fel text osv.

Alltså kan man ju lätt dra slutsatsen att det inte är den låten.

FAN.

Men det är då Håkan H iaf ;)

Imorgon kanske ni får veta vilken låt det egentligen var.

Sov gott! ;)

Av Lina - 3 mars 2011 19:02

Fatta gott det luktar hos mig nu :D
Både på grund av städningen, men främst från doftljusen!
Bambu - vilken underbart fräsch doft! ;)

Det var ett lyckat val.


Men alltså, jag är hopplös.

När jag städar, så kan jag se nå grejor som kanske ligger på fel plats i mina ögon ;) - då måste jag plocka ihop dom innan jag kan fortsätta.

Sen kan jag städa lite till, men sen komma på nånting helt annat, som jag har tänkt göra länge men som inte har blivit av. Då tänker jag att när jag lika är i farten så kan jag ju göra det också ;)

Jag kan till exempel mitt i dammsugningen komma på att jag ska torka ur och göra ordning i skafferiet. Eller kylen. Eller nåt annat. Eller alltihop :P

Det kan med andra ord ta några timmar att städa färdigt, men mycket annat blir ju också gjort :P


Så nu har jag, bland annat, dammtorkat och dammsugit. Och ätit middag (under tiden såg jag ett avsnitt av Big Brother, och jag har inga övriga kommentarer) :P


Nu håller jag på att göra en liten vårrensning i garderoberna. Varför är det så svårt att göra sig av med kläder, som man - i ärlighetens namn - ändå har slutat använda, eller som har blivit för små eller för stora.

Jag får då lite ångest av det iaf ;P

Man tänker "ja men den hääääär, den kan jag ju använda vid det och det tillfället." Sen kommer aldrig det där tillfället, för då har man hunnit köpa nåt nytt som passar ännu bättre till just det tillfället.

Hoppas och tror dock att jag inte är ensam om det ;)

Men nångång måste man ju inse att någon annan kanske har bättre användning för de kläderna som ändå aldrig används, av olika anledningar.

Så därför ska jag, som ifjol våras, låta Bea och Madde kolla igenom de kläderna jag har rensat ut. Det var ju då uppskattat då, så förhoppningsvis så är det detsamma den här gången ;)
Men nu börjar de ju vara i tonåren, så det kanske inte passar den stilen de vill ha. Det är inte lätt ;)

Men de kläder som blir över efter att jag och dom har rensat kanske man försöker sälja på Tradera eller nå, alltid kul att tjäna lite extrapengar ;)


Undrar varför man alltid kommer på att göra en massa saker när man egentligen inte orkar?
Just nu känns det som att jag är övertrött.
Kommer nog inte ta många sekunder att somna ikväll, när man väl lägger huvudet på kudden.


Nä, åter till garderoberna ;)

Fyfan vad kläder man har säger jag bara!

Av Lina - 3 mars 2011 15:57

Herreminje! Vad det blåser!

Man tror ju att man ska blåsa bort :P

Tur att det är ganska varmt iaf, det har ju tinat som fan de senaste dagarna! :)


Har sovit jättedåligt inatt, på grund av blåsten...

Har vaknat flera gånger, och en gång var jag tvungen (dock halvt i sömnen :P) att gå fram till fönstrena och se till så att grejorna på fönsterbrädorna stod kvar.

En annan gång när jag vaknade var jag så irriterad för att jag inte kunde sova.

Så inatt blir det nog öronproppar, om det fortsätter så här!

Man är ju nästan rädd att fönstrena ska gå sönder.

Så illa är det :P


Kom hem för en stund sen, idag har jag jobbat, lämnat tillbaka och betalat Partylite, varit på p-möte och efter det på Apoteket.

Och nu sitter jag här, har just tänt mina nya bambudoftande ljus :D

Skulle helst vilja lägga mig och sova ett tag, men jag tror jag ska härda ut och lägga mig tidigt ikväll istället...

Lägenheten behöver städas, så funderar på att göra bort det nu.

Kände mig inte alls på humör för det men det måste ju göras nångång :P

Har skjutit på det alltför länge nu ;)


Jo, så får det nog bli.

Återkommer sen ikväll, kanske med lite bilder :)


Fyndig rubrik va? ;)

   Moneybrother - Stormy weather

Av Lina - 2 mars 2011 21:40

Hej och hå.

Nu är man hemma från jobbet, sen ett tag tillbaka.

Hade fått mycket roligt i brevlådan :D

Bland annat en katalog från Göteborgs Universitet med program och kurser från 2011/2012, så den måste jag ju kolla igenom nån dag framöver.

Få se vad det blir att söka in på till hösten, det är så mycket man vill!


På tal om Göteborg.

Det ringde nån från ett Göteborgs-nummer idag, precis när jag svarade så la dom på. Fan.

Då fick jag lite ångest för jag trodde att det var från jobbet jag sökte i Göteborg...

Det ironiska med det var att jag, i ansökan, skrev "finns alltid tillgänglig på mobilen". Haha.

Men som tur var så var det bara en telefonförsäljare, så då var det ju tur att jag inte hann svara ;)


Nu till nånting helt annat.

Igår när jag körde hem från morbror så var det norrsken!
Så himla vackert det är! :D
Hade hoppats på att få se det idag också, men icke :(

För er som aldrig har sett norrsken - ni har verkligen missat nånting!


Nu ska jag läsa bloggarna jag följer ;)


Godnatt!

Av Lina - 2 mars 2011 09:14

Okej, jag har varit vaken i 1 ½ timme nu...

Har hunnit äta frukost samt plocka ihop lite i lägenheten,

och ställt fram min nya "ljuslykta" eller vad man nu ska kalla den.

Den är stooooooooooor! :P

Bild kommer så småningom.


Så, varför har jag inte bloggat sen i söndags typ?
Jag har inte hunnit ägna så mycket tid åt datorn ärligt talat :P

Bara på kvällarna, och då har jag varit så himla trött att jag inte har orkat engagera mig... Har somnat före 23 alla dagar sen i fredags (jag är rätt stolt över det ;) annars brukar det ju vara svårt att koppla av innan tolv typ...) :D

Det är faktiskt himla skönt att lägga sig tidigt!

Igår vaknade jag, pigg och alert (så pigg och alert man nu kan vara när man är dunderförkyld. Men utvilad iaf :P), en kvart före väckaren ringde :P

Det kändes bra :)


Vad har jag gjort då?


I måndags jobbade jag 6.45 - 11.45 När jag kom hem så gjorde jag hallon- och chokladmarmelad, och förberedde för att baka scones (till morbror) och raw äppelpaj (till ljuspartyt).

Sen hade jag och Em bestämt att vi skulle ut och gå kring ett, så sen begav jag mig till henne.

Vi gick typ Storgatan upp, sen tyckte vi att vi skulle dricka en latte på Café Storgatan, hehe.
Så då blev vi sittandes där en dryg halvtimme, sen gick vi vidare mot Gårdings där Em skulle köpa propplösande, trevlig shopping :P

När jag kom hem igen så bakade jag sconesen och gjorde äppelpajen färdig,

sen vilade jag ungefär en halvtimme.

Sen var det bara att hoppa in i duschen, för kl 17 hade vi (mest jag ;D) bestämt att vi skulle äta på Grillen ;) Dom är överlägset bäst på kycklingmål btw ;)

Em hämtade upp mig strax före och så for vi dit (gode äckligt att flott-lukten sätter sig så fort i kläderna, när man sitter där och äter. Fast det är ju så himla litet, därför man oftast tar hem maten när man äter därifrån...).

Sen skjutsade Em hem mig igen, och jag hann väl vara hemma en sisådär 15 minuter innan A kom och hämtade upp mig, då var det dags för ljusparty :D
For till Cilla B, "ljuskonsulten" eller vad dom nu kallar det :P
Och där blev vi till halv tio på kvällen!

Så det enda jag gjorde när jag kom hem var att slå på datorn för att se Solsidan, samt läsa några bloggar. Orkade inte blogga själv, ni vet ju hur svårt det är för mig att skriva korta inlägg :P


Så jag tänkte spara bloggningen till igår (tisdag) istället, men då var det ju också fullt upp hela dagen :P
Jobbade 7.30 - 15.00 sen var jag bara hem med nå grejor och tog på mig täckbyxor innan jag gick till p & A, där farmor skulle vara :)
Hon kom dit någon minut efter mig, så vi hann träffas ett tag (och vi fick sälja lite från Partylite till henne, hehe) innan jag skulle vidare till min morbror Jörgen som då fyllde år igår.

Lånade 850:n av p & A, för annars hade jag aldrig hunnit till kl 17, om jag hade varit tvungen att gå. Besvärligt att bära på massa saker också...

For hem en sväng och fixade klart det sista med Jörgens present (han fick hemmagjord hallon - och chokladmarmelad, hemmagjorda scones, te och ljus) - en presentkorg :)

Sen körde jag dit, och jag trodde jag skulle vara först, men för en gångs skull så var jag inte det :P
Var bara mormor och morfar som inte hade kommit dit...

Så där var jag från kl 17 till strax efter 21 igår (vi hade texttv uppe hela tiden, för att hålla koll på hur elitseriematcherna gick. Jävla Skellefteå! Men jag kör på Jonnys teori, att de sparar sig till slutspelet - de är ju redan klara för det så. Men det hade ju varit bra om de kom etta, då får de ju välja motståndare i SM-kvartsfinalerna först. Nåja.).

När jag kom hem skrev jag ett kort blogginlägg, bara för att ni inte skulle tro att jag hade dött eller nåt :P


Så, det var en liten återblick på vad jag har gjort de senaste dagarna :P
Nu ska jag diska lite, sen hämta Partylite-sakerna av A (vi fick låna hem alla dofter från Cilla, ifall att någon som inte var på ljuspartyt i måndags också vill handla nåt) och sen far jag till Marie och är ute och grillar och solar hela dagen, tills det blir dags att fara till jobbet.

Jobbar 15.15 - 21.15 idag :)


Är ju helt underbart väder idag! Min termometer står på +5,1 grader (den är ju dock högt upp och just nu lite i solen) så man får väl ta det med en nypa salt. Men det är ju i alla fall varmt :D fast det verkar blåsa lite.


Ut med er nu! ;)

Ha dee

Ovido - Quiz & Flashcards