Alla inlägg den 26 september 2011

Av Lina - 26 september 2011 14:55

Det här är helt ärligt det värsta jag har varit med om i hela mitt liv,

visst, jag har varit ledsen förr av olika anledningar,

men ingenting kommer ens i närheten av det här...

Förra "svängen", i vintras/våras, var också jättejobbig.

Men när det gick så pass bra så kom ju hoppet tillbaka, som för att jävlas.

Det verkar som att allt dåligt händer de som förtjänar det minst.


Och så hör man folk klaga på till exempel förkylningar,

eller att de har ont här och de har ont där,

att pojk- eller flickvännen har gjort slut.

Visst, synd för er,

men visa lite respekt.

Det är jävligt små problem i jämförelse,

och ni överlever, jag lovar.

Det kommer inte min pappa att göra.

Min pappa, min fina älskade pappa som alltid har ställt upp,

som alltid har funnits där.

Vad ska jag göra utan dig?


Och sen vissa människor som tror att dom kommer med goda råd.

Ibland kanske man kan lyssna istället för att prata,

och tro att man hjälper.

För det hjälper inte ett skit!


Det finns ingenting som hjälper.

Den där jävla cancern kommer alltid finnas där, ALLTID!
Till slutet...


Den kommer att vinna.

Det spelar ingen roll hur stark personen är,

cancern kommer att vara starkare.

Det handlar bara om att skjuta upp det oundvikliga.

Hur länge?

Ett år? Fem? Tio?


Ja, jag är arg.

Och jag är ledsen.


Jag vill att du ska leva för alltid!

Av Lina - 26 september 2011 13:35

Ja man kan väl inte direkt säga att det var roligt att fara hem...

Men skönt var det iaf,

känner mig så långt ifrån när jag är här i Skellefteå...

Fastän man vet att man inte kan göra nånting för att få det att försvinna.


Fredagen spenderades hos p & A,

beställde pizza och såg Idol m.m

Lördagen fyllde Marie år och då väntade badtunna, smördegsinbakad fläskfilé och umgänge med kompisarna :)

Men innan jag for dit så hjälptes jag och mamma åt att städa ur min lägenhet på Lövgatan, så nu är den inte min längre.

Skönt att ha det ur världen.

Och igår kom jag tillbaka till Skellefteå,

efter en fyra timmar lång bussresa (inkl. byte osv) och en kort taxiresam (jag blev tvingad, men det var nog en bra idé ;p)


Så nu är det åter till allvaret,

har haft lektion i FEK idag och nästa måndag är det tenta på 15 kapitel så nu är det råplugg som gäller!


Men först ska jag se gårdagens OTH-avsnitt :)


I would do anything to make it go away... :(

Ovido - Quiz & Flashcards