Alla inlägg den 9 november 2011

Av Lina - 9 november 2011 18:47

Om man skriver en bra rubrik så får man mycket läsare...

Har ni tänkt på det? ;p

Man måste vara lite smart och skriva nåt som många googlar,

typ som förra inlägget: Buss.

Hade nästan dubbelt så många läsare som jag brukar ha under en dag...

Hehe.


Har inte orkat blogga så mycket,

började en ny kurs igår och har varit helt slut i hjärnan

efter långa skoldagar och allt tänkande ;p

Men det är himla intressant :)

Bland annat har vi pratat om att man kan välja förhållningssätt och beteende,

i alla situationer.

Man väljer om man vill vara grön eller röd gubbe.

Om man vill se det positivt eller negativt,

enkelt sammanfattat.

Det gillar jag, för jag tror att allt handlar om inställning :)

Självklart så finns det ju vissa saker i livet som man inte kan påverka,

men jag tror att det underlättar om man har en positiv syn och inte gräver ner sig.


När vi satt på skolan och höll på som mest idag på förmiddagen

så körde ambulans, räddningstjänst och polis förbi på E4-bron...

Värsta pådraget.

Och de svängde av mot Anderstorp!

Sen läste nån på internet att det hade brunnit i ett kök i en lägenhet på Frögatan.

HERREGUD! Jag blev riktigt orolig att det var hos mig det hade brunnit,

men tack och lov så var det inte det.

Skulle gärna vilja veta vars det var dock,

har inte kommit fram till det än.

Men snacka om att man blir rädd,

även om det inte hade varit i just min lägenhet så

hade det ju kunnat spridas om det hade varit i nån närliggande.

I somras brann ju ett helt lägenhetshus upp här på Frögatan.

Inte kul.


Nu ska jag färdigställa mitt lilla arbete inför redovisningen imorgon,

och vänta på Bonde söker fru :)


Ha de!




Ovido - Quiz & Flashcards