Direktlänk till inlägg 29 maj 2011

Söndag i Barcelona.

Av Lina - 29 maj 2011 12:00

Haha, ja vad ska man säga.

Vi var inte bakis,

men vi var väl inte direkt på topp :P

Eftersom La Sagrada Familia låg rätt nära hotellet så gick vi och kollade runt där,


     



åt tapas till lunch på en restaurang i närheten av kyrkan/katedralen (som fortfarande är under konstruktion, det kommer nog aldrig bli färdigt det där bygget :P) och var tog oss en återställare i form av Cava - det finns inget alternativ när det gäller dryck till tapas! ;) GOTT!!


   


Då vet ni det.

Shit, jag borde verkligen flytta till Barcelona och börja jobba som guide där va?

Just saying... ;)

På vägen från hotellet till La Sagrada Familia passerade vi förresten en korsning där man såg Torre Agbar - måste ha skapats av en arkitekt med rolig fantasi måste jag säga. Haha, eller håller ni inte med mig? ;P

       


Hm...
Vi gjorde inte riktigt så mycket mer den dagen,

vi tog det rätt lugnt, vilade till och med middag, haha.

Men Sverige - Finland spelade ju VM-final på kvällen,

och då gick vi till samma sportbar som vi var på lördagen,

där visade dom hockeyn.

Vilket även alla jäv.. finnar som befann sig i Barcelona just då verkade veta...


     


.

Åh MORR, det började ju så bra!
Vad fan, okej att vi förlorade men vi skulle verkligen inte ha förlorat med 1-6!
Max 1-3! Eller nä, 2-3 för det målet som Sverige gjorde som blev bortdömt,

det höll jag inte med om.

Åh så jävla bittert, finnjä...

Vi var lite arga hela resten av kvällen,

jag hittade inte riktigt taggen till att festa,

tredje dagen i rad också så det kanske var lika bra...

Hehe.

Man blir ju nästan arg bara man tänker på det,

få saker som gör mig så uppretad,

som när man är inne i en match och så går det dåligt...


.

När matchen var färdig (kändes som en hel evighet) gick vi omkring och så kom vi på att vi inte hade ätit paella ännu,

det är ju också ett måste när man är i Spanien!
Så tapas och paella på en och samma dag - blir inte mycket mer spanskt än så ;)


        


Jag vill, vill, VILL bo i Spanien! ;)
Och nångång ska jag göra det också,
mer än 3 månader alltså.
  


Fortsättning följer... ;)


(Tidsinställt inlägg.)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lina - 17 september 2012 21:10

We kissed that night before I left Still now thats something I could never forget You've got all that I need. With you I know that I'm good for something, so let's go give it a try. ...

Av Lina - 1 september 2012 22:53


 

Av Lina - 22 augusti 2012 19:31

Don't give up It's just the weight of the world When you're heart's heavy I, I will lift it for you Don't give up Because you want to be heard If silence keeps you I, I will break it for you Everybody wants to be understood Well I can hear ...

Av Lina - 23 juli 2012 16:12

Ja, nu har jag varit ledig en vecka... 4 veckor kvar, vad fan ska jag göra av all tid?Jag är inte van att vara ledig, och jag är definitivt inte bra på det. Fast jag försöker tänka att det här kanske är den första och sista sommaren, iaf på l...

Av Lina - 19 juli 2012 18:16

Herregud, jag har ju bloggat tre dagar i rad nu, ingen som är imponerad? ;p   Trästocksfestivalen började idag,  Olov är och ser Amber Oak nu, senare ikväll, närmare bestämt vid midnatt ska vi fara ut tillsammans. Jag vill se Maskinen o...

Ovido - Quiz & Flashcards