Alla inlägg under september 2011

Av Lina - 14 september 2011 14:11

Hade ju varit skönt att vara hemma nu,

men man kan ju ändå inte göra nåt annat än vänta :/

Av Lina - 13 september 2011 22:29

So we'll just cry,

cry on eachothers shoulders

Cry until it's over

Can't it just be over?

We'll just cry,

cry, cry until it's all gone...

I'm tired of trying to find a reason why

So let's just cry



Av Lina - 13 september 2011 16:44

Är grymt less på att det jämt ska regna!
Tog faktiskt bussen hem från stan idag,

det säger ju en hel del...

Men det var inte värt det, 19 spänn för att åka buss en liten bit...

Men då har jag provat det också,

ville inte förstöra väskan och jackan,

det hade kunnat bli mycket dyrare då ;p

Min cykel är kvar på skolan, hoppas ingen får för sig att förstöra den eller nåt.

Kanske måste gå och hämta den redan ikväll,

kan nog passa bra med en promenad för att skingra tankarna...


Ovisshet är ingen rolig känsla.

Av Lina - 12 september 2011 20:50

Glömde ju berätta att jag har varit på Specsavers idag,

gjort en synundersökning och kollat på nya glasögon :D
Varför ska det vara så svårt att bestämma sig? ;p

Finns ju så mycket fint...

Det braiga är ju att jag får två par glasögon till priset av ett,

då kan man ju variera sig lite :)
Men man får säkert ett favoritpar som man oftast använder ändå...

Fast bara för att man får två för ett så vill man ju inte bara ta första bästa,

inte lätt det där.

Ska fundera några dagar och sen ska jag tillbaka och göra mitt val.

Men det ska bli kul med nytt :D

Av Lina - 12 september 2011 20:20

Första riktiga skoldagen idag då,

vi kör hårt i början med FEK,

har just gjort dagens "läxa" och resten ska jag göra imorgon innan skolan.

Har ju sovmorgon till halv ett - skönt! ;)

Kommer oftast bara ha lektion 3 timmar per dag,

sen är det rätt mycket självstudier också men det kan man ju lägga upp lite som man vill :)
Man har ju dock inte så mycket till val när det bara är från en dag till en annan,

men jag håller det då inte farligt...

Speciellt när man tycker att det är intressant :)

Men mycket känner jag igen från gymnasiet,

har man läst Samhälls C så har man...


Kanske ett smart drag att börja med företagsekonomin, när man inte hunnit bli less ;p och sen vet man att det kommer ännu mer intressanta ämnen :D


Jag kämpar för övrigt på med min hals,

ringde vårdcentralen idag och fick tips att köpa 2 receptfria läkemedel,

bland annat nån, enligt sköterskan jag pratade med, äcklig sörja som man ska gurgla - absolut inte svälja!

Haha, kan ju bli intressant detta.

Håller tummarna för att det hjälper,

känns som jag har provat allt redan meeeeeeeeeeeen

hoppet lever kvar! ;)


Ha en fortsatt bra kväll :)

Av Lina - 11 september 2011 22:42

Jag vet vem jag hejar på! :D


Ted


Håller tummarna för att han går vidare från slutaudition också,

men hur kan han inte göra det med den rösten!? ;D

Av Lina - 11 september 2011 11:07

Jaha, 10-årsdagen av terrorattacken i USA,

vad kommer hända idag måntro?

Är väl bara vänta och se...

Kan inte fatta att det redan har gått 10 år dock!
Det betyder att det är prick 10 år sen vi var i (eller man kanske säger på?) Cypern med pappa, kommer ihåg att vi såg terrordåden på TV där.


Jomen.

Var ut och kollade utelivet i Skellefteå igår...

Det blev en gode lugn kväll om man säger så ;p

Studentpuben var ingen hit, men vi kanske valde fel dag?
Kön var svinlång utanför Allstar (det är tydligen dit man ska gå?!) så efter studentpuben gick vi till O'Learys...

Där var det väl helt okej men inte mer än så :p

Kom hem vid två inatt,

efter det obligatoriska "fyllekäket" på Max (eller vad som nu finns att tillgå, mat måste man ha ;D)...


Jag har lyckats sova ut idag!
Eller okej...jag vaknade faktiskt klockan åtta,

men i h-vete att jag tänkte stiga upp då,

lyckades somna om och vaknade halv elva - lite stolt över det faktiskt (det brukar vara svårt, haha) :D

Vaknade till strålande sol och termometern står på 18 (!) grader,

men det vet jag inte om jag tror på...

Blir en promenad sen, eller näe förresten - det blir en cykeltur för jag har ont i benhinnorna efter min morgonpromenad igår och efter att vi gick till och från i stan igår kväll.

Snacka känslig...jobbigt.


Och jag har fortfarande ont i halsen (2 veckor nu, JIPPI!),

börjar bli NÅGOT less på det så imorgon ska jag ringa DKV så får dom boka in en läkartid...

Och inget hjälper, fast glass har jag inte provat så jag tror jag ska köpa isglass idag ;p


Läste just Aftonbladet på internet förresten,

jag får tårar i ögonen när jag läser om Stefan Liv och hans klubbkamrater :/


Kände att jag behövde skriva av mig lite...

Ha en bra dag! :)

Av Lina - 9 september 2011 13:41

Tänkte jag skulle visa några få bilder från Pythagorion, Samos...

Bättre sent än aldrig, visst? ;)

Kanske lägger upp fler sen :)


Pythagoras.

 


Jag, på den enormt stora byns huvudgata ;p

 


Fint va!? :D

Ovido - Quiz & Flashcards