Alla inlägg den 21 mars 2011

Av Lina - 21 mars 2011 20:40



"Jag är med och tävlar hos Isabell om ett valfritt thé, belgiska praliner och en thé sil i samarbete med TEFROSSA".


TEFROSSA är en tebutik på nätet som erbjuder ett spännande urval av gott löstviktste och tillbehör av god kvalitet som ger en ny upplevelse och njutning av testunden.

Dom har drygt 250 sorters te att välja mellan. Där finns svart te, grönt te, rött te, vitt te och gult te. Dom erbjuder även gott smaksatt eller neutralt ekologiskt kaffe. Bland tillbehören kan nämnas goda shortbread från Skottland, rättvisemärkt choklad från Divine, whiskymarmelad och andra goda marmelader. Dessutom finns ett urval snygga tekannor och tekoppar (bl a från Kerstin Tillberg), tesilar, tefilter, tekulor och vad du än kan behöva för att brygga gott te. Många olika varianter av teburkar kan du hitta samt ett urval kakburkar, brickor, doftljus (många ekologiska) och blomkrukor.


.

Hittills har jag aldrig vunnit nåt i nån tävling jag varit med i, men nån gång ska väl vara den första! :) Håll tummarna för mig!

Av Lina - 21 mars 2011 19:44

Det blev en kycklingsalsa på Café Storgatan - alltid gott! :)
Sen provade jag en nyhet - Chai Espresso med mangosmak,

jag säger bara en sak: PROVA!
Jag kommer aldrig mer att välja latte, om man säger så :)


Efter vi hade ätit sen lunch och druckit "kaffet" så gick vi på Handplockat,

och där stötte vi på mamma :)

En sväng på Konsum sen, och så till Återbruket!
Fick lite saker med mig både från Handplockat och Återbruket,

visar sen! :)


Har även hunnit lämna in cykeln, ska hämta den imorgon.

Och så har jag tränat!


  • Promenad till gymet
  • Cykel 30 minuter (Personligt rekord!!! :D)
  • Styrka: Axlar, triceps och bröst.
  • Lite stretch och promenad hem.

Härligt!


Har inte hunnit städa allt, men får fortsätta imorgon efter jobbet.

Dom ringde ju från Svalan och frågade om jag ville jobba 7-16 imorgon,

då säger man ju inte nej! :D

Är så sällan man är där nu...men hoppas jag får vara där eller/och på Solbacken i sommar iaf :)


Nu kollar jag universitets- och högskoleutbildningar som jag ska anmäla mig till!

Har tänkt börja plugga till hösten, men det har jag ju sagt förr :P
Men nu känns det som att jag har hittat nåt jag verkligen vill plugga!

Berättar mer sen...


Haha, alltså om jag inte hade "redigerat" inlägget och rättat till felstavningar då hade ni som läser haft grymt rolig läsning kan jag ju säga.

Av Lina - 21 mars 2011 13:12

Ehe.

Ändrade planer!
Blir lunch på Café Storgatan med Em, NU! ;)

Då slapp man laga mat en gång idag iaf, har dålig fantasi...


Tjing!

Av Lina - 21 mars 2011 12:51

Nu har jag paus i städningen!

Det tar sin lilla tid när man ska vara  extra noggrann, har inte ens hunnit dammtorka allt än :P

Men jag har ju hela dagen på mig så...

Det regnar ju idag, så det kändes som en bra städdag :)


Jag har ju inte visat min Onepiece än!

Men nu...

 


Så mysig!

 


Nu väntar jag bara på att Em ska lägga upp de fina bilderna hon tog i helgen ;)

Hm, eller vill jag verkligen att hon ska lägga ut dom? :S

Haha.


Nu blir det lunch! :)

Av Lina - 21 mars 2011 10:14

Jaha, då var det måndag igen då! :)
Känns som att veckorna bara flyger förbi,

men det gör då inte mig nåt.


Idag är jag ledig från jobbet, men som vanligt så har man ju massa saker man vill och ska göra! :)
Idag har jag tänkt hinna med följande:


  • Lämna in cyklen på Sportringen
  • Träna
  • Storstäda lägenheten, inklusive alla garderober och sängen, ja ALLT ska bli rent! (Då kanske allergibesvären inte blir lika hemska... Det är fasen värst när jag ligger i sängen, blir jättetäppt i näsan på en gång)
  • Eventuellt fara till stugan i Teuger, det beror på vad p & A har tänkt :)
  • Säkert nåt mer som jag kommer på under dagens gång :P

Nu ska jag sätta igång!

Herrå!

Ovido - Quiz & Flashcards