Alla inlägg den 10 mars 2011

Av Lina - 10 mars 2011 19:14

Om man kan bli kär i kläder och saker så kan jag meddela att det har hänt mig!
(Igen.)
Om jag ska vara ärlig så händer det rätt ofta ;)


2 tröjor (en svart-vitrandig, alltså randig på längden! och en grönspräcklig typ leopardmönstrad) och en blommig klänning var det som hade kommit från H&M idag :D
Jag provade dom och behövde bara slänga en blick i spegeln så var jag såld - helt olika mönster men allt var så fint, och satt helt perfekt! :D
Gillade speciellt den blommiga klänningen, den satt fint ;)

När jag orkar ska jag ta bilder...


Ville bara säga det.

Hehe, hejdå ;)


Nä, ett låttips också va?

   Buckcherry - Don't go away


It's crazy how i feel this way

I can't explain

Don't go away

Av Lina - 10 mars 2011 16:41

Gissa vad som låg i min brevlåda idag!? :D
Kläderna jag har beställt från H&M!!!!
Det stod leverans vecka 11, men det kunde inte ha passat bättre att de kom en vecka tidigare än väntat :)
Det gjorde min dag.

Så nu måste jag ju öppna och prova!!! :D

Av Lina - 10 mars 2011 12:16

Näää ni..

Nu har jag gjort en sak som jag bara har gjort en gång tidigare i hela mitt liv.

Jag har sjukanmält mig från jobbet :(

Så idag och imorgon samt helgen ska jag vara hemma och kurera mig.


Har haft ont i huvudet sen jag vaknade,

har nu så ont så att jag gråter. Jippi.

Har solglasögon på mig och persiennerna neddragna, ljuset gör det värre.

Jättekul, när det är en så fin dag :(


Och inte ska jag hämta min cykel idag.

Tack p & A för att ni kom förbi med värktabletter åt mig!


Nu ska jag lägga mig under täcket och deppa :P

Av Lina - 10 mars 2011 12:00

Nu börjar det närma sig final!

 

De tio bidrag som tävlar om att bli Sveriges representant i Eurovision Song Contest i Düsseldorf i maj är, i lördagens startordning:


1. Danny Saucedo - In the Club

Upphovsmän: Fredrik Boström, Peter Boström, Danny Saucedo



2. Sara Varga - Spring för livet

Upphovsmän: Sara Varga, Fredrik Boström



3. The Moniker - Oh My God!

Upphovsmän: Daniel Karlsson



4. Brolle - 7 Days And 7 Nights

Upphovsmän: Brolle


5. Linda Bengtzing - E det fel på mej

Upphovsmän: Pontus Assarsson, Thomas G:son, Jörgen Ringqvist, Daniel Barkman



6. Nicke Borg - Leaving Home

Upphovsmän: Jojo Borg Larsson, Nicke Borg, Fredrik Thomander och Anders Wikström



7. Swingfly - Me And My Drum

Upphovsmän: Teron Beal, Patrik Magnusson, Johan Ramström, Swingfly



8. Sanna Nielsen - I'm In Love

Upphovsmän: Irini Michas, Peter Boström, Thomas G:son, Bobby Ljunggren



9. The Playtones - The King

Upphovsmän: Fredrik Kempe, Peter Kvint



10. Eric Saade - Popular

Upphovsmän: Fredrik Kempe


.

Så här tycker jag:

Det finns fyra låtar som är bra, kan inte riktigt välja mellan de fyra.

Jag vill så klart att Brolle ska vinna ;)
Men jag skulle inte heller bli sur om Danny, The Moniker eller Swingfly skulle vinna. Det skulle jag däremot bli om nån av de andra vann, man måste ju som sagt tänka på vad som kan funka i Eurovision!

Som jag också nämnt förut så tycker jag inte att Brolles låt är den bästa, men jag gillar honom som artist och lyssnar på honom annars så självklart hejar jag på honom    hehe.


Min lista inför finalen på lördag:

1. Brolle

2. Danny Saucedo

3. Swingfly

4. The Moniker

5. Eric Saade

6. Nicke Borg

7. The Playtones

8. Sanna Nielsen

9. Sara Varga

10. Linda Bengtzing



Vad tycker ni?
Let me know! :)

Ni som läser min blogg borde verkligen bli bättre på att kommentera, så nu om inte annars så har ni chansen!


(Tidsinställt inlägg.)

Av Lina - 10 mars 2011 08:53

Så härligt att vakna av att solen lyser i ansiktet! :)
Inte lika härligt att vakna av huvudvärken from hell, men jag börjar bli van :S
Måste handla värktabletter idag...

När ska den här förkylningen ge sig!?
Men dom säger ju att det är normalt att vara förkyld i 2-3 veckor.

Det var vad de på vårdcentralen sa till mig förra gången jag var förkyld så här länge, i höstas nångång.

Ok, det kanske är normalt, men det kanske inte är normalt för mig!

Borde de inte fokusera liiiite mer på individen, istället för att säga generellt?

Den gången fick jag inte ens komma på läkarbesök, utan de skrev ut två olika sorters hostmedicin. Hjälpte det? NÄ!

Suck :P

Nåja, det är bara att härda.

Jag är inte bitter...


Men jag vill träna!!!!!!!!!!! På lördag är det två veckor sen, då ska jag himla säkert fara på gymet. Har faktiskt funderat på att fara idag, men jag tror inte att det är så smart. Man ska lyssna på kroppen :)


Igår skrev jag inget, jobbade - för att vara exakt - 11,75 timmar :P

8.00-15.30 på Fyrklövern, sen bara hem och byta om och bege sig mot Pärlugglan, där jag jobbade 16-21.

Jag var död när jag kom hem kan jag säga, somnade då innan halv elva!

Hade tänkt lämna blod igår också, fick ju inte förra gången.

Men eftersom jag inte känner mig helt kry så var det ju då ingen idé att gå dit ens, hade inte fått lämna ändå.

Synd, när det är så stor blodbrist nu :/


Idag ska jag ta det lugnt!

Det enda jag ska göra är att ta en promenad och hämta min cykel hos p & A, nu jäklar ska det börja cyklas! :D
Om jag vågar...

Och så jobbar jag 15.15-21.15


Ciao!

Ovido - Quiz & Flashcards