Alla inlägg den 28 maj 2011

Av Lina - 28 maj 2011 21:17

Fy fasen vad trött jag har varit idag!
Åkte på jobb, delad tur på Pärlugglan...

Sov 1 ½ timme på rasten,

trodde aldrig jag skulle orka stiga upp och fara tillbaka på jobbet :P
Men det gjorde jag,

och det känns, är grymt trött och slut i kroppen,

känns nästan som jag håller på bli sjuk...

Bara för att jag är hemma och får sova nu,

så kommer jag väl inte kunna göra det...

Jobbigt det där :P


Tänkte berätta att jag härmed har gått i mål (en gång till) i stegtävlingen!
Med dagens steg och aktiviteter har jag, från den 4 april (eller var det 5:e? Jaja.) tagit mig 775 km! :D


Jag sa ju att jag skulle göra det ;)


Imorgon väntar jobb på Lärkan,

även då en delad tur.

Kan vara ganska skönt ibland,

men gode drygt också...

Sånt man får ta :P

Sov gott!

Av Lina - 28 maj 2011 12:00

Vi sov till typ tolv.

Sen hade vi sett att det skulle finnas både gym och pool på hotellet! :)

Dock besökte vi aldrig gymet,

däremot poolen, då det var så bra väder!


 


Vi åt frukost uppe vid poolen, den låg högst upp - dvs på sjunde våningen,

och solade och latade oss ett par timmar där.

Sen tyckte vi inte att det skulle vara så kul att bara vara på hotellet hela dagen,

så vi bestämde oss för att gå vidare till stranden Barceloneta och fortsätta vårat solande där.

Vi åkte metro (tunnelbana) dit, och blev då roade av denna bild:


 

Efter metro och promenad kom vi till slut fram till stranden.


     

Var riktigt varmt och skönt den här dagen,

så man ville ju vara ute och ligga och pressa så mycket som möjligt ju! :)

Vissa har ju lite svårt att få färg...

MEN! Jag har en rand! :D


Efter ett par timmar på stranden blev vi dock less på att vara stilla,

så vi tog en promenad vid hamnen,

och hittade ett café där dom hade churros con chocolate (typ frityrsmet som man doppar i varm, tjock choklad!),

till Sandras stora lycka!


 


Jag var inte sugen på det, så för mig blev det "bara" en café con leche ;)


 


Strosade sen tillbaka till hotellet,

duschade och fixade oss inför kvällen!

På hotellet stötte vi på ett medelålders par, stockholmare, som satt i hotelllobbyn och såg på Eurovision song contest. Hade nästan glömt att det var "idag" ju...

Hittade sen en sportbar på en liten gata vid La Rambla,

där dom visade sångtävlingen på storskärm.

Synd att Eric Saade bara kom trea, men å andra sidan så hade jag inte väntat mig ett så bra resultat, ens. Men nu är vi ju då garanterade en plats i nästa års Eurovision :)

Kul!


När omröstningen och allt var klart så var vi hungriga,

så vi hittade en restaurang efter La Rambla och bestämde oss för att äta pizza.

Det skulle vi aldrig ha gjort!

Världens äckligaste, pyttelilla pizza-jävel som dessutom kostade nästan 100 spänn!

HETT TIPS: Ät inte på restaurangerna efter La Rambla (förutom möjligen Pans & Company och Pita Inn), de har oftast rätt dålig mat till ett högt pris!

Smågatorna har oftast bättre restauranger :)


Nåja, vi lät inte det förstöra humöret för oss, inte så länge iaf :P

Fick en massa erbjudanden om olika klubbar, och hamnade till sist på BLVD


   


Riktigt bra drag, och riktigt mycket folk!
Nästan för mycket, man höll ju typ på dö av värmeslag eller nåt :P

Men det var riktigt kul, tydligen... ;)

För vi kom inte i säng förrän halv sex på morgonen!
Gilla, gilla, gilla! :D


3 partylåtar som vi blev riktigt tagg av under Barcelona-resan:

  Jennifer Lopez feat. Pitbull - On the floor

  Britney Spears - Till the world ends

  Sak Noel - Loca people (videon är dessutom inspelad i Barcelona, kom Sandra fram till i onsdags ;D)


Fortsättning följer... ;)


(Tidsinställt inlägg.)

Ovido - Quiz & Flashcards