Alla inlägg den 8 maj 2011

Av Lina - 8 maj 2011 20:38

Jo jag lovade ju tidigare att berätta vad jag gjorde igår,

var inte hemma många timmar kan jag ju säga.

Men det är ju kul att vara på språng :D


Gårdagen började med att jag hade ställt väckaren på typ kvart över åtta,

men som vanligt så var jag ju tvungen att snooza några gånger innan jag tog mig upp (varför är det alltid så när man har ställt väckaren, och annars är man då fan uppe med tuppen!?).

Nåja, tog mig då upp till sist iaf :P

Drack nån deciliter vatten, drog på mig träningskläderna och fort ut och joggade 40 minuter i finvädret :D

Tyckte det var dags att träna lite inför VårRuset, haha det har inte blivit många löppass kan jag ju säga, jag tycker det är roligare att cykla ;)

Men idag kände jag att det inte var så jättebra att springa så länge,

smärtan i vänster knäveck gör sig fortfarande tillkänna till och från.

Inte bra.

Men just då var det ju härligt iaf! :)


Efter att ha varit en hurtbulle så var det bara käka frukost, ta en snabbdusch och packa ner allt som behövdes för att fara och bada i Boden!
Det var himla längesen jag var där, så det var grymt kul!
Var självklart inte där ensam, utan med Em och hennes småsyrror :)
Dom är 12 och 13 men jag hade då minst lika kul som dom,

vi var till och med och lekte på hoppborgen eller vad man då ska kalla det.

Ni som har varit där på senaste vet nog vad jag menar :P

Var där i drygt 3 timmar, åt även lunch där.

ett minimål blev jag helt perfekt lagom mätt på,

så jag kunde leka lite till.
Hehe.


Innan vi for hem till byn igen var vi ju självklart tvungna att ta en sväng förbi Dollarstore, det är obligatoriskt om man är i Luleå, Piteå eller Boden.

Det är ju typ exklusivt för oss bybor, haha!
Eller nåt.

Men det är bra att få ladda upp lite lager,

köper alltid topz, bomullsrondeller, våtservetter, tvål osv när jag är där.

Hudtvål, eller hur var det nu Em? Ja just det, duschcremé heter det ju!


Sen for vi hem och jag blev bjuden på mat hos familjen Koistinen/Nilsson,

det tackar jag för än en gång!
Lax, potatis, sallad och nån sås - supergott! :)


Sen fick Em skjutsa hem mig,

då hann jag se och vila till fredagens Big Brother-avsnitt.

Sen byta om och sminka sig lite,

och var på plats hos Fia några minuter över sju :P

Där fick jag hjälp av Em att fixa håret, men jag måste säga att det är inte lätt att göra mig nöjd.

Jag är grymt noga med hur håret ser ut,

om jag känner mig ful i håret så är hela jag ful. Punkt :P

Men jag blev då nöjd till slut, 

tack och lov tyckte nog dom andra :D


Började rulla mot Piteå och cruisingen kring åtta,

jävlar i min lilla låda vad folk det var!

Jag skojar inte när jag säger att det tog mer än en timme att köra en "ragg"!
Vi var där från nio och for hem kring ett (eller var det halv två, lite svårt att hålla reda på tiden ibland, höhö),

då hade vi kört ungefär 3 varv.
Fyfan, det var nästan inte kul när det tog så lång tid.

Men det var ju trots allt årets första cruising :)

Fast vi åkte ju inte runt hela tiden vi var där heller så...


Jag kan nästan säga att vi hade den mest utstickande bilen av alla som var där,

iaf i fråga om färg :P
Eller vad säger ni om en illgul Audi?
Hehe, man undrar ju hur många som blev slagna igår...

Vi hörde då ett x antal "gul bil" - utrop iaf ;P


Sen så lyckades jag tydligen med ett himla fint citat,

som jag dock inte kom ihåg idag förrän jag blev påmind.

Lyder som följer, på ett ungefär:

"Vi ska då inte ha nå jävla lammkött, dom ska vara välstekta!"
Alltså, äldre. Rätt bra va? ;)

Höhö, ibland får man till det.

Skämt åsido.

Det blev en riktigt lyckad kväll,

den roligaste lördagen på flera månader! :)
Där i slutet fick jag ju träffa J också,

det var som pricken över i måste jag faktiskt säga ;)


Vi avslutar så, nu har det tagit alldeles för länge att skriva detta

så nu har Big Brother-live börjat,

det får man inte missa.

Jag ska rösta på Peter, så håll tummarna för att han får vara kvar!


Hoppas ni hade en lika rolig lördagkväll som jag hade! :)

Hörs!


(Ps. Jag har fixat min mobiljävel, så nu funkar det att föra över bilder till datorn. Vänta er en massa bilder till veckan! ;D).

Av Lina - 8 maj 2011 14:46

Åh det är såååå kul att direkt man går utanför dörren börjar ögonen och näsan att rinna, trots att man har tagit all medicin som går att ta mot allergibesvär typ.

Fast idag tog jag bara en tablett, kan bero på det.

Och så blåser det rätt mycket.

Jag älskar verkligen att vara allergisk mot pollen och allt annat som går att vara allergisk mot!

INTE!


Men jag är extremt positiv idag,

så jag får väl avsluta med att jag iaf är tacksam för att jag inte är allergisk mot något livsmedel :D


.

Go for it

Run towards it

Dive in head first

Live life with no regret.

Put your heart out there,

don't be scared

you might get hurt,

but it's all worth it in the end

Cause the best is yet to come.


Älskar den låten, men det märks väl inte på bloggnamnet eller nåt? ;)

Av Lina - 8 maj 2011 09:26

Man kan ju inte annat än skratta åt sig själv när man vaknar, går på dass och ser att ögonbindeln (heter det så?) som man tog på sig "igår kväll" för att det hade börjat ljusna redan när man gick och la sig, ligger på toagolvet.

Då börjar ju tankarna snurra...hur fan hamnade den där?!

Jag har inget som helst minne av att jag har varit upp på dass inatt...

Och jag kan ju liksom inte ha kastat av mig den när jag legat i sängen,

om så är fallet så borde jag bli typ proffs-freesbeekastare eller nåt,

fatta vridningen man måste ha gjort då.

Med vänster hand dessutom!

Hehe.


Hm...

Det är andra gången jag vet att jag har gått i sömnen, men förra gången var jag som halvvaken och visste vad jag gjorde - fast ändå inte :P


Och så kan man ju undra vad jag gör vaken den här tiden när jag somnade kl tre inatt.

Det är bara så enkelt att jag kan inte sova nå mer,

även om jag skulle vilja.

För nog är jag då trött...
Men det kanske är bra att jag inte sover för länge idag,

imorgon ska jag ju upp tidigt och jobba...


Igår var den roligaste och bästa lördagen på väldigt länge, kan jag ju lugnt säga!

Återkommer med mer detaljer om gårdagen senare ;)

Ovido - Quiz & Flashcards