Alla inlägg den 5 oktober 2011

Av Lina - 5 oktober 2011 21:44

Tänkte berätta lite om gårdagen,

den började med ett besök hos tandläkaren och det gick finfint,

sen vidare till skolan och en ny kurs: Branschkunskap, den första delen av det ämnet är inriktat mot Privatresor - kul! :D
Efter skolan for jag och några klasskompisar in till stan och fixade läxan vi fick till imorgon, nämligen att hämta lektyr/kurslitteratur i form av 8 stycken resebroschyrer (tack, nu blir man ju inte mindre sugen på att fara utomlands, men man får väl nöja sig med att drömma sig bort lite ;D).

Sen cyklade jag hem för att äta middag,

och medans jag åt så ringde han som skulle komma och tapetsera mitt rum idag,

han kom för övrigt klockan sju i morse och när jag kom hem igen kring tre var allt klart! :D

Men iaf, när jag hade ätit färdigt min middag igår så började jag flytta ut en massa grejor från mitt rum till köket och resten av mina saker (bland annat sängen) placerade jag i mitten av mitt rum, så han skulle komma åt alla väggar ;p

Hade knappt en timme på mig att göra det,

för sen ringde Hanna och stod och väntade utanför mig.

Vi var bjudna till Erik på hockey-och myskväll typ :)

Mötte upp några till från klassen i stan och började promenera i uppförsbacken förbi sjukhuset...härligt med motion! ;p

Men det var en riktigt trevlig kväll,

och jag har nog världens bästa klasskompisar!

Så himla kul att man hittar på saker utanför skolan också,

det har jag säkert nämnt förut :)

Sen gjorde det ju ingenting att Skellefteå vann mot Djurgården heller... ;)


Idag har vi för övrigt också börjat en ny kurs: Omvärldskunskap :)
Himla kul och intressant,

men det känns som att man borde vara lite duktigare på geografi än man är...

Speciellt Sveriges, men man är väl bara lite ringrostig, hrrrm ;p


Jag har hamnat rätt! :D

Vissa kanske tycker det är "dumt" att jag är så glad,

men jag försöker se ljusglimtar och uppskatta det som är roligt och går bra,

men tro inte att jag inte är ledsen...

  


Men imorgon ska jag iaf hem till byn,

för vi är lediga från skolan på fredag :)
Skönt att vara hemma lite längre,

men man har ju ändå fullt upp när man vill träffa alla osv.

Men på fredag blir det förresten mest troligt en sväng till Luleå för att prata med handledaren jag kommer ha under min praktik på Luleå Airport till våren :)
Iiiiiiiiiiiiiih! :D


Jag måste säga det igen: Jag har verkligen hamnat rätt! :D

Av Lina - 5 oktober 2011 16:25

Har just fått veta mitt provresultat från Företagsekonomi-provet i måndags,

jag sa ju att jag var gode säker på att jag hade fått VG (högsta betyget),

och det fick jag!!! :D

Fattar ni hur nöjd jag är!
Firar med lite kladdkaka just nu,

sen ska jag återgå till att tvätta, packa för imorgon och sen så håller jag även på ställa i ordning i mitt rum lite,

har ju äntligen fått tapetserat (idag) också!

Kanske försöker mig på att sätta upp gardinstången sen,

jag är less på att inte ha nå gardiner uppe.


It's a good day! :D

Ovido - Quiz & Flashcards