Alla inlägg under mars 2011

Av Lina - 10 mars 2011 08:53

Så härligt att vakna av att solen lyser i ansiktet! :)
Inte lika härligt att vakna av huvudvärken from hell, men jag börjar bli van :S
Måste handla värktabletter idag...

När ska den här förkylningen ge sig!?
Men dom säger ju att det är normalt att vara förkyld i 2-3 veckor.

Det var vad de på vårdcentralen sa till mig förra gången jag var förkyld så här länge, i höstas nångång.

Ok, det kanske är normalt, men det kanske inte är normalt för mig!

Borde de inte fokusera liiiite mer på individen, istället för att säga generellt?

Den gången fick jag inte ens komma på läkarbesök, utan de skrev ut två olika sorters hostmedicin. Hjälpte det? NÄ!

Suck :P

Nåja, det är bara att härda.

Jag är inte bitter...


Men jag vill träna!!!!!!!!!!! På lördag är det två veckor sen, då ska jag himla säkert fara på gymet. Har faktiskt funderat på att fara idag, men jag tror inte att det är så smart. Man ska lyssna på kroppen :)


Igår skrev jag inget, jobbade - för att vara exakt - 11,75 timmar :P

8.00-15.30 på Fyrklövern, sen bara hem och byta om och bege sig mot Pärlugglan, där jag jobbade 16-21.

Jag var död när jag kom hem kan jag säga, somnade då innan halv elva!

Hade tänkt lämna blod igår också, fick ju inte förra gången.

Men eftersom jag inte känner mig helt kry så var det ju då ingen idé att gå dit ens, hade inte fått lämna ändå.

Synd, när det är så stor blodbrist nu :/


Idag ska jag ta det lugnt!

Det enda jag ska göra är att ta en promenad och hämta min cykel hos p & A, nu jäklar ska det börja cyklas! :D
Om jag vågar...

Och så jobbar jag 15.15-21.15


Ciao!

Av Lina - 8 mars 2011 14:00

På tal om hår och sånt ;)

När jag var i Barcelona för tre år sen (TRE ÅR, det är alldeles för längesen, och tiden går alldeles för fort!) så fick jag förfrågan av en snubbe på stan typ, om jag ville vara hårmodell för CosmoBelleza (nån skönhetsmässa eller vad man nu ska kalla det, som dom har årligen) och Toni&Guy.

Jag behövde verkligen en klippning, det var smickrande att de frågade och gratis är gott ;) hehe.


Så här såg jag ut då:


Den andra tjejen var från Spanien (vet inte vilken stad eller så) och hade varit med året innan också :)

   


Det var en himla kul grej att vara med på!
Blev dock inte jättenöjd med klippningen, det var första och sista gången en kille klippte mig - bestämde jag där och då :P
Ok, man ska inte dra alla över en kam men ändå.

Som sagt, gratis är gott ;)


Av Lina - 8 mars 2011 12:29

Usch, så grått och tråkigt det är ute.

Men det ser ut som att solen försöker ta sig fram nu :)


Hur som helst så är jag glad, för jag har varit hos frissan :D
Är sååå nöjd med både frisyren och färgen!

Vad tycker ni då? Bortse från den lejda minen på sista bilden :P

     


Tack Ida! :)


Rubriken är från denna låt:
  Supermodel - Haircut ;)

Av Lina - 7 mars 2011 20:29

Haha, den låten är sååå lejd, men ändå så sätter den sig, på nåt konstigt sätt :P


Igår var jag ledig, så jag, syrran & Nisse, Jörgen & Oksana var hos m & J och grillade, åt det som vi alltid äter ute: delikatesspotatis, vita bönor i tomatsås, korv och bacon ihopblandat. Ni anar inte hur gott det är ;)

Syrran ville köra skoter, och skulle ta en tur runt huset...


Och hon tog sig ungefär 20 meter innan hon körde fast och tippade ;)

Det såg så jäääävla kul ut :D

 


.

Idag har jag först jobbat i 5 timmar.

Sen har jag varit hos mamma resten av dagen, har målat - eller rättare sagt betsat - min etagehylla :)

Måste dock köra ett varv till tror jag...

Den ska få bosätta sig i köket sen, det kommer bli så grymt fint! :D
Sen så har vi städat lite i mammas garderob, det behövdes ;)


Sen jag kom hem, för typ en timme sen, så har jag inte gjort så mycket.

Sett Solsidan, skickat ett mail osv :P


Pappa ringde idag, och sa bland annat att han har skaffat facebook,

det trodde jag aldrig :P


Imorgon väntar klipp och färg hos Ida kl 10 :)
Sen ska jag tvätta 12-16,

och jobba 16.00-20.30 (skön jobbtur!).


Nu blir det lite bloggläsning innan jag stänger mina blå :)

Av Lina - 6 mars 2011 20:54

Åh, kan den här förkylningen aldrig gå över!?

Men man har väl säkert fått influensan!   

Har huvudvärken from hell och mår lite illa.
Usch, hoppas det försvinner under natten,

börjar jobba 6.45 imorgon och då är det bara vara fit for fight...

Bara jag inte har feber eller spyr, då lovar jag att stanna hemma :P


Jag blir på dåligt humör när jag är sjuk, gillar inte att jag inte orkar lika mycket som annars. Ok, jag har tur och är förkyld typ max tre gånger om året, de finns de som har det mycket värre, osv osv.

Så, jag borde inte klaga. Förlåt.

Det är inte lätt när man inte är van att vara sjuk.

BLÄ.


Tidig kväll.

Godnatt!

Av Lina - 6 mars 2011 17:52

YES!
Nu hittade jag den äntligen på Spotify! :D

   Brolle - 7 days and 7 nights


Bara för att jag tidigare idag skrev att den inte gick att hitta på Spotify?

Nöjd! :D

Av Lina - 6 mars 2011 13:15

Igår såg vi ju då Melodifestivalen, ååååh jag blev så sur!

Jävla döv-Sverige, jag fattar inte hur alla människor tänker, jag gör verkligen inte det.

Jag skrev i ett tidigare inlägg "man får ju inte alltid som man vill".

NÄ, nu är det tydligt att man ALDRIG får som man vill (förutom när jag ville att Brolle skulle gå vidare ;) men det är ju kul om han får lite motstånd, istället för att bara vara överlägset bäst, hehe)!
Ingen som jag hejade på gick vidare till semifinal!

Alltså, de duellerade ju två och två. Och bara för att jag tyckte att typ Love Generation skulle gå vidare, så vann Sara Varga över dom.

Jag säger bara SUCK!

Man måste ju tänka på vad som funkar i Eurovision också,

men det är det inte många som fattar.


Fast samtidigt så tänkte jag såhär, om dom från andra chansen skickar dåliga artister och låtar, då kanske folk inser att Brolle borde vinna och representera Sverige i Eurovision! ;)

Höhö.


Har ni förresten sett att han ska vara programledare för TV4:s nya underhållningsprogram "Vinnarfesten"?

Programmet ska enligt planerna ha en "förfestkänsla" och direktsändas inför en krogpublik i Stockholm. V75-loppen är en byggsten i konceptet. I serien redovisas delar av loppen, mixat med intervjuer, gästartister och tävlingar. "Vinnarfesten" börjar sändas den 19 mars.

Det "kanske" man måste se, hehe ;)


En sak till om Brolle.

På Spotify kör dom nu en reklam om typ Danny och melodifestivalen,

och om man klickar på "loggan" då så kommer man till en lista med massa låtar från Melodifestivalen, både låtar från i år men även från tidigare år.

Många av låtarna som är i final går att hitta där, och spara på ens eget Spotify-konto. MEN! Inte Brolles låt 7 days and 7 nights.

Men för de som har Spotify Premium finns den tydligen :(

Åh, vad less man blir...

Men jag känner inte att jag vill betala 99 kr i månaden för nånting som man kan få gratis (även om de blir begränsat).

Nog för att jag lyssnar väldigt mycket på musik.

Men men, låten går väl att lyssna på så småningom.

Får väl hålla tillgodo med youtube så länge :P


Jag måste bara tillägga en sak: att egentligen tycker jag inte att Brolles låt är den bästa av dom som är i final, men eftersom jag är lite nördig när det gäller honom så måste jag ju heja på han, okej? ;)


Jag har inte riktigt bestämt mig för vem jag vill skicka till Eurovision, måste lyssna och fundera lite mer på det.


I will let you know, of course ;)


(Tidsinställt inlägg)

Av Lina - 6 mars 2011 09:30

Oj, oj, oj, oj, OJ! BAJS!

Jag som trodde att Skellefteå skulle vinna elitserien (vi snackar hockey)...

Istället så slutar de på tredje plats, DOCK på samma poäng som både HV71 (vinnare, inte helt oväntat iofs) och Färjestad.

Vet ni vad som känns mest surt?
Att om Skellefteå hade gjort 3 mer mål, eller släppt in 3 mål mindre, då hade de vunnit. T R E !

Det är inte mycket som går som jag vill i helgen :P
(Se även tidsinställt inlägg om Melodifestivalen senare idag.)

Nåja, tabellen:

.


1HV7155+3096
2Färjestad BK55+3096
3Skellefteå AIK55+2896
4Luleå HF55+1488
5Linköpings HC55+2085
6Djurgårdens IF55+184
7Brynäs IF55-1081
8AIK55-2076
9Frölunda HC55-3074
10Timrå IK55-2573
11Södertälje SK55-3271
12MODO Hockey55-670

.

HV71 väljer som seriesegrare mellan lag 5-8 och väljer AIK!

Färjestad väljer som serietvåa mellan lag 5-7 och väljer Brynäs!

Skellefteå väljer som serietrea mellan lag 5-6 och väljer Linköping!

Luleå som tabellfyra får därmed möta resterande laget Djurgården!


.

Nu är det bara hoppas på att det går bra för både Skellefteå och Luleå, så att de får mötas iaf i semifinal, men helst i final så klart!

Då får vi en gång för alla se vem som är storebror och vem som är lillebror, egentligen! ;)


Jag är besviken.

  

Ovido - Quiz & Flashcards