Alla inlägg den 20 mars 2011

Av Lina - 20 mars 2011 13:04

Nä, jag vågade inte jogga/springa...
Så det blev en rask promenad istället, en timme :)

Det värsta var att i backen vid Lomtjärn, mot Östermalm, så blev jag omsprungen av en gubbe i typ 70-årsåldern!

Det kändes ju inte så där jättebra att han sprang och jag gick,

kändes som att det borde vara tvärtom. Haha.

Men han kanske hade broddar, och det hade inte jag ;)
Måste ju försöka komma på nån bra ursäkt...


Vid reningsverket stötte jag på p & A som också var hurtiga.

Så då gick jag resten av promenaden med dom och sen var jag ett tag hos dom.


När jag skulle fara därifrån bestämde jag mig för att ta hem min cykel! :D
Det var lite spännande att cykla hem, där det inte var halkigt var det slask.

Men jag klarade mig!

Så imorgon ska jag lämna in den på Sportringen för en upprustning,

förhoppningsvis fortsätter vi ha så varmt och fint väder,

så snön smälter fort, så man kan börja cykla längre svängar.

Jag vill cykla broarna runt!


Nu ska jag blåsa och fixa håret,

sen ta det lugnt en stund innan jag börjar jobba kl 14 :)


Ha de!

Av Lina - 20 mars 2011 10:15

Sådärja.

Bloggrundan - check!

Det är så skönt att vakna tidigt och ta det lugnt på morgonen,

jag blev himla glad i morse när jag slog upp ögonen och såg att klockan bara var halv åtta :D man vill ju inte sova bort dagarna! Speciellt inte när man vet att man ska jobba kväll...


Men nu ska mysdressen av och träningskläderna på!

Undrar om man skulle våga sig ut på en löptur?
Känns fel att träna på gymet när det är så fint väder ute!
Men igår lyckades jag ju halka (bara andra gången i år dock!) när jag bara gick i vanlig takt så det vettetusan...

Av Lina - 20 mars 2011 08:57

Hoppsan, igår blev det visst ingen uppdatering.

Jobbade 6.45-15.15, sen bara hem och fixa till sig lite innan Em kom och hämtade mig. Vi for och handlade på Konsum och sen for vi förbi och sa hej till Bea och Madde :) och till sist till Marie, där vi grillade och bara åt, åt, åt hela kvällen!

Jo åt, och såg på tv. Det var det vi gjorde igår ;) och surrade och skrattade en massa så klart, men det gör vi ju jämt.

Jag och Marie grillade fläskfilé och Em grillade kycklinghamburgare och halloumi-ost (har ni smakat det nån gång? Det gnisslar typ när man tuggar ;) coolt!).

Till det åt vi sallad, beasås och nån sorts pommes (kommer inte ihåg vad de heter just nu...)

Efter det höll vi på att dö...
Men nog fick vi ändå i oss daimglass och gurka, morötter, chips och dip sen på kvällen  :D


Ni kan ju gissa vad vi såg på tv?
Självklart såg vi Vinnarfesten (ingen behöver fråga varför ;) hehe.),

sen reprisen på Big Brother från i fredags och sen då Körslaget.

Jag hade med mig min Onepiece så den mös jag i hela kvällen,

hade även en katt som helst ville ligga i mitt knä -

jag tror de känner av att man är allergisk...
Men jag hade för en gångs skull kommit ihåg att ta allergimedicinen innan jag for så det gick ganska bra.

Myyyyyys!


Och så lite klag...

Jag blir så less!

Jag trodde att jag hade blivit frisk...

Nu är jag snorig och täppt i näsan igen!

Nyser och hostar typ hela tiden, eller som i "perioder" under dagarna.

Ibland vaknar jag på nätterna av att jag hostar. Suck.

Jag börjar seriöst fundera på om det är min allergi som spökar,

jag kan ju fan inte vara förkyld igen!


Men jag ska iaf träna idag :)


Hörs!

Ovido - Quiz & Flashcards